שתף קטע נבחר

יאכטות, יין ומטוסים פרטיים: כך מתבודדים העשירים

בידוד ביאכטה, השקעה בבונקר שעולה מיליונים ושדרוג מרתף היינות: אלו חלק מהסוגיות שמטרידות בימים אלה את עשירי העולם. חלקם ספגו ביקורת על היעדר אמפתיה וניתוק בזמן מגפה. פורבס: ירידה במספר המיליארדרים בגלל הקורונה, מייסד "זום" נכנס לרשימה

חלק מעשירי העולם לא הצטיינו בהפגנת אמפתיה ל"פשוטי העם" בזמן מגפת הקורונה. כמה מהם עוררו לעג כשהתבודדו ביאכטות מפוארות ובאחוזות שבבעלותם, ודאגו בעיקר למרתף היינות שלהם.

 

בצל הקורונה: עשירי העולם נוהרים למטוסים הפרטיים

 

"שקיעה, אתמול בערב.. מתבודד באיים הגרנדינים וחומק מהווירוס. אני מקווה שכולם מרגישים בטוחים", כתב איש העסקים דיוויד גפן בפוסט באינסטגרם בסוף מרץ. להודעה צירף תמונה של יאכטה ענקית, ששטה בנעימים בים הקריבי. כנראה שהמיליארדר לא העריך שהתגובות יהיו נזעמות כל כך. גולשים זעקו על חוסר השוויון: כשגפן מתבודד ב"גן העדן", ברחבי העולם עומדים בתור לאוכל.

אילוס אילוסטרציה יאכטה (צילום: shutterstock)
בידוד, אבל ביאכטה(צילום: shutterstock)
 

חלק מעשירי העולם ברחו לבתי החלומות שלהם בפרברים או טסו במטוסים הפרטיים לבתים על שפת הים. חברת PrivateFly דיווחה על עלייה בטיסות ממדינות שנמצאות בסיכון גבוה להידבקות. עשירים אחרים בחרו להשקיע בבניית מקלטים: החברה הטקסנית Rising S Bunkers סיפרה שבימי הקורונה הטלפון שלה לא מפסיק לצלצל. העשירים מעוניינים בבונקר שמכונה "אריסטוקרט" וכולל חדר כושר, סאונה, בריכת שחייה, ג'קוזי, חממה ומחסן – הכול תמורת 8.35 מיליון דולר.

 

אחרי הבחירה היכן לשהות בזמן הסגר תוהים עשירי העולם איך להתמודד עם הבידוד עצמו. הוול סטריט ג'ורנל, עיתון שחביב על העשירים, כתב ב-16 באפריל: "עבור העשירים, יש דילמה: להתבודד עם הצוות או לעשות את המטלות בעצמם".

 

המאמר של "וול סטריט ג'ורנל" הביא בין השאר את סיפורו של מנהל חברת פיננסים בניו יורק שנקלע למצוקה: הוא התקשר לחברת כוח האדם שדרכה גייס עובדים, ואמר שהוא לא מצליח לרוקן את שואב האבק שלו.

דיוויד גפן בידוד ב יאכטה אינסטגרם ()
הפוסט של גפן שהכעיס גולשים
 

"How to spend it", המוסף השבועי שמצורף ל"פייננשל טיימס" הלונדוני, סיפק עצות ל"בעיות" שאיתם מתמודדים הקוראים העשירים. הוא סיפר בין השאר על חנות המשקאות Berry Bros. & Rudd, שנאלצה למכור את כל יינות הבורדו שלה ב-150 פאונד לבקבוק. עשיר שמסתגר בבית בפרובנס בדרום צרפת סיפר למגזין: "כשהבידוד התחיל פתחתי כמה מהבקבוקים הטובים ביותר שלי, כאילו העולם עומד להיגמר. יכול להיות שאשתה אותם קודם".

 

היו עשירים שניצלו את הסגר לשדרוג מרתף היינות שלהם. חברת Spiral Cellars הלונדונית דיווחה על שיא בפעילות. במוסף של "פייננשל טיימס" המליצו לקוראים לא לוותר על הסטנדרטיים האופמתיים שלהם - גם כשהם מסתגרים בבית. המגזין המליץ לקוראים לרכוש חלוקים יוקרתיים של מותגי האופנה דולצ'ה וגבאנה ו-Hamilton and Hare.

אילוס אילוסטרציה יין מרתף יינות (צילום: shutterstock)
משדרגים את מרתף היינות(צילום: shutterstock)
 

לפי קבוצת המחקר Institute for Policy Studies, גם בבידוד היו מיליארדרים שמצאו דרכים להתעשר. ההון של המיליארדרים בארה"ב גדל כמעט ב-10% (הגיע ל-282 מיליארד דולר) בין 18 במרץ ל-10 באפריל, בעיקר בזכות ההתאוששות של מניות של חברות כמו אמזון של ג'ף בזוס וטסלה של אילון מאסק.

 

חלק מהעשירים תרמו כסף למטרות נעלות. ג'ק דורסי, מייסד טוויטר, תורם מיליארד דולר למאבק במגפת הקורונה. ג'ף בזוס הציע לתרום 100 מיליון דולר לארגונים שמחלקים מזון בארה"ב.

המייסד והמנכ
המייסד והמנכ"ל של זום, אריק יואן(צילום: AP)
 

מגזין פורבס ציין שמשבר הקורונה הוביל לירידה במספר המיליארדרים בעולם - מ-2,153 ב-2019 ל-2,095 ב-2020. "האנשים העשירים בעולם לא חסינים מפני ההשפעה ההרסנית של נגיף הקורונה", כתבה עיתונאית פורבס קרי דולן.

 

רשימת המיליארדרים של פורבס כוללת לראשונה את אריק יואן – מייסד אפליקציית "זום" שזוכה לפופולאריות גדולה בזמן משבר הקורונה, כשברחבי העולם רבים עובדים מהבית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בידוד ביאכטה או באחוזה?
צילום: shutterstock
מומלצים