שתף קטע נבחר

בימינה מחריפים טון: "היום יירשם כתחילת קץ שלטון נתניהו"

"סכין בגב לשותפים הנאמנים מהציונות הדתית" - כך מגדירים במפלגתו של בנט את הצעת נתניהו, אחרי שבבוקר בליכוד האשימו אותם ב"כיסאולוגיה"

להשבעת הממשלה החדשה אחרי חמש שנים נותרו עוד יומיים, אולם אם לא תהיה הפתעה גדולה - מפלגת הימין של הציונות הדתית תישאר מחוצה לה. בצהריים (יום ג') החריפו בימינה את הטון כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגורמים במפלגה אמרו ל-ynet ש"התאריך הזה, 12 במאי, ייזכר כתחילת ירידת נתניהו מבמת ההיסטוריה".

 

בעקבות עוד שיחה ללא תוצאות בין נתניהו לבין יו"ר ימינה, השר נפתלי בנט, הגורמים הוסיפו כי "זה היום שבו כרת נתניהו גט כריתות עם הימין ועם הציונות הדתית שהיו שותפיו הנאמנים ביותר לאורך עשרות שנים. בעוד הם גילו כלפיו נאמנות - הוא תקע להם סכין בגב".

Нафтали Беннет и Биньямин Нетаниягу. Фото: Алекс Коломойский  ()
נתניהו ובנט בימים אחרים
  

 

השיחה בין נתניהו לבין בנט ארכה כ-40 דקות. בסביבת יו"ר הליכוד אומרים שהסיכויים להכנסת ימינה הולכים וקטנים, ואין בכוונתם לשפר משמעותית את ההצעה שנדונה. "סירובו של בנט לקבל הצעה נדיבה שמעבירה לידי ימינה את כל הנושאים החשובים לציונות הדתית חושפת שלא מדובר באידיאולוגיה אלא בכיסאולוגיה", טענו בליכוד הבוקר.

 

בנט דרש בשיחה את תיקי התחבורה, הבריאות ואת ראשות ועדת החוקה בכנסת. "אתם הולכתם את עצמכם לאופוזיציה כשלא חתמתם לי על הארכת המנדט. ככה לא מתנהגים שותפים", אמר נתניהו בפגישה. בנט השיב: "סליחה..? במשך שנה הפקדנו בידיך את ניהול המו"מ ואת גורלנו הפוליטי. סמכנו עליך. אתה זורק אותנו לאופוזיציה ומצפה שנחתום לך?".

 

שלשום הודיעה מפלגת ימינה כי החליטה לשרת את הציבור מהאופוזיציה ולא להיכנס לממשלת הליכוד וכחול לבן. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזיציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", נכתב בהודעה מטעם המפלגה.

 

ברשימתו של בנט מסרו כי המפלגה תתכונן ל"יום שאחרי נתניהו", כלשונם, ו"תייצר אלטרנטיבת ימין אמיתית שלא תמכור את מערכת המשפט בשביל שרידות אישית ולא תהיה מוכנה להתרפס בפני חמאס ואבו מאזן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בנט ונתניהו
צילום: רויטרס, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מומלצים