שתף קטע נבחר

צילום: נדב אבס, יריב כץ

אהבה זה ריחוק? מצאה בן זוג ב"תגלית" ועלתה לארץ על אף הקורונה

שרה ברנט ממיאמי נחתה בישראל ונכנסה היישר לבידוד, בתל אביב ממתין לה בן זוגה רועי. "המצב חיזק את הרצון לעלות", סיפרה. על אף המשבר הבריאותי, ארגון "נפש בנפש" מדווח על גידול בהתעניינות לעלות לישראל

בעיצומו של משבר נגיף הקורונה שפוקד את העולם, ישראל ממשיכה לקלוט עולים חדשים שבוחרים לעלות ארצה גם בימים אלו. 20 עולים חדשים, בגילאי 3 עד 66, נחתו אמש (יום ג') בנתב"ג במסגרת טיסת עלייה קבוצתית של ארגון "נפש בנפש", בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF-USA. העולים יועברו בהתאם להנחיות, היישר מנתב"ג לבידוד של 14 ימים במלון ייעודי לכך.

שרה ברנט עלתה לארץ ()
שרה ברנט שעלתה לארץ נכנסה לבידוד. "התאהבתי בישראל וברועי"

שרה ברנט, בת 24 ממיאמי, עלתה לארץ בעקבות האהבה ונשלחה גם היא לבידוד של שבועיים. "ההחלטה לעלות הייתה הרבה לפני הקורונה, אבל המצב רק חיזק אצלי את התחושה שאני רוצה להיות בארץ שאני אוהבת וליד האיש שאני אוהבת", אמרה ברנט.

 

היא החליטה לעזוב את עיר מגוריה שבפלורידה ולעבור לתל אביב לאחר שהשתתפה בתגלית לפני שנה, שם מסתמן, השתנו חייה. "התאהבתי פעמיים, גם בישראל וגם ברועי. מאז, הגעתי לישראל שש פעמים בחצי שנה". שרה עובדת בחברה המספקת ירקות וגידולי שדה למסעדות ברחבי ארצות הברית והיא מתכוונת להמשיך בעבודה זו, באמצעים מקוונים.

שרה ברנט עלתה לארץ ()
שרה ורועי. "מתרגש, יש למה לחכות"

שרה ברנט עלתה לארץ ()
הגיעה לישראל שש פעמים בחצי שנה ולבסוף עלתה

רועי מור (23), בן זוגה, עובד בחברת סטארט-אפ בתל אביב. מור מחכה לה בכיליון עיניים, ומצפה בעיקר לסיום תקופת הבידוד. "אני באמת מתרגש מהצעד האדיר ששרה עושה לטובת הקשר שלנו. ברור לי שהשבועיים הקרובים יהיו מאתגרים במיוחד, לדעת שהיא כאן מצד אחד אבל בלי יכולת להיפגש? זה יהיה לא פשוט. אבל לפחות יש למה לחכות".

 

הוא מודה שהופתע מהתגובות: "מדובר סך הכל בשני אנשים שהתאהבו. לא כזה ביג-דיל. אבל נכון, יש לה אומץ". לאחר תקופת הבידוד שרה תגור עם רועי בדירתו בתל אביב. בימי הבידוד השניים כמובן לא יוכלו להיפגש.

שרה ברנט (צילום: יונית שילר)
ברנט בנתב"ג(צילום: יונית שילר)

עולים חדשים (צילום: אבי חי)
גידול בהתעניינות לעלות לארץ, על אף הקורונה. ארכיון(צילום: אבי חי)

ב"נפש בנפש" מציינים כי העולים שבאים בתקופה זו החלו בתהליכי העלייה לפני תחילת הקורונה, אך יחד עם זאת מדווחים על עלייה (גידול) של כ-50% בכמות המתעניינים בקרב יהודי צפון אמריקה. לפי נתוני הארגון, בחודש אפריל 2020, הוגשו 455 בקשות עלייה, בהשוואה ל-302 בתקופה המקבילה אשתקד.

 

סמנכ"ל הארגון, זאב גרשינסקי אמר: "זה מרגש ומעורר השראה, שגם הקורונה לא מונעת מאף אחד להגשים את חלום העלייה. מדובר באנשים שהתעקשו לממש את התוכנית שלהם ולמרות האתגר שניצב בפניהם, הם נחושים ואיתנים. זה מעמיד גם אותנו באתגרים, אבל אנו עובדים מסביב לשעון כדי לעמוד במשימה ומוצאים פתרונות לכל דורש".

 

"מדינת ישראל מוכיחה את עוצמתה מול משבר הקורונה העולמי כמקום הבטוח ביותר לשהות בו ואנו עדים לזאת בכך שהעלייה ממשיכה ואף במגמת צמיחה", אמר הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים