שתף קטע נבחר

צילום: AFP, מוטי קמחי

הקרב על הצהרונים: "מאות אלפי הורים לא יוכלו לחזור לעבודה"

יומיים לפני פתיחת הגנים, טרם נמצא פתרון תקציבי לאפשרות השארת הילדים במסגרת אחרי 14:00. הנהגת ההורים הארצית: "המדינה חייבת להעביר סיוע לכלל היישובים". המשא ומתן מול משרד האוצר נמשך

גן פיסטוק בבאר שבע (צילום: משרד החינוך)
גן פיסטוק בבאר שבע. הגנים ייפתחו, הצהרונים לא(צילום: משרד החינוך)

הנהגת ההורים הארצית והנהלת המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים יוצאות לקרב על הצהרונים בגני הילדים שלפי שעה לא ייפתחו ביום ראשון. משרד החינוך עסק בימים האחרונים במתווה החזרה המדורגת של המסגרת לילדים בגילים 3 עד 6, אולם לסוגיית הצהרונים שאמורים לפעול מהשעה 14:00 טרם נמצא פתרון. המשא ומתן עם משרד האוצר נמשך.

 

תחת הכותרת "החזירו את החמצן להורים - העבירו סיוע חירום לפתיחת הצהרונים", מנסים בהנהגת ההורים ובהנהלת המרכזים הקהילתיים להשפיע על המחלוקת שמונעת את פתיחת הצהרונים. המעורבים גם הפיצו מודעה שבה קראו לשר החינוך רפי פרץ: "תתעורר".

מחזירים את החמצן להורים הנהגת ההורים הארצית והמרכזים הקהילתיים יוצאים לקרב על הצהרונים ()
מודעה שהפיצו ההורים והמרכזים הקהילתיים

לאה פדידה  אייל בן יהודה  (צילום: טלי עוזליו)
עו"ד בן יהודה באום ופדידה(צילום: טלי עוזליו)

מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר קיימו דיונים ארוכים בסוגיה אולם נכון לעכשיו הפערים בין הצדדים גדולים. משרד האוצר הודיע על הקצאת תקציב של 200 מיליון שקלים לסבסוד הצהרונים בגני הילדים ובכיתות א'-ב', אך מרכז השלטון המקומי הודיע מצדו כי הוא מתנגד למתווה מכיוון שישנה התייחסות רק לאשכולות סוציו-אקונומיים 1-5 (הרשויות החלשות יותר).

 

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר אתמול: "זה הכול או כלום. כולם נפגעו ממשבר הקורונה, ולכן אם לא יתקבל תקצוב להפעלת הצהרונים ליישובים כמו כרמיאל ואור יהודה - לא ייפתחו הצהרונים בכלל".

 

נציגי ההורים ונציגי החברה למתנ"סים, שמפעילה בצהרונים שלה כ-70 אלף ילדים, דורשים סיוע חירום והתחייבות למחיר אחיד לכל ההורים. "לא נפתח את הצהרונים ללא הבטחת מימון פעילות במתווה הקורונה וכן פיצוי על התקופה שבה הם הושבתו", אמרה נציגת ראשי הנהלות המרכזים הקהילתיים, לאה פדידה.

 

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אייל בן יהודה באום, אמר: "לא נסכים לאפליה בין הורים. המדינה חייבת להעביר סיוע לכלל היישובים. מתווה הצהרונים מותיר מאות אלפי הורים מחוץ למעגל העבודה".

 

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב נשמע אתמול אופטימי ואמר בהתייחסו לנושא כי "הצהרונים ייפתחו בהדרגה. האפשרות תינתן לאותם ילדים שההורים שלהם ירצו להאריך את יום הלימודים שלהם משעה 14:00 עד 16:00 או 16:30. המסגרות לא יוכלו להשאיר את מספר הילדים, ולא יוכלו לערבב ילדים מכיתות שונות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים