שתף קטע נבחר

מחר נפתחים הגנים, רצח כפול בדליית אל-כרמל | סיכום חדשות השבת

לראשונה מזה יותר מחודש, איש לא נפטר מקורונה בישראל ביממה האחרונה. ברקע, ישראל ממשיכה לחזור לשגרה, אלפי מטיילים יצאו לטבע ומחר ייפתחו המעונות והגנים. כמעט 200 אלף נדבקים ברוסיה וחשש מהתפרצות בבית הלבן

 

 

 

לראשונה זה יותר מחודש, ביממה האחרונה לא נפטר אף חולה קורונה בישראל - ומניין המתים נותר 245. כך עולה מנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות.  ביממה האחרונה עלה מספר המונשמים באחד, ועומד כעת על 65, ומספרם הכללי של החולים במצב קשה עלה מ-77 אתמול בבוקר ל-81 היום. בסך הכל אובחנו 35 נדבקים, ומספר החולים המאובחנים הכללי עומד על 16,444. מניין החולים בפועל, ללא המחלימים והמתים, עומד כעת על 4,886.

 

ברקע הנתונים המעודדים שמגיעים גם מאזורים שנחשבו למוקדי התפשטות, כמו בני ברק (נדבק אחד מאתמול) וירושלים (עשרה נדבקים מאתמול), מחר ייפתחו לראשונה מעונות היום, המשפחתונים וגני הילדים העירוניים והפרטיים. הצהרונים צפויים להיפתח בהדרגה בכל הרשויות - אך בינתיים לא בכיתות ג'. בגני הילדים המיועדים לגילים 3 עד 6 הלמידה תתקיים ברוטציה של שלושה ימים לכל קבוצה - אחת תגיע לגן מראשון עד שלישי, והשנייה מרביעי עד שישי. בשבוע העוקב הקבוצות יתחלפו בימי ההגעה לגנים. במעונות היום, המיועדים לגילי לידה עד 3, תתקיים פעילות בכל ימות השבוע וללא רוטציה. כל השאלות והתשובות כאן.

מעון אמונה יפו  ()
מתכוננים לילדים במעון אמונה ביפו

הגננות בגנים של ישובי המועצה האזורית בדרום נערכות לחזרה לשגרה (צילום: חיים הורנשטיין )
מתכוננים לחזרה לשגרה בגניי המועצה אזורית מרחבים(צילום: חיים הורנשטיין )

 

האקרים איראנים תקפו מפתחת תרופה לקורונה - ישראלים חסמו

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה אתמול כי האקרים הקשורים לאיראן ניסו בשבועות האחרונים לפרוץ לחברת גיליאד האמריקנית, היחידה עד כה שתרופה מתוצרתה קיבלה את האישור האמריקני לשימוש ניסיוני בחולי קורונה. חברת סייבר ישראלית הייתה זו שגילתה זאת, ומנעה את המשך הפריצה. לפי הדיווח של רויטרס, לא ברור אם מתקפת ההאקרים צלחה.

Офис компании Gilead. Фото: ЕРА  ()
משרדי חברת גיליאד. (צילום: EPA)

 

רצח כפול בדליית אל-כרמל

עופר אבו סעדה וקארלוס אבו תמימי, תושבי עוספייה בשנות ה-30 לחייהם, נורו למוות בסמוך לכיכר השוטר שבדליית אל-כרמל. השניים נמצאו אמש ללא רוח חיים ברכב. המשטרה פתחה בסריקות, איש עדיין לא נעצר. מתחילת שנת 2020 נרצחו בחברה הערבית 21 בני אדם, בהם ארבע נשים, ועשרות נפצעו באירועי ירי ודקירות.

