שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שוקל לפרוש

בצל הביקורת הקשה מצד שרים וגורמים במערכת הבריאות יקבל בר סימן טוב את ההחלטה הסופית בימים הקרובים. בסביבתו אומרים כי "זהות השר שייבחר קריטית להמשך תפקידו". לפי אחת הסברות, הוא מעדיף לפרוש לפני שהשר הבא ימנה מנכ"ל מטעמו

 

תמונה של משה בר סימן טוב (צילום: אוראל כהן)
משה בר סימן טוב(צילום: אוראל כהן)
 

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, האיש המזוהה ביותר עם המאבק בקורונה בישראל, שוקל לסיים את תפקידו. החלטה סופית תתקבל בימים הקרובים בהתאם לזהות שר הבריאות שימונה. בסביבת המנכ"ל אמרו כי מדובר בהחלטה כבדת משקל שטרם התקבלה בה החלטה סופית, אך זהות השר שייבחר תהיה "קריטית להמשך תפקידו של בר סימן טוב במשרד הבריאות".

 

מנכ"ל מצוין או "דיקטטור"? האיש שמנווט את משבר הקורונה

 

במהלך התקופה האחרונה עמד בר סימן טוב בפני ביקורת קשה מצד שרי הממשלה וגורמים במשרדו על הקו הנוקשה שהוביל במאבק בקורונה - ובתשומת הלב התקשורתית והציבורית שקיבל. במהלך המאבק סומן בר סימן טוב, יחד עם פרופ' סיגל סדצקי, כגורמים השמרניים יותר בהגבלות שנידונו. בנוסף, שרים רבים מתחו ביקורת על בר סימן טוב בשל פרסום נהלים חדשים לפני שאושרו בממשלה.

 

במערכת הבריאות סיפרו כי בשבועות האחרונים חלה התרחקות בין בר סימן טוב לשר הממונה עליו יעקב ליצמן, אך יש לציין כי ברגע שימונה שר חדש - הוא רשאי למנות מנכ"ל אחר במקום בר סימן טוב, בשל העובדה שמדובר במשרת אמון ולפי אחת הסברות, בר סימן טוב רוצה להימנע ממצב שבו הוא מודח ויקדים תרופה למכה.

 

בנימין נתניהו יעקב ליצמן מאיר בן שבת משה בר סימן טוב (צילום: שלו שלום)
(צילום: שלו שלום)

בכיר במערכת הבריאות אמר בתגובה לפרסום כי "זה עצוב מאוד שאדם שוקל לפרוש ממשרד כל כך חשוב ומרכזי", אולם בכיר אחר ציין כי הוא מאמין שבר סימן טוב בוחר לקבל על עצמו את מלוא האחריות על המשבר. "הוא לא ניסה להיות פופולרי וקיבל בחלק מהמקרים את ההחלטות הנכונות", אמר הבכיר. "נראה לי סביר שהוא יחכה לראות מי יהיה השר החדש לפני שיקבל את ההחלטה. החלטה של שר היא תמיד נקודת יציאה".

 

גורמים אחרים במערכת מאמינים כי זוהי האסטרטגיה של בר סימן טוב. "ככה, אם השר הבא לא ירצה אותו הוא יגיד שהוא רצה לפרוש, וזה ייראה כאילו החזיקו אותו. זה לא רע לו".

 

אמש התנגד מנכ"ל משרד הבריאות לפתיחת מתקני הכושר בפארקים, אך השרים הכריעו נגדו והחליטו לפתוח את הפארקים עם מתקני הכושר. במאבק האחרון עם השרים עלה גם נושא חופי הים, ולמרות הגשת המתווה לפתיחתם הבהירו בצהריים במשרד הבריאות כי הבילוי בחופים אינו מאושר מצדם. "הנושא נידון מול הרשויות המקומיות הרלוונטיות ורק לאחר עמידה בכל אמות המידה שהגדרנו לשמירה על בריאות הציבור נאפשר פתיחה זאת, בכפוף לתו הסגול ובהתאם למתווה לוחות הזמנים שנקבע על ידי הממשלה", ציינו במשרד.

 

 

בר סימן טוב, לשעבר בכיר במשרד האוצר, מונה למנכ"ל משרד הבריאות ב-2015. בכתבת פרופיל עליו, שפורסמה לאחרונה ב"ידיעות אחרונות", טענו שורה של שרים בממשלה, בכירים בעבר ובהווה במערכות הבריאות והאוצר, חוקרים ומדענים, כי מאחורי החזות השלווה והקול המרגיע יש דמות קצת יותר מורכבת. אדם רב-כישרונות, אבל גם אגרסיבי, תאב כוח וסמכות, יהיר ולעיתים קרובות נקמן. חלקם הזהירו כי התנהלותו מאחורי הקלעים מקשה לעיתים על התמודדות המדינה עם משבר הקורונה. מנגד אמרה בכירה לשעבר במשרד כי בר סימן טוב "אדם נעים הליכות, מקצועי, חכם, שמבין טוב איך פועלת המערכת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל כהן
משה בר סימן טוב
צילום: אוראל כהן
מומלצים