שתף קטע נבחר

סייעת במעון בצפון ת"א נדבקה בקורונה, הילדים והוריהם ייכנסו לבידוד

124 ילדי מעון "נעמת בבלי" והוריהם יידרשו בבידוד בעקבות אבחון העובדת. "הסייעת לא עובדת בכיתה של הבת שלי - זה מקומם. פוגעים לנו בפרנסה", סיפרה אחת האימהות. נעמת: "ההנחיה חלה על כל מי ששהה או ביקר במעון". בירושלים כ-40 ילדים ואנשי צוות בבידוד אחרי שתלמיד נדבק בנגיף

Детский сад в Тель-Авиве. Фото: Белла Арбив ()
מעון נעמת בתל אביב

עובדת במעון "נעמת בבלי" בצפון תל אביב אובחנה היום (ג') כחולה בנגיף הקורונה. משרד הבריאות הנחה לסגור את מעון היום לשבועיים - מאז היום האחרון שבו שהתה הסייעת בגן (22 במאי) והוא צפוי להיפתח שוב ב-7 ביוני. כעת נדרשים 124 ילדי המעון והוריהם ששהו במתחם להיכנס לבידוד לשבועיים. גם תלמיד כיתה ז' בגמנסיה העברית בירושלים אובחן היום כחולה קורונה. יותר מ-40 תלמידים ואנשי צוות נכנסו לבידוד. 

 

מנעמת נמסר כי "במעון מפוקח לגיל הרך בצפון תל אביב, מחנכת בכיתת הפעוטות נמצאה חיובית לקורונה. הודעה נמסרה להורים. המעון כולו נסגר בהוראת משרד הבריאות וכל מי ששהו או ביקרו בו הונחו להיכנס לבידוד של 14 יום החל מהיום האחרון שבו הייתה המחנכת במעון. המעון ייפתח מחדש בכפוף להנחיות משרד הבריאות".

 

לפי נהלי משרד הבריאות, רק מי ששהו במחיצת חולה מאומת במשך 15 דקות לפחות ובמרחק של פחות משני מטרים ממנו מחוייבים בבידוד. לפיכך, אומרים ההורים כי לא ברורה ההנחיה להכניס את ילדי הורי כל הכיתות לבידוד, משום שהעובדת שנדבקה עובדת בכיתה אחת בלבד מבין ארבע כיתות המעון.

גן נעמת בבלי בצפון תל אביב (צילום: שחר גולדשטיין)
"כל מי שביקר בגן נשלח לבידוד". מעון "נעמת בבלי" בצפון תל אביב(צילום: שחר גולדשטיין)

אחת האימהות שנדרשה להיכנס לבידוד כינתה את ההנחיה "הזויה ומקוממת". לדבריה, "העובדת שנדבקה עובדת באחת מארבע הכיתות ולא בכיתה של הבת שלי, ולכן ההחלטה להטיל את חובת הבידוד גם על הכיתות האחרות - הילדים וההורים - היא מקוממת". היא הוסיפה: "עד שחזרנו לעבוד רוצים שוב לפגוע לנו בפרנסה. לא מספיק שסוגרים לנו את הגן לשבועיים, עכשיו רוצים שגם נשב בבידוד?".

 

האם הוסיפה כי על שר הבריאות הנכנס, יולי אדלשטיין, לשנות את ההחלטה: "הגיע הזמן ששר הבריאות החדש אדלשטיין יכניס שכל למערכת. לא ייתכן שכל הורה שהביא את ילדו לגן ייכנס לבידוד".

 

ציפי ברנד סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו הממונה על הגיל הרך אמרה כי "היה ברור לכולם שעם פתיחת מערכת החינוך יגדל הסיכון לחשיפת ילדים והוריהם להדבקה. מצד שני המחיר הכלכלי של אי פתיחת המשק היה ברור גם הוא. אנו מצפים שמשרד הבריאות ימצה את החקירה האפידמיולוגית כמה שיותר מהר ובאופן מדוייק כדי להגדיל את אמון הציבור במערכת וכדי שהבידוד ייאכף על ידי אלה שנדרשים לכך מתוך אמון מלא.

 

רק לפני כשבועיים נפתח הגן מחדש אחרי פגרת הקורונה. אז סיפרה לאולפן ynet מנהלת המעון חנה באהר כי חלק מהפעוטות הושארו בבתים בשל החלטת משרד העבודה. "אלה היו היומיים הכי קשים ב-27 שנותיי כמנהלת", אמרה. "קיבלתי רשימה של אלה שהתקבלו, והודעתי לכל אחד אם הילד שלו חוזר לגן".

 

בירושלים, כ-40 מתלמידי הגמנסיה וכמה אנשי צוות נכנסו לבידוד ביתי של שבועיים אחרי שתלמיד אובחן כחולה קורונה. התלמיד הגיע לבית הספר עד יום חמישי אחרון, ובשל השרב הכבד ששרר אז התלמידים לא חוייבו לעטות מסכות בזמן הלימודים.

 

במקרה בירושלים, לעומת תל אביב, לא נדרשו הורים לבידוד. מנהל הגימנסיה דני ליבוביץ מסר: "אנחנו עובדים לפי הנחיות משרד הבריאות ולפיהן כל מי שהיה במעגל ראשון עם הילד נכנס לבידוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים