שתף קטע נבחר

"צרעות רוצחות" במערב ארה"ב

אורכן של צרעות הענק מגיע ליותר מ-6 ס"מ, הן מסוגלות להרוג גם בני אדם שאינם אלרגיים, ולא ברור כיצד הגיעו מאסיה למדינת וושינגטון. החקלאים פוחדים שיחסלו דבורי דבש ויפגעו ביבולים. "נתקלתם בהן? אל תנסו לתפוס! תברחו ותתקשרו אלינו!"

צרעות ענק אסייתיות, הנחשבות לגדולות ביותר בעולם ומכונות "הצרעות הרוצחות", נמצאו במדינת וושינגטון, ומעוררות כעת דאגה בחוף המערבי של ארצות הברית. גודל הצרעות, ששמן המדעי הוא Vespa mandarinia, יכול להגיע ל-6.35 סנטימטרים. הן נמשכות לדבש דבורים, והעוקץ שלהן יכול להיות קטלני לאנשים מסוימים. בימים אלה הן מתעוררות מתרדמת החורף שלהן.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

ארה
"לחסל אותן עכשיו, כשיש עוד סיכוי". "צרעה רוצחת"(צילום: AP)

ארה
עד 6.35 סנטימטר. אחת הצרעות שנתפסו(צילום: AP)

"הן נראות כמו משהו שיצא מסרט מצויר על מפלצות, עם הפנים הצהובות-כתומות הענקיות שלהן", אומרת סוזן קוביי, מגדלת דבורים מאוניברסיטת מדינת וושינגטון. "זו צרעה גדולה באופן מדהים", מוסיף טוד מוריי, אנטומולוג (חוקר חרקים) מאותה האוניברסיטה. "הן סכנה בריאותית, וחשוב מזה – הן טורף משמעותי של דבורי דבש".

 

הצרעות נצפו בארה"ב לראשונה בדצמבר האחרון, כשמשרד הבריאות אימת שני דיווחים על צרעות כאלה שהגיעו מסמוך לבליין שבמדינת וושינגטון, ליד הגבול עם קנדה. המשרד קיבל שני דיווחים נוספים – שטרם אומתו – על צרעות כאלה שנראו מדרום לבליין.

מפת ארה

הצרעה המדוברת מסוגלת לעקוץ גם דרך רוב חליפות הכוורנים, ולהעביר כמות ארס גבוהה פי שבעה משל דבורת דבש. היא מסוגלת גם לעקוץ כמה פעמים. משרד החקלאות האמריקני מסר כי בעקבות זאת הזמין מסין חליפות מגן מתקדמות יותר.

 

"הצרעות הרוצחות" חיות בדרך כלל ביערות ובהרים נמוכים במזרח אסיה ובדרום-מזרחה, וניזונות מחרקים גדולים. מוצאים אותן בסין ובטייוואן. באוניברסיטת מדינת וושינגטון אמרו כי לא ידוע כיצד הגיעו הצרעות לצפון אמריקה והיכן בדיוק הן נחתו שם לראשונה, אבל התרחיש ההגיוני ביותר, לפי שעה, הוא שהן הגיעו באוניית משא שעגנה באחד הנמלים במדינת וושינגטון. הכינוי "צרעות רוצחות", אגב, הודבק לצרעות מהסוג הזה ביפן, שם הן ידועות כצרעות ההורגות בני אדם.

ארה
(צילום: AP)

ארה
(צילום: AP)

מחזור החיים של הצרעות הללו מתחיל באפריל, והשלב שבו הן מסוכנות יותר מכול מגיע בשלהי הקיץ ובתחילת הסתיו. כמו צבא בוזזים הן תוקפות כוורות של דבורי דבש, הורגות דבורים בוגרות וטורפות זחלים וגלמים. עקיצותיהן גדולות וכואבות, וכשהן עוקצות אדם כמה פעמים – הן עלולות להרוג אותו אפילו אם הוא אינו אלרגי.

 

בואן של הצרעות מעורר דאגה בקרב חקלאים משום שאלה תלויים בדבורי הדבש לקיום האבקה בגידולים חשובים בצפון-מערב ארה"ב, בין השאר של תפוחים, אוכמניות ודובדבנים. מוריי מזהיר כי מינים פולשניים, כמו הצרעות הללו, עלולים לשנות את תנאי הגידול, ולפיכך יש להתמודד עם הצרעות הללו כעת. "אנחנו צריכים ללמד אנשים לזהות את הצרעות כשהאוכלוסייה שלהן עדיין קטנה יחסית, וכך לעקור אותה כשעוד יש לנו סיכוי", הוא אומר.

ארה
(צילום: AP)

משרד החקלאות של מדינת וושינגטון מתכוון להתחיל ללכוד את המלכות באביב הזה, והמומחים מזהירים כי לכידתן אינה משימה המתאימה לאנשים מן השורה, אלא לגורמי מקצוע בלבד: "אל תנסו לתפוס אותן בעצמכם אם אתם רואים אותן. אם אתם נתקלים בהן, תברחו ותתקשרו אלינו!".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
תברחו ותתקשרו. הצרעה המאיימת
צילום: AP
מומלצים