שתף קטע נבחר

נער-רוצח מתנועת הגברים הדחויים מואשם בפיגוע טרור

קנדה: הנער בן ה-17 נכנס בפברואר עם מצ'טה למכון עיסוי ורצח את אשלי נואל ארזגה. פתק בכיסו חשף: הוא חבר בקהילת ה-Incel ("רווקים שלא מרצון"), שרבים מהמשתייכים אליה הם שונאי-נשים קיצוניים

הרשויות בטורונטו שבקנדה הגישו כתב אישום נגד נער בן 17 שדקר למוות אישה בפברואר השנה, ומגדירות את מעשיו כפיגוע טרור שנעשה בשם "תנועת הגברים הדחויים" Incel. במסיבת עיתונאים שכינסה אתמול (יום ג') הודיעה המשטרה כי הנער מואשם ברצח מדרגה ראשונה. זו הפעם הראשונה שבקנדה מוגש כתב אישום בגין פיגוע טרור שנעשה בשם קהילת ה-Incel.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

קנדה טרור נער מ תנועת Incel גברים דחויים רצח את אשלי נואל ארזגה בת 24 ()
הנרצחת אשלי נואל ארזגה. נדקרה במצ'טה

המונח Incel הוא קיצורו באנגלית של הצירוף Involuntarily celibate (רווקים שלא מרצון), והוא מתאר גברים המאשימים נשים בתסכוליהם המיניים ובחוסר יכולתם לפתח מערכת יחסים. הגברים האלה פעילים בפורומים שונים באינטרנט המאגדים גברים שכמותם, והם מחזיקים בתחושה שהעולם מתייחס שלא בהגינות לגברים הטרוסקסואלים שאינם מושכים. רבים מהם הם שונאי-נשים קיצוניים. ב"גרדיאן" הבריטי מציינים כי בשנים האחרונות חלה עלייה במספר התקיפות שנקשרו בתנועה הזו בקנדה ובארה"ב, ולכן היא זוכה ליחס הולך וגובר מצד רשויות אכיפת החוק.

 

הרצח שביצע הנער הנאשם כעת במעשה טרור אירע ב-24 בפברואר: הקטין, ששמו לא נחשף, נכנס למכון לעיסויים ארוטיים כשמצ'טה בידו ודקר למוות את הצעירה אשלי נואל ארזגה בת ה-24. עוד שני בני אדם – גבר ואישה – נמצאו פצועים אחרי שנדקרו. לפי ה"טורונטו סאן", בכיסו של הרוצח נמצא פתק המעיד לכאורה כי מעשיו נבעו מנאמנותו לקהילת ה-Incel.

 

משטרת קנדה הדגישה אתמול: "טרור מתבטא בדרכים רבות, וחשוב לציין שהוא אינו מאפיין רק קבוצה, דת או אידיאולוגיה ספציפית".

 

יצוין כי בפועל נראה שלא מדובר בפיגוע הטרור הראשון בטורונטו שנעשה מתוך תחושות המזוהות עם ה-Incels. פיגוע ברוח זו ביצע בשנת 2018 אלק מינסיאן כשדרס למוות בכוונה עשרה בני אדם בעיר ופצע עוד 16. לחוקרים הסביר כי ביצע את הפיגוע כנקמה על הדחיות שספג מנשים במשך שנים.

פינת זיכרון אחרי הטבח בקליפורניה ב-2014 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פינת זיכרון אחרי הטבח בקליפורניה ב-2014(צילום: EPA)

אליוט רוג'ר. קרא לזה "יום הנקמה" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אליוט רוג'ר. קרא לזה "יום הנקמה"(צילום: AFP)

מינסיאן בן ה-25 הודה שהוא בתול ושמעולם לא הייתה לו בת זוג, והזדהה בעצמו כחבר בתנועת ה-Incel. לדבריו רצה לעודד גברים נוספים לבצע התקפות מעין זו. החוקרים גילו כי עבר הקצנה באמצעות תכנים שצרך באינטרנט, וכשנודע לו שהצליח להרוג עשרה בני אדם הצהיר: "אני מרגיש שמילאתי את המשימה שלי". משפטו מתנהל בימים אלה, אולם הוא איננו מואשם בטרור.

 

מי שנחשב בעיני קיצוני ה-Incel לדמות נערצת הוא אליוט רוג'ר, שבשנת 2014, בהיותו בן 22, רצח שישה בני אדם ופצע עוד 14 בפיגוע דריסה בקליפורניה. את יום הפיגוע כינה "יום הנקמה". בסרטון שהעלה לפני צאתו לפיגוע הסביר שרצה להעניש נשים על כך שדחו אותו ולהעניש גברים פעילים מינית משום שקינא בהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים