שתף קטע נבחר

אכיפה רק ליהודים? המשטרה מודה במגבלות על שתייה בהר הבית

מתפללים יהודים טענו כי המשטרה אוסרת עליהם לשתות מברזיות בהר הבית, וניסו לעשות זאת בכוונה כדי לעורר פרובוקציה. במשטרה הכחישו לאורך תקופה ארוכה, וכעת מודים: נאסר על מבקרים בקבוצות על ידי המשטרה לשתות. מדובר ברמיזה לכך שהאכיפה חלה רק על יהודים

 

 

אחרי טענות חוזרות ונשנות כי נאסר על מתפללים יהודים לשתות מברזיות בהר הבית, מודה המשטרה לראשונה כי קיים איסור על מבקרים בקבוצות המלוות על ידי המשטרה לשתות מהן. המשטרה בוחרת ללוות קבוצות של מפרי סדר פוטנציאליים שלרוב מאופיינים כיהודים בעלי סממנים דתיים, ולפיכך זוהי רמיזה לכך שאכן האיסור מוטל רק על מבקרים יהודים דתיים. תגובת המשטרה ניתנה במענה לפניית חופש מידע שהגיש ארגון זכויות האדם "בצלמו".

שוטרים מונעים ממתפללים לשתות מברזיות בהר הבית (צילום: סטודנטים למען הר הבית)
(צילום: סטודנטים למען הר הבית)

"המגבלות חלות על כלל המבקרים בהר הבית, במסגרת קבוצות המלוות על ידי המשטרה", נמסר במענה לשאלת הארגון על מי מוטלות המגבלות. בפעמים קודמות שבהן נשאלה על כך המשטרה, היא השיבה שאין הוראה כזו, וכי מדובר בטעות של השוטרים המלווים.

 

בשנים האחרונות מנסים פעילי הר הבית לשתות בכוונה מהברזיות במקום, כשחלק מהניסיונות נועדו לעורר פרובוקציה. ברוב הפעמים נאסר עליהם השימוש בברזיות, והאיסור אף התפתח כמה פעמים לעימותים בין פעילי הר הבית לבין אנשי הווקף המפקחים על שמירת הסדר במקום מטעם ממשלת ירדן, ואף הורחקו עולים להר ששתו מהברזיות בטענה לפרובוקציה מכוונת. האיסור חל רק בהר הבית, ולא בכותל המערבי הצמוד.

שוטרים מונעים ממתפללים לשתות מברזיות בהר הבית (צילום: סטודנטים למען הר הבית)
(צילום: סטודנטים למען הר הבית)

שוטרים מונעים ממתפללים לשתות מברזיות בהר הבית (צילום: סטודנטים למען הר הבית)
(צילום: סטודנטים למען הר הבית)

"יצא המרצע מן השק", אמרו בארגון "בצלמו", בתגובה למענה המשטרה. "המשטרה מודה פומבית שאסור על יהודית דתיים לשתות בהר הבית. לא רק שנאסר על היהודים להתפלל בהר, אסור להם אפילו לשתות מים מהברז. מדובר במדיניות אפרטהייד אפלה בדיוק כמו בדרום אפריקה. ליהודים אסור מה שלשאר מותר. אנחנו קוראים לממשלה החדשה לבטל לחלוטין כל מדיניות מפלה בהר הבית, ולדאוג לחופש פולחן ותנועה לבני כל הדתות בהר הבית".

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת ביקורים המתקיימים כסדרם בשטח הר הבית, פועלת המשטרה בהתאם לתנאי הביקור הנהוגים במקום ומועברים בטרם כניסת המבקרים לשטח ההר. משטרת ישראל פועלת מדי יום ותמשיך לפעול על מנת לאפשר לכל אדם, ישראלי או זר, לבקר בשטח הר הבית, ללא הבדל דת, מין או לאום, הכול תוך הקפדה על הכללים הנהוגים במקום, שמירה על הסדר הציבורי ועל ביטחון המתפללים והמבקרים בהר הבית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סטודנטים למען הר הבית
המשטרה מפנה את פעילי הר הבית
צילום: סטודנטים למען הר הבית
מומלצים