שתף קטע נבחר

צילום: AFP

עיר הנגיף בסין בודקת מיליונים, זינוק בנדבקים באיראן

בווהאן חוששים מגל שני, ופתחו במבצע בדיקות קורונה לכל 11 מיליון התושבים: עד כה נבדקו שלושה מיליון. באיראן אובחנו ביממה יותר מ-2,000 איש, המספר היומי הגבוה מאז 6 באפריל. עוד טלטלה בברזיל: שר הבריאות התפטר אחרי פחות מחודש, בגלל חילוקי דעות עם בולסונרו

 

 

הרשויות בעיר ווהאן שבסין ערכו עד כה, מאז אפריל, שלושה מיליון בדיקות לאבחון נגיף הקורונה – ובכוונתן להמשיך במבצע רחב-ההיקף עד שכל התושבים, 11 מיליון איש, ייבדקו. כך דיווחה היום (ו') התקשורת הממלכתית בסין, מהעיר שבה התפרץ לראשונה הנגיף בסוף השנה שעברה.

 

משבר הקורונה – עוד מהעולם:

הבכיר האמריקני שהודח מזהיר מ"חורף שחור"

קינוח בבגד, שיעול בפרצוף: האנשים שמאיימים להדביק בנגיף

הפילוג האירופי: איטליה נגד "בועות תנועה" ביבשת

המסכות המפחידות יגרמו לכם לשמור מרחק

 

סוכנות הידיעות הממלכתית שינחואה דיווחה כי הרשויות מעניקות עדיפות בבדיקות לתושבים שעד כה לא נבדקו, כאלו שמתגוררים במתחמי מגורים שבהם זוהו חולים, או מי שמשתייך לקבוצות סיכון.

  (צילום: gettyimages)
חוששים מהתפרצות שנייה, ובודקים את כולם(צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

בעיר הנגיף פתחו במבצע הבדיקות העצום הזה חודש אחרי שהחלה להשתחרר מהסגר שהוטל בה במשך חודשים. זאת, בעקבות זיהוי מספר קטן של נדבקים חדשים, שאובחנו בסוף השבוע שעבר בפעם הראשונה מאז הסרת הסגר ב-8 באפריל.

 

הנדבקים החדשים שאובחנו היו עד אז, כך לפי הרשויות בסין, א-סימפטומיים, כלומר הם לא פיתחו תסמיני מחלה. לפי שינחואה, הרשויות פתחו במבצע הבדיקות על מנת לקבל מושג טוב יותר על מספרם של הנדבקים הא-סימפוטמיים בעיר. בדיווח בשינחואה לא צוין מתי הרשויות מתכוונות להשלים את המבצע.

 

גם היום נראו תורים ארוכים של תושבים בכיכרות ובמתחמים פתוחים בעיר, מחכים בסבלנות שהבודקים יחדירו לאפם ולפיהם את המטוש הארוך. "אני חושב שזה חיוני אחרי הכל, בגלל הצבר החדש של ההידבקויות מלפני כמה ימים", אמר אחד התושבים, טונג ז'נגואנג. "יש אפשרות שהמגפה תתחדש". ג'יאנג ליאנדי, בת 70, אמרה: "ברור שאני מעט מודאגת. אני גם חוששת שיהיו הדבקות חדשות".

  (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

לחשש הרב בווהאן מהתפרצות נוספת תרמו התפרצויות קטנות יחסית אך מדאיגות במחוז היילונגג'יאנג ובעיר ג'ילין שבקרבת רוסיה. מומחים אומרים כי המבצע של הרשויות חסר תקדים בהיקפו, ומצביע על החשש הרב שלהן. אחרים מזהירים מטעויות אפשריות שעלולות להתרחש במבצע כה גדול.

 

לפי בחינה של דיווחים יומיים שערכה סוכנות הידיעות רויטרס, בין 1 באפריל ל-13 במאי ביצעו הרשויות בווהאן 1.79 מיליון בדיקות. אם הדיווח של שינחואה על כך ששלושה מיליון כבר נדבקו, משמעות הדבר עשויה להיות ש-1.2 מיליון בדיקות בוצעו רק אתמול, ביום אחד.

 

במקביל, היום דיווחה איראן על זינוק דרמטי במספר הנדבקים היומי. דובר משרד הבריאות בטהרן, קיאנוש ג'הנפור, מסר כי ביממה האחרונה אובחנו ברפובליקה האיסלאמית עוד 2,102 נדבקים – המספר היומי הגבוה ביותר מאז 6 באפריל. מספר הנדבקים הרשמי והכולל עלה בכך ל-116,635.

  (צילום: AP)
זינוק במספר הנדבקים היומי. בבית חולים בטהרן(צילום: AP)

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

נגיף קורונה איראן טהרן (צילום: AP)
(צילום: AP)

ג'הנפור הוסיף כי הנגיף גבה את מותם של עוד 48 חולים ביממה האחרונה, וכי מספרם הכולל של הקורבנות עומד כעת על 6,902. לדבריו, מוקד ההתפרצות במחוז חוזסטן בדרום-מערב המדינה ממשיך להיות "אדום", כלומר חמור ביותר. "מחוזות אחרים שבהם ייתכן כי אנו רואים עלייה בהיקף ההדבקה הם לורסטן, סיסטן ובלוצ'יסטן ומזרח אזרבייג'ן", אמר דובר משרד הבריאות האיראני בתדרוך ששודר בטלוויזיה. ג'הנפור קרא לתושבי המחוזות הללו לשמור על ההנחיות.

 

עוד על המצב באיראן: רופאים חושפים – כך הוסתרו ממדי המגפה

 

ובינתיים בברזיל, ספג הערב ממשלו של הנשיא ז'איר בולסונרו מכה נוספת. שר הבריאות החדש שלו, נלסון טייך, התפטר הערב אחרי פחות מחודש בתפקיד, על רקע חילוקי דעות בינו לבין בולסונרו, שמזלזל במגפת הקורונה ובעבר כינה אותה "שפעת קטנה".

 

טייך התנגד לניסיונו של בולסונרו להרחיב את השימוש בתרופת המלריה הידרוקסיכלורוקווין כטיפול לחולי קורונה – טיפול שלא הוכח עד כה כיעיל – והביע תרעומת על כך שבולסונרו לא התייעץ איתו לפני שפרסם צו שמגדיר חדרי כושר ומכוני יופי כשירותים חיוניים, כאלו שדינם להיפתח גם בתקופת הסגר.

  (צילום: רויטרס)
עוד שר התפטר. טלטלה אחר טלטלה בממשל בולסונרו בברזיל(צילום: רויטרס)

  (צילום: AFP)
התפטר אחרי פחות מחודש. נלסון טייך(צילום: AFP)

בולסונרו, נזכיר, מינה את טייך לתפקיד לאחר שפיטר בחודש שעבר את שר הבריאות הקודם שלו, לואיז הנריקה מנדטה, לאחר שזה חלק עליו בפומבי בנוגע לאופן שבו ראוי לטפל במגפה. בולסונרו, איש ימין, ויש הטוענים ימין-קיצוני, טוען זה שבועות ארוכים – בניגוד לעמדת רוב מוחלט של המנהיגים והמומחים בעולם – כי אין צורך בצעדים מרחיקי לכת כמו הכנסת הציבור להסגר, וכי פגיעה שכזו בכלכלה הברזילאית אינה מוצדקת.

 

אמנם מושלי המדינות בברזיל לא מקבלים את עמדתו של הנשיא והטילו בעצמם הגבלות על תושביהם, אך הנגיף ממשיך להתפשט שם במהירות. היום דיווחה ברזיל על שיא במספר הנדבקים היומי: 13,944 אובחנו ביממה האחרונה. מספר הנדבקים הכולל שם כבר עקף את זה של גרמניה ושל צרפת, ועומד כעת על 202,918. מספר המתים מהנגיף עומד כעת על 13,933.

 

היום שוב התעמת בולסונרו עם אחד ממושלי מדינות-המחוז, הפעם זה של סאו פאולו, שהטיל על תושביו הגבלות ריחוק חברתי והצהיר שלא ימלא אחר אותו צו של בולסונרו, שמגדיר כאמור מכוני יופי וחדרי כושר כשירותים חיוניים. בשיחת ועידה עם אנשי עסקים, קרא להם בולסונרו "להתנהג בקשיחות" עם המושל ג'ואאו דוריה. "אדם אחד קובע את גורלה של סאו פאולו. הוא קובע את גורלה של כלכלת ברזיל", התלונן הנשיא.

 

בולסונרו, יצוין, מתמודד כעת גם עם חקירה בחשד שניסה להתערב במערכת אכיפת החוק כשפיטר את מפקד המשטרה הפדרלית – בניסיון לכאורה להגן על בני משפחתו מחקירה. פיטורי מפקד המשטרה הובילו בחודש שעבר להתפטרות של שר אחר, שר המשפטים המוערך שלו סרז'ו מורו, שהיה זה שהאשים את בולסונרו בהתערבות במערכת אכיפת החוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
בודקים מיליונים בעיר הנגיף בסין
צילום: gettyimages
מומלצים