שתף קטע נבחר

בר סימן טוב עונה ב-ynet לליצמן: "מכבד אותו, הצלנו חיי אלפים"

בתגובה ראשונה לטענה של שר הבריאות היוצא לפיה "המנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מעשרת אלפים מתים, ונתניהו קיבל את ההגזמה ונענה לפחדים שלו" - אמר בר סימן טוב לאולפן ynet: "מכבד את דעותיו ותרומתו של ליצמן למלחמה בנגיף. לאורך כל הדרך פעלנו בחוכמה"

 

 

 

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא מגיב לראשונה למתקפה של השר יעקב ליצמן, שיתמנה היום (ב') לשר הבינוי והשיכון. "מכבד את ליצמן, פעלנו בחוכמה", אמר הבוקר (ב') לאולפן ynet משה בר סימן טוב, חצי יממה לאחר שהשר שעמו צעד יחדיו במשך חמש שנים טען ש"בר סימן טוב הפחיד, ונתניהו נענה לפחדיו".  

 

"אני מכבד מאוד את השר ליצמן וגם את דעותיו ותרומתו המאוד רבה למלחמה בנגיף, ואני מאמין שלאורך כל הדרך פעלנו בחוכמה וגם הצלנו חיים של אלפים רבים וברשותכם נסתפק בזה", אמר בר סימן טוב, שהודיע על סיום תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות, עוד לפני מינויו הרשמי של יולי אדלשטיין למחליפו של ליצמן כשר הבריאות.

Health Ministry Director-General Moshe Bar-Siman-Tov  ()
בר סימן טוב: "הצלנו חיים של אלפים רבים"

יעקב ליצמן (צילום: אלכס קולומויסקי )
ליצמן, אתמול בהשבעת הממשלה(צילום: אלכס קולומויסקי )

בתשובה לשאלה אם פעולה אחרת הייתה מובילה לקטסטרופה, ענה בר סימן טוב: "אני בטוח שהיינו בתמונה אחרת לגמרי של תמותה. אני מעדיף להיות חכם בהסתכלות קדימה ולא חכם בהסתכלות אחורה. תסתכלו מה קורה בקהילות יהודיות מסביב לעולם - בניו יורק, בצרפת. זה לא הגנטיקה ולא השמש, ישראל היא מדינה צפופה וקטנה ואני חושב שכולנו כחברה צריכים להיות מאוד גאים בהישג הזה ולצד הגאווה להיזהר מאוד ממלכודת השאננות. זה לא חלף, הסכנה עוד כאן, ואם לא נקפיד על הכללים זה יחזור".

 

אמש אמר ליצמן: "חשבתי שהייתה בהלת יתר וברגע שהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מעשרת אלפים מתים אני צעקתי בישיבת ממשלה מול כל השרים בנוכחותו שאני חולק על זה, שזה לא יהיה וזה סתם מוגזם אבל לא משנה", אמר ליצמן. "ראש הממשלה קיבל את ההגזמה הזאת והוא נענה לפחדים של המנכ"ל, ולפי זה אני לא יכול לבוא בטענות אליו, כי בסך הכול המצב מצוין. כמעט על כל נפש שאבדה אנחנו בוכים, אבל בסך הכל 250".

Prime Minister Benjamin Netanyahu, Health Ministry DG Moshe Bar-Siman-Tov and Health Minister Yaakov Litzman make televised statements during the coronavirus lockdown  (Photo: Shalev Shalom)
בר סימן טוב עבד ישירות עם נתניהו(Photo: Shalev Shalom)

הדברים נאמרו על רקע חשיפת "7 ימים" שבה פורסם כי במהלך המשבר היחסים בין השר ליצמן למנכ"ל משרדו עלו על שרטון. במשרד הבריאות סיפרו שהשר עצמו הודר מהליך קבלת ההחלטות על ידי בר סימן טוב, שעבד באופן ישיר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביחד קיבלו השניים את ההחלטות המשמעותיות ביותר, לעיתים בניגוד לעמדתו של ליצמן.

 

עוד סיפרו במשרד כי הפרופיל והנראות הציבוריים של בר סימן טוב סימנו אותו בסופו של דבר כמי שמוביל את משרד הבריאות בזמן המשבר, ולא ליצמן. בתוך כך יש לציין כי יחסיהם של השניים, עד לתחילת המשבר, היו לרוב טובים והמנכ"ל זכה לגיבויו של השר באופן כמעט מוחלט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים