שתף קטע נבחר

ברק וביניש למען מנדלבליט: "מתקפה שפלה ומסוכנת"

שני נשיאי בית משפט עליון, יועצים משפטיים לממשלה ופרקליטי מדינה - כולם בדימוס - פרסמו עצומת תמיכה ביועמ"ש שהתלונן על איומים. "מצפים מהנהגת המדינה שתביע הסתייגות נחרצת מן ההתקפה"

 

 

נשיאי בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק ודורית ביניש, שופטי עליון בדימוס, יועצים משפטיים לממשלה ופרקליטי מדינה בעבר, מפרסמים עצומת תמיכה ביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשל ההתקפות נגדו. הבכירים לשעבר תובעים מהנהגת המדינה להביע הסתייגות מן ההתקפות עליו.

 

לקריאת העצומה - עיינו כאן

 

"אנחנו, שכל אחד מאתנו כיהן בעבר כיועץ משפטי לממשלה או פרקליט מדינה, מביעים הזדעזעות מן ההתקפה השפלה והמסוכנת על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מחזקים את ידיו במילוי התפקיד החיוני לקיום הדמוקרטיה, הממשל התקין וזכויות האדם, ומצפים מהנהגת המדינה שתביע הסתייגות נחרצת מן ההתקפה על היועץ המשפטי לממשלה".

 

החותמים: אהרן ברק, דורית ביניש, יצחק זמיר, מיכאל בן יאיר, אליקים רובינשטיין, יהודה וינשטיין, גבריאל בך, עדנה ארבל, ערן שנדר, משה לדור ושי ניצן.

אירוע שנתי לזכר אבנר חי שאקי (צילום: מוטי קמחי)
נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק(צילום: מוטי קמחי)
 

בנימין נתניהו אמיר אוחנה (צילום: אלכס קולומויסקי)
שר המשפטים אוחנה וראש הממשלה נתניהו, טרם גינו את האיומים נגד מנדלבליט(צילום: אלכס קולומויסקי)

אמש מסר מנדלבליט עדות בפני חוקרי משטרה בגין הטרדות ועשרות איומים עליו ועל משפחתו. בהודעה של משרד המשפטים נמסר כי היועמ"ש הוטרד וקיבל איומים "בעיקר באמצעות הודעות בטלפון".

 

לפי עדותו של מנדלבליט, בעשרות הודעות שקיבל ממספרים שונים נכתב: "הלוואי שתמות", "אתה מנוול", "אתה מושחת", "אל תשכח שאתה פגיע" ו"אתה עבריין". בנוסף, נשלחו אל היועמ"ש תמונות שלו במדי אסיר.

ארכיון אביחי מנדלבליט שי ניצן (צילום: מוטי קמחי)
פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, שחתם על העצומה, לצד מנדלבליט. ארכיון(צילום: מוטי קמחי)
 

הבוקר שני חשודים נחקרו באזהרה ביחידת להב 433 בחשד להטרדה ולאיומים נגד היועץ המשפטי לממשלה, ובסיום החקירה שוחררו לבתיהם בתנאים מגבילים שונים. אחת מהן היא פעילת ליכוד תושבת חולון, שהכחישה בשיחה עם ynet את המעשה: "עד לרגע זה לא ידעתי שאני מואשמת בשליחת הודעות למנדלבליט. לא שלחתי הודעה וגם לא חצי הודעה, אני מוכנה להיחקר במכונת אמת. שמנדלבליט יוציא את מספר הטלפון שלי, אם אני שלחתי לו".

 

לצד ההכחשות, בחשבון הפייסבוק של החשודה מופיעים שלל פוסטים חריפים בנושאי ביטחון ומשפט. בין היתר היא שיתפה פוסטים שקוראים שקוראים לפטר את היועמ"ש, כתבה: "בג"ץ תתנתקו מצה"ל", והעלתה תמונה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות: "יום שישי הקרוב אנחנו מגיעים אליך מושחתת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
נשיא העליון בדימוס אהרון ברק
צילום: מוטי קמחי
מומלצים