שתף קטע נבחר

נתניהו ובנט שוחחו - אך לא הגיעו להסכמה

לאחר שיחתם הטלפונית של ראש הממשלה ושר הביטחון, נמסר מהליכוד כי "ראש הממשלה עשה ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה והציע לבנט הצעה משופרת - אך לצערנו הוא דחה את ההצעה". בנט: "אם נתניהו רוצה אותנו חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט שוחחו הערב (ד') בטלפון בניסיון להגיע להסכמה על הצטרפותה של ימינה לממשלה, אך השיחה הסתיימה ללא הסכמה. מהליכוד נמסר שנתניהו הציע לבנט "הצעה משופרת", אך יו"ר ימינה דחה אותה. השיחה התקיימה כיממה לפני השבעת הממשלה, המתוכננת מחר בערב.

 

נפתלי בנט ובנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי)
נתניהו ובנט(צילום: אלכס קולומויסקי)

אחרי השיחה בין ראש הממשלה לשר הביטחון נמסר מהליכוד כי "ראש הממשלה נתניהו עשה כעת ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה, לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה. ראש הממשלה הציע לבנט הצעה משופרת - חינוך או תיק כלכלי בכיר לבחירתו, בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת. לצערנו בנט דחה את ההצעה בשל המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה".

 

במקביל צייץ בנט בטוויטר: "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות. אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

 

מימינה נמסר כי "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. נתניהו אמר 'תיק נוסף' מבלי לפרט איזה. המשמעות: הקטנת ההצעה המקורית".

נבחרת ימינה ()
"אם רה"מ רוצה אותנו שוליים, נעדיף לצאת לאופוזיציה". ראשי ימינה

מוקדם יותר, ראשי ש"ס ויהדות התורה דרשו מראש הממשלה נתניהו לפעול לצירופה של ימינה לממשלה, למרות כישלון המשא ומתן הקואליציוני בין הצדדים. במכתב, שעליו חתומים השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, הם הזכירו את שיתוף הפעולה של כל מפלגות בלוק הימין במערכות הבחירות האחרונות והבהירו כי הם רואים צורך בהמשך קיומו גם בממשלה הבאה.

 

בעקבות כישלון המגעים בין נתניהו לבנט שיגרו גם ראשי מועצת יש"ע מכתב לראש הממשלה ובו ביקשו ממנו "לפעול בכל הכח על מנת שימינה תיכנס לממשלה כמפלגה בעלת השפעה".  במכתב הם ציינו כי "בעת הזאת, לקראת החלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, מועצת יש"ע רואה חשיבות רבה שימינה תהיה שותפה משמעותית ומשפיעה על מהלך היסטורי זה. אנו מבקשים מראש הממשלה ושר הביטחון להגיע לעמק השווה כדי שנוכל להמשיך לפתח יחדיו את ההתיישבות הישראלית בכל מרחבי הארץ".

 

אמש התגברה המתיחות בין ראש הממשלה לראשי מפלגת ימינה. אחרי ההודעה על מינויו של יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין לשר הבריאות הבא, אמר גורם בימינה כי "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה".

 

הגורם טען כי נתניהו משפיל את הציונות הדתית. "הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך. אדלשטיין לא דרש כלל את תיק הבריאות ובנט כן. זה הגיע לימינה לאור תפקודו של בנט במשבר הקורונה", אמר הגורם שציין כי "זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית". הוא כינה את מעשי נתניהו "בגידה" והוסיף: "היא מסמנת את תחילת הסוף שלו (של נתניהו) בפוליטיקה".

 

 

נתניהו ניסה להדוף את הטענות ובסרטון שפרסם לאחר הודעת ימינה החריפה אמר כי "המטרה שלי היא שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין. לצערי ימינה דחו את ההצעה הנדיבה שנתתי להם, הרבה מעבר לגודלם היחסי, הצעה שדואגת להרבה מהאינטרסים בליבת הציונות הדתית".

 

נתניהו סיפר כי ראשי המפלגה ביקשו ארבעה תפקידים בכירים על שישה חברי כנסת והסביר כי "הבקשה של ימינה היא בלתי אפשרית בכל צורה". בהודעתו רומז נתניהו על כעס שצבר על המפלגה שסירבה להמליץ עליו כמועמד להרכבת הממשלה בפני הנשיא: "זה בניגוד גמור להבטחה שהם נתנו לבוחריהם", אמר. "רוב הציונות הדתית הצביעו לליכוד, הם מיוצגים בליכוד והממשלה בראשות הליכוד תמשיך לדאוג לאינטרסים ולערכים המשותפים שלנו".

 

כזכור, בשבוע שעבר, המליצו על נתניהו חברי הכנסת של הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, יו"ר העבודה עמיר פרץ וחברי הכנסת איציק שמולי ואורלי לוי-אבקסיס. בימינה העדיפו שלא להמליץ על אף מועמד.


פורסם לראשונה 13/05/2020 15:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
נתניהו ובנט
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים