שתף קטע נבחר

פרשת השמלה: המורה נשארה, הילדה עוברת בית ספר

עיריית פתח תקווה הודיעה כי תלמידת כיתה ב' שנאלצה לשבת בתחתונים בכיתה לאחר שלטענת המורה הגיעה ללימודים בשמלה "חשופה" - ללא שרוולים - שובצה מחדש בבית ספר אחר: "לבקשת ההורים ובתיאום משרד החינוך"

לפני ואחרי ()
הילדה שנאלצה לשבת בתחתונים בכיתה

 

לנוכח הסערה הציבורית ובקשת ההורים, הודיעה בצהריים (יום ה') עיריית פתח תקווה כי העבירה לבית ספר אחר את תלמידת כיתה ב' שנאלצה לשבת בתחתונים בכיתה. כל חטאה היה שהגיעה ללימודים בשמלה ללא שרוולים.  

 

 

 

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג וראש מינהל החינוך בעירייה רון כץ הודיעו כי נענו לבקשת הורי התלמידה וביום ראשון הקרוב היא תיקלט בבית ספר חדש. "גורמי החינוך בעירייה, לרבות עובדי השירות הפסיכולוגי בחינוך היסודי, מלווים את המשפחה וידאגו למלא את כל הצרכים הפדגוגיים והאישיים כדי שהמעבר יהיה מוצלח ופורה. המעבר נעשה בתיאום הגורמים במשרד החינוך ובתיאום עם הורי התלמידה".

 

אמה של הילדה סיפרה בשיחה עם ynet: "שלחתי את הבת שלי לבית הספר עם שמלה ללא שרוולים ובתיק שמתי לה סוודר עם שרוולים, כדי שתתכסה איתו אם יהיה לה קר. כעבור מספר שעות התקשרו אליי מבית הספר ואמרו שהשמלה שהיא לובשת לא מתאימה לקוד הלבוש, ושאביא לה בגדים חדשים".

 

לדבריה, היא אמרה למורה שהיא לא יכולה להגיע משום שהיא נמצאת בלימודים. "הסברתי שבתיק של הילדה יש סוודר עם שרוולים. המורה ענתה שזה לא מתאים כי אין על הסוודר סמל של בית הספר, ושהיא תביא לה חולצה עם סמל.

 

"הייתי בטוחה שהיא תשים לה את החולצה על השמלה, אבל מתברר שהיא ביקשה מהילדה ללכת לשירותים, להוריד את השמלה וללבוש את החולצה - וכך הילדה נשארה עם חולצה ותחתונים בלבד. כשהיא חזרה מהשירותים היא לא אמרה לה שמשהו לא תקין, ונתנה לה להישאר עם תחתונים וחולצה עד סוף היום".

 

כשהגיעה האם לאסוף את בתה מבית הספר בסביבות 12:00, היא נדהמה לראות אותה כשפלג גופה התחתון חשוף. "הייתי בשוק, לא האמנתי. ראיתי את הבת שלי וראיתי איך ילדים צחקו עליה. שאלתי את המורה למה היא עשתה את זה והיא אמרה שלפי התקנון אסור שמלה בלי שרוולים. אז אמרתי לה 'ועם תחתונים לבד זה כן בסדר?'".

 

המורה: "לא הייתה כוונה לפגוע בילדה"

אתמול, בריאיון ל-ynet, אמרה המורה א' כי "לא הייתה שום כוונה לפגוע בילדה".  היא הוסיפה: "אני מורה מאוד ותיקה, שנים רבות במערכת, מעולם דבר כזה לא קרה לי. אני מאוד אוהבת את התלמידים שלי, התלמידים שלי והילדים שלי הם כמו הגוזלים שלי, אין יום ולילה שאני לא דואגת לשלומם".

 

היא אמרה כי לא ידעה שלילדה היו רק תחתונים ולא מכנסיים. "בוודאי שלא ידעתי שהיא עם תחתונים, אם האם הייתה אומרת שהילדה עם תחתונים בוודאי שלא הייתי מבקשת ממנה להוריד את השמלה. כל בר דעת היה מבין שזה לא ייתכן".

 

המורה טענה להגנתה כי החולצה של הילדה הייתה ארוכה וכי "לא ראו שהיו לה תחתונים". לדבריה, לאחר שדרשה מהילדה להחליף את הבגדים, היא "חזרה לכיתה עם חולצת בית ספר נקייה שהייתה ארוכה, ולא ראו שום דבר. הילדה חזרה והתיישבה בכיתה".

 

המורה הדגישה כי לפני שדרשה מהילדה להחליף את הבגדים שוחחה עם האם, וכי זו לא אמרה לה שלידה אין מכנסיים מתחת לשמלה. "היא לא אמרה ש'לא תלך להחליף את החולצה', לא אמרה 'הילדה רק בתחתונים', האמא אמרה 'הילדה עם מכנסיים'. המורה לא אמורה לדעת איזה מכנסיים יש מתחת ולא אמורה לבדוק את זה".

 

 

עו"ד ויקטוריה רויטמן, המייצגת את האם, מסרה כי "הילדה עברה בית ספר אחרי שקיימנו ישיבה בנוגע לשיפור מצבה. הבנו שאין מצב שהיא יכולה לחזור לאותו בית הספר, לאותם הילדים ולאותה המורה. מחר בבוקר תתקיים אסיפת הורים של הכיתה שלה וההורים שהביעו תמיכה אומרים לאם שהם מפחדים שהם 'יקבלו על הראש' על התמיכה שלהם בה ובילדה ומפחדים לדבר על הנושא". 

 

עורכת הדין הוסיפה כי מצבה של האם "מאוד קשה" וכי היא "מסתגרת בבית עם המשפחה. אנחנו מחפשים פסיכולוג לילדה כדי לטפל במצבה הנפשי". עוד אמרה כי מחר צפויה להתקיים הפגנה מחוץ לבית הספר.

 

Учительница из Петах-Тиквы. Фото: Амир Хубер  (  )
"שיקול דעת מוטעה". המורה א'( )

בדיקת העירייה: "שיקול דעת מוטעה של המורה"

אתמול פרסמה עיריית פתח תקווה את ממצאי הבדיקה שערכה במקביל לבדיקה שבה פתח משרד החינוך, שהוא זה שאחראי על בית הספר והמורה. בעירייה אמרו כי לפי הבדיקה שלהם, "המורה פעלה מתוך שיקול דעת מוטעה אך במקביל לא מן הנמנע כי הדבר נעשה בתום לב".

 

לפי העירייה, "התלמידה התבקשה על ידי המורה לעמוד בקוד הלבוש הקיים בבית הספר. בעקבות כך נוצר קשר עם האם אשר אמרה כי אין ביכולתה להגיע לבית הספר כדי להביא את חולצת התלבושת ונתנה את הסכמתה שבית הספר יספק את החולצה. זאת תוך שהיא מציינת כי מתחת לשמלה קיים 'שורטס' (המילה בה השתמשה האם).

 

"בהמשך לכך, התלמידה הופנתה לשירותים כדי להחליף את השמלה בחולצת בית הספר כאשר ידוע למורה כי מתחת לשמלה יש מכנס קצר. חשוב לציין כי בין השלב בו התלמידה החליפה את השמלה לבין סיום יום הלימודים חלפה שעה וחצי בלבד אשר במהלכה התלמידה הייתה ישובה בכיתה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נאלצה לשבת בכיתה בתחתונים
מומלצים