שתף קטע נבחר

הממשלה מנופחת - וגם תקציב האבטחה

ילדיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החלופי בני גנץ - שישה במספר - יהיו זכאים לאבטחה צמודה. עבור כל שר יוקצו כשני מיליון שקלים לאבטחה - ובסך הכל 72 מיליון שקל עבור 36 שרים

בני גנץ בנימין נתניהו (צילום: AP)
עלויות האבטחה זינקו. גנץ ונתניהו(צילום: AP)

עם ראש ממשלה וראש ממשלה חלופי, ועם תפקידי שרים תמוהים כמו התיק לחיזוק ולקידום קהילתי ואולי גם התיק להשכלה הגבוהה - הממשלה ה-35 של מדינת ישראל שצפויה להישבע אמונים היום (ראשון) תהיה הממשלה המנופחת והבזבזנית ביותר בתולדות המדינה, וזאת בעת שהמשק הישראלי נתון במשבר חסר תקדים.

 

הוצאות האבטחה של שרי הממשלה החדשה צפויות לגדול באופן משמעותי ולעמוד על כ-70 מיליון שקל. ביום חמישי אישרה ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר ישראל כץ כי גם ילדי ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו וגם ילדי ראש הממשלה החלופי בני גנץ יזכו לאבטחה מטעם המדינה, גם אם מרכז חייהם אינו במעון ראש הממשלה.

 

 

עוד קבעה הוועדה כי אשת ראש הממשלה ואשת ראש הממשלה החלופי יזכו גם הן לאבטחה. עד היום הנוהל היה שילדי ראש הממשלה זכאים לאבטחה כל עוד מרכז חייהם במעון ברחוב בלפור בירושלים. ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אבטחת משפחות נתניהו וגנץ, כמו אבטחת גורמים אחרים, נקבעת על ידי ועדת שרים לענייני שב"כ ובהמלצת ועדה ציבורית מקצועית. גורמי הביטחון הם שקובעים את רמת האבטחה לפי הערכות מצב של מפת האיומים העדכניים".

 

הבוקר עוד לא הסתיימו המגעים בין נתניהו לבין בכירי הליכוד על התיקים האחרונים שטרם חולקו, אבל מסתמן שהממשלה תמנה מספר שיא של 36 שרים, ולכך יש להוסיף עוד מספר בלתי ידוע של סגני שרים. העלות לתקציב המדינה מהמשרדים המיותרים, שחלקם הומצאו במיוחד על מנת להשביע את תיאבונם של השרים, ושכוללים כמובן גם עוזרים ומזכירות ונהגים, נאמדת במאות מיליוני שקלים.

משפחת נתניהו בחופשה  ברמת הגולן ()
אבטחה צמודה. משפחת נתניהו
 

כנס בחירות כחול לבן הכפר הירוק (צילום: שאול גולן)
"תאובטח רק במקרה של סכנה ביטחונית". רויטל גנץ(צילום: שאול גולן)

דוגמה בולטת להוצאות המנופחות סיפק יו"ר כחול לבן ושר הביטחון המיועד גנץ, שנימק את כניסתו לממשלה ב"מצב החירום" שבו נתונה המדינה. גנץ לא יסתפק בשלוש הלשכות שיהיו לו מתוקף תפקידיו במשרד הביטחון, בכנסת ובבית מפלגת כחול לבן בתל אביב, והוא מתכוון לפתוח לשכה חדשה גם במשרד ראש הממשלה, מתוקף תפקידו כראש ממשלה חלופי.

 

גורמים פוליטיים טענו אתמול כי גנץ מנצל סעיף עמום בהסכם הקואליציוני המשווה את זכויותיו ותנאיו לאלה של ראש הממשלה בפועל, ולכן הוא מבקש לפתוח לשכת "ראש ממשלה חלופי" במשרד ראש הממשלה. בכחול לבן הסבירו בתגובה כי "כחלק ממבנה הממשלה, שהיא ממשלה שוויונית, ראש הממשלה החלופי אמור ליזום, לאשר ולהוביל כל החלטת ממשלה, כמו גם לקיים מעקב אחר ביצוע ההחלטות ולקדם את עבודת הממשלה והקבינטים השונים. לפיכך, יגויס צוות מקצועי מצומצם שיבצע את עבודת המטה הנדרשת עבור ראש הממשלה החלופי וגוש כחול לבן".

מחאה על ה שרים כיסאות מיותרים כיכר רבין ב תל אביב  (צילום: מוטי קמחי )
מיצג המחאה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין(צילום: מוטי קמחי )
 

המנכ"ל המיועד למשרד ראש הממשלה החלופי הוא הוד בצר, מקורבו ואיש סודו של גנץ. בהמשך, כשגנץ יחליף את נתניהו כראש ממשלה, בצר צפוי לכהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. גנץ גם מינה בסוף השבוע את ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן לתפקיד שר במשרד הביטחון, כדי שיסייע לו עקב תפקידיו הרבים.

 

במחאה על הקמת הממשלה המנופחת הציבה הבוקר התנועה לאיכות השלטון מיצג מחאה בכיכר רבין בתל אביב. המיצג מורכב מ-36 כיסאות ריקים המסמלים את 36 השרים, מתוכם שני כיסאות מהודרים המייצגים את נתניהו וגנץ. על הכיסאות הוצבו שלטים שעליהם נכתבו תארים כגון "שר הבזבוזים", "שר הג'ובים", "השר לענייני שחיתות", "השרה לגניבת קולות" ועוד.

 

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "בעוד הכלכלה קורסת עם מיליון מובטלים ועשרות אלפי עצמאים בחשש קריסה - נתניהו וגנץ מקימים את ממשלה המנופחת והמנותקת בתולדות ישראל. ממשלה שבנויה עם יסודות רקובים לא תוכל לשקם את הכלכלה הישראלית. חגיגת הבזבוזים הזו היא על חשבון כולנו. בושה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בנימין נתניהו ובני גנץ
צילום: רויטרס
מומלצים