שתף קטע נבחר

חיזוק מהליכוד: רגב מתכוונת להגיע לדיון במשפט נתניהו

ל-ynet נודע כי שרת התחבורה ביקשה להצטרף לראש הממשלה בדיון הקראת כתב האישום נגדו ולתמוך בו בתור נציגת המחנה הלאומי: "הוא לא יעמוד לבד". הבוקר כינה אמסלם את מנדלבליט "לכאורה עבריין", שר המשפטים ניסנקורן יצא להגנתו

בחירת מבקר המדינה במליאת הכנסת (צילום: עמית שאבי)
מירי רגב ובנימין נתניהו. תמיכה מהליכוד(צילום: עמית שאבי)

אחרי שבית המשפט חייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לפתיחת משפטו הפלילי ביום ראשון, ל-ynet נודע כי שרת התחבורה מירי רגב מתכוונת להגיע לדיון עם נתניהו. רגב ביקשה להצטרף אליו כדי להביע תמיכה בו עם תחילת המשפט, כנציגת המחנה הלאומי.

 

מלשכתה של רגב נמסר: "לא לבד יעמוד ראש הממשלה בבית המשפט, לצידו ולצד רעייתו היקרה יעמדו רבים מחברי המחנה הלאומי התומכים בו ללא סייג. אני מאמינה בחפותו של ראש הממשלה ובטוחה כי ההאשמות נגדו יתבררו כלא כלום והדיון המשפטי יביא לקריסתם כמגדל קלפים". עם זאת, רגב לא צפויה להיכנס לאולם בית המשפט עצמו, שאינו גדול, והכניסה אליו הוגבלה גם לצוותי הסנגורים בשל הנחיות משרד הבריאות.

 

פתיחת משפטו של נתניהו שוב יוצרת מתח במערכת הפוליטית ובמיוחד בקואליציה החדשה עם כחול לבן, שרק הושבעה בתחילת השבוע. היום נרשמה מתקפה נוספת מטעם חברי הליכוד על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - השר דוד אמסלם טען שההקלטות מפרשת הרפז מעידות על כך ש"אין מחלוקת בעם ישראל שהוא לכאורה עבריין. לא צריך שופטים עליונים, לא צריך את כל להקת השמאל והפרשנים מכל הפקולטות ועולם המשפט", אמר אמסלם בגלי צה"ל.

 

שר המשפטים החדש אבי ניסנקורן יצא להגנתו של מנדלבליט. "אני שב ומבהיר, יש לי אמון מלא ביועמ"ש. שרי הממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום", קבע ניסנקורן בציוץ בטוויטר. דבריו של ניסנקורן הובילו לביקורת נוספת מצד חלק מחברי הליכוד, הפעם עליו.

Benny Gantz and Benjamin Netanyahu in the Knesset  ()
ינסו להרגיע את המתיחות. נתניהו וגנץ

ובמטרה להרגיע את הרוחות, ייפגשו היום ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ. השניים ידונו בין היתר גם בנושאים הפוליטיים שעל הפרק.

 

אתמול, כאמור, דחו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשתו של נתניהו שלא להתייצב לדיון הקראת כתב האישום נגדו. "אמנם לטענת המבקש 'נוכחותו אינה נחוצה למעמד ההקראה', שכן 'תרומת המבקש בדיון תתמצה בכך שהוא יאשר כי קרא את כתב האישום והבין את תוכנו', אך זו בדיוק 'התרומה' הנדרשת ממנו", קבעו השופטים בהחלטתם.

 

בעקבות ההחלטה, מסרו מקורבי נתניהו, שמואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, כי "ראש הממשלה יתייצב ביום ראשון בבית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת, ערוץ הכנסת
בנימין נתניהו ומירי רגב
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת, ערוץ הכנסת
מומלצים