קורבנות הרצח הכפול בדליית אל כרמל ()
עופר אבו סעדה וקארלוס אבו תמימי

 

 

 

שבת של הפגנות בתל אביב

חברי מחאת "הדגלים השחורים" הפגינו אחר הצהריים בעשרה מקומות ברחבי הארץ, ובין היתר מול בתיהם של חברי הכנסת מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר בתל אביב. השניים, חברי כחול לבן, צפויים לקבל תיקים במסגרת הממשלה המסתמנת. הערב מתקיימים אירועי מחאה נוספים ברחבי תל אביב: בשעה 19:30 החלה הפגנת צעירים נגד מצבם הכלכלי בפארק צ'ארלס קלור, ובשעה 20:00 החלו שתי הפגנות נוספות - אחת של התנועה לאיכות השלטון נגד הממשלה המסתמנת בכיכר רבין, והשנייה של רופאים מתמחים בכיכר הבימה.

מחאת הדגלים השחורים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בבלפור (צילום: יואב דודקביץ )
מחאת הדגלים השחורים מול המעון בבלפור, השבוע(צילום: יואב דודקביץ )

 

כמעט 200 אלף נדבקו ברוסיה. פוטין: "אנו בלתי-מנוצחים"

במקום מצעד ניצחון מפואר, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסתפק היום בטקס הנחת זרים צנוע לציון 75 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית. בטקס שנערך באנדרטת קבר החייל האלמוני במוסקבה, הבטיח פוטין שהמצעד ייערך בהמשך השנה (בלי לנקוב בתאריך), והכריז שרוסיה "בלתי-מנוצחת". עם זאת, היום הודיעו הרשויות בארצו על עוד 10,817 נדבקים בקורונה - ומספר החולים המאובחנים הכולל עומד כעת על 198,676. 

 

 

 

חשש מהתפרצות בבית הלבן

אחרי שמשרתו האישי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נדבק בקורונה, הלילה התברר בארה"ב כי גם הדוברת של סגנו מייק פנס נדבקה בנגיף, ובכלי התקשורת האמריקניים תוהים כעת לגבי אפשרות של התפרצות במעגל הקרוב ביותר של טראמפ בבית הלבן. לדברי גורם בכיר בבית הלבן, נערכו בדיקות לכל מי שהיה במגע עם אותה דוברת, וכל התוצאות היו שליליות. בבית הלבן מדגישים כי הגבירו את היקף הבדיקות ברחבי האגף המערבי, ומציינים שהנשיא וסגנו נבדקים בעצמם באופן יום-יומי.

נשיא ארה
הבדיקות יצאו שליליות. טראמפ(צילום: gettyimages)

 

לראשונה מזה חודש וחצי: מטיילים בשמורות הטבע ובגנים

כ-15 אלף בני אדם ניצלו את סוף השבוע הראשון להקלות בהנחיות הקורונה לטיולים בשמורות, ביערות ובגנים הלאומיים שנפתחו מחדש ביום שלישי. למטיילים ציפה בחלק מהמקומות מזג אוויר גשום שהוביל לסגירת כמה מסלולים. בחברת מטאו-טק מציינים שמזג האוויר מתייצב ומחר צפויה עלייה קלה במידות החום.

שמורת כרמיה (צילום: רועי עידן )
שמורת כרמיה(צילום: רועי עידן )

בריכת צפירה (צילום: ג׳אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים)
בריכת צפירה(צילום: ג׳אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים)

תל אפק (צילום: הראל בן שחר רשות הטבע והגנים)
תל אפק(צילום: הראל בן שחר רשות הטבע והגנים)

פארק הכרמל (צילום: רן פרץ רשות הטבע והגנים)
פארק הכרמל(צילום: רן פרץ רשות הטבע והגנים)

ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, רעיה שורקי, אמרה כי "שבת ראשונה של טיולים בשגרת הקורונה הייתה משימה מאתגרת עבורנו, והבוקר זימן לנו גם מזג אוויר הפכפך שהעצים את האתגר. אבל המאמץ היה שווה כאשר ראינו את האושר, השמחה וההתרגשות של הקהל. הופתענו מהסבלנות ומאורך רוח של הציבור תוך יישום ההנחיות, בחלק מהמקרים נאלצנו להעיר לחלק מהמבקרים לעטות מסיכה בשטח הפתוח. המחקרים מוכיחים שהיציאה אל הטבע וההליכה באוויר הפתוח מוסיפים לבריאות, ואנחנו שמחים שמתאפשר לנו 'לצייד' את הציבור במרשם לטיול בטבע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים