שתף קטע נבחר

בכירים בישראל על הפסקת התיאום הביטחוני: "הפלסטינים אמרו שלא יאפשרו אלימות"

הגורמים אמרו כי על אף הודעת הפלסטינים שלפיה יבוטל התיאום הביטחוני עם ישראל - הועבר מסר לירושלים שלפיו אין כוונה "לשבור את הכלים". עם זאת, קיים חשש שחמאס ינצל את המצב וינסה להגביר את פעולות הטרור: "לא ניתן לו להרים ראש"

 

Demonstrators in Ramallah protesting the U.S. peace plan  (Photo: EPA)
ארכיון(Photo: EPA)

גורמים בכירים בישראל אמרו אמש (יום ו') כי חרף הודעת הפלסטינים על ביטול התיאום הביטחוני, שיתוף הפעולה בין הצדדים צפוי להימשך - אך בערוצים חשאיים.

 

הגורמים הוסיפו כי הפלסטינים העבירו לירושלים מסר שלפיו הם לא מתכוונים "לשבור את הכלים" ולא יאפשרו התפתחות של אירועים אלימים.

 

 

במערכת הביטחון, מנגד, קיים חשש שחמאס ינצל את המצב וינסה להגביר את פעולות הטרור שלו. בישראל אמרו כי במצב כזה - "לא ניתן לחמאס להרים ראש".

 

למרות זאת, שלשום פרסמה הרשות הפלסטינית תיעוד שבו נראים אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מונעים מכוח מג"ב להיכנס לעיר חברון.

 

הכוח חרג משטח הפעילות המבצעית שתואם לו מראש, והפלסטינים הורו לו לחזור על עקבותיו. תקריות כאלה מתרחשות מפעם לפעם, אלא שלאחר הצהרת אבו מאזן השבוע על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל בשל כוונות הסיפוח הן מקבלות משמעות אחרת. 

 

פגישת ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה עם ראשי המנגנונים הפלסטינים ברמאללה ()
פגישת ראש הממשלה הפלסטיני עם ראשי המנגנונים ברמאללה

ראש הממשלה הפלסטיני: "הסיפוח יחסל את פתרון שתי המדינות"

שלשום נפגש ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה עם ראשי המנגנונים הפלסטינים ברמאללה, ודן איתם במנגנון לעצירת התיאום הביטחוני מול ישראל.

 

אשתייה אמר בסיכום הישיבה כי "הסיפוח הוא איום קיומי לתוכנית הלאומית הפלסטינית והוא מחסל את פתרון שתי המדינות".

 

לדבריו, "ישראל הפרה את החוק הבינלאומי ואת כל ההסכמים שנחתמו עמה - המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והחוקיים. מעתה ואלך גם הרשות לא תהיה מחוייבת להסכמים האלה".

 

ביום רביעי פורסם לראשונה ב-ynet כי קציני התיאום והקישור הפלסטיני העבירו מסר למקביליהם הישראלים שלפיו התיאום הביטחוני עם ישראל מופסק. המקורות ציינו כי ההודעה הייתה כללית והקצינים הפלסטינים לא נכנסו לפרטים.

 

עוד הוסיפו, כי הפסקת התיאום הביטחוני אינה "אור ירוק" לפיגועים נגד יעדים ישראליים בגדה המערבית. לדבריהם, כל ניסיון לבחון זאת באמצעות פיגועי ירי וכדומה, ייתקל ביד ברזל כלפי המבצעים.


פורסם לראשונה 22/05/2020 21:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים