שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

משרדי הממשלה הגיעו להסכמה: המסעדות ייפתחו ב-27 במאי

איגוד המסעדנים סיכם על צעדים לפתיחת העסקים, בהם גם ברים ומועדונים, כבר בשבוע הבא. ההנחיות החדשות: מרחק של מטר וחצי בין שולחנות, מלצרים עם מסכות והצהרת בריאות ובדיקת חום לכל סועד

יו"ר איגוד המסעדנים תומר מור הודיע בצהריים (שלישי) על ההסכמה שהתגבשה עם משרדי הבריאות, הכלכלה והאוצר, לפתיחה של מסעדות החל מ-27 במאי בהתאם להגבלות "התו הסגול".

 

איתמר גרוטו וסיגל סדצקי עם חיים כהן ביפו תל אביב (צילום: טל שחר)
איתמר גרוטו וסיגל סדצקי בפגישה בשבוע שעבר עם חיים כהן ביפו תל אביב(צילום: טל שחר)

 

בפגישה שנערכה בשיחת וידאו עם בכירים מהדרג המקצועי של משרדי הממשלה, בהובלתו של פרופ' איתמר גרוטו ונציגים מעיריות תל אביב וירושלים יחד עם ארגון "מסעדנים חזקים יחד", הוחלט כי המסעדות, הברים ומועדוני הלילה ייפתחו בשבוע הבא. בעניין מועדוני הלילה ייערך דיון נוסף.

 

תומר מור, יו
תומר מור, יו"ר מסעדנים חזקים יחד(צילום: גיל קרמר)

המסעדנים הסכימו למתווה שיאפשר, לדבריהם, לעסקים להיות כלכליים, ובכך גם לשמור על בריאות הלקוח והחוויה במסעדה. המסעדנים הסכימו למתווה לתקופת ביניים, עד להסרת כל המגבלות.

 

Ресторан на улице Герцль в Тель-Авиве ()
יש מסעדות שלא חיכו

בין התנאים שסוכמו: עמדות לחיטוי ידיים בכניסה לעסקים, מרחק של מטר וחצי בין השולחנות, מלצרים שיצטרכו לעטות מסכות ושמירה מוגברת על היגיינה בקרב עובדי הצוות. עובדי המטבח לא יידרשו לעטות מסכות, ושטיפת הכלים תתבצע ביותר מ-72 מעלות. כל סועד יצטרך לחתום על הצהרת בריאות בכניסה ולעבור בדיקת חום.

 

אינפו מסעדות מסעדנים נגיף קורונה הנחיות הגבלות ()

 

בנוסף סוכם כי לא יתאפשרו הופעות חיות, אלא רק די.ג'יי ומוסיקה, עד 100 לקוחות - התפוסה יכולה להיות 100%, מעל 100 לקוחות - תפוסה של מקסימום 85%. ישיבה בחוץ - רווח של לפחות מטר בין אדם לאדם.

 

 

 

בשבוע האחרון החליטו חלק מהמסעדנים שלא לחכות, כאשר השף עומר מילר פתח בשבת האחרונה את מסעדת "סוסו אנד סאנס" ברחוב דיזנגוף בתל אביב, והושיב אנשים ברחבה החיצונית, בניגוד להנחיות. ביום ראשון פתחו בעלי בר ה"פיקוק" ברחוב מרמורק בתל אביב את הדלתות, וערכו בבר הופעה של המוזיקאי יוסי מזרחי, תחת ההגדרה "הופעת מחאה". בעלי הבר ביקשו מהלקוחות להביא כיסאות מהבית כי "בשלנו המדינה עוד לא התירה להשתמש".

 

גם המסעדן אסף מיארה, הבעלים של שלושה מקומות בילוי בתל אביב, הודיע כי יפתח היום את הברים שלו לקהל: "מה שקורה פה זה בגדר הזיה או עוולה", אמר מיארה בתחילת השבוע באולפן ynet, "זה לא רק שאנחנו לא יכולים לפתוח, עיריית תל אביב, שבעיני עושה מהלך יפה, כבר מפזרת לנו שולחנות מול הפרצוף. מבית הקפה שלי אני יכול לראות בטווח של מאה מטר שולחנות כתר מפלסטיק עם שמשיות שהעירייה פתחה, וכולם יושבים בצרוה פחות או יותר מסודרת. אנשים קונים מאיתנו טייק אאוי והולכים, יושבים בכיכרות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים