שתף קטע נבחר

מת הגורו ש"חי 76 שנה בלי אוכל ומים"

הודו: פרהלד ג'אני טען כי אלָה בירכה אותו בילדותו וכי מגיל 14 לא אכל או שתה. המומחים מפקפקים כמובן, רופאים צבאיים צילמו אותו שבועיים במעגל סגור ולא הצליחו לסתור את טענותיו. היום מת בגיל 90

היוגי ההודי פרהלד ג'אני, שטען כי העביר כמעט 80 שנה בלי אוכל או שתייה, ואסף סביבו בשל כך עדת מאמינים, הלך היום (ג') לעולמו – כך מדווחים כלי תקשורת בהודו וסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  (צילום: AFP)
הרופאים קבעו: "תעלומה". פרהלד ג'אני(צילום: AFP)

פרהלד ג'אני, שתחזק שיער ארוך וזקן ושנהג ללבוש אדום, חי בכפר צ'רדה שבמדינת המחוז גוג'ראט, במערב הודו, ושם העביר את חייו בתרגילי יוגה ומדיטציה. לדבריו נולד באוגוסט 1929, ולפיכך הוא מת מעט לפני שימלאו לו 91.

 

ג'אני עזב את בית הוריו בגיל צעיר מאוד בחיפוש אחר "חוויה רוחנית", וחסידיו טוענים כי הפסיק לאכול ולשתות בגיל 14. לדבריו, בילדותו קיבל ברכה מאלָה שנגלתה לו, וברכה זו אפשרה לו לחיות ללא מזון. קבוצה קטנה של מאמינים התקבצה סביבו בעקבות טענותיו אלה, אבל מומחי רפואה כמובן פקפקו בהן מאוד.

 

בריאיון ל-AFP בשנת 2003 טען ג'אני כי קיבל את "סם החיים" דרך חור בחך שלו, ולכן הוא יכול לחיות ללא אוכל ומים. רופאים אומרים כמובן שאדם אינו יכול לחיות תקופות ממושכות ללא אוכל ושתייה מבלי שייגרם נזק לאיברים שלו ומבלי שגופו יקרוס בסופו של דבר.

  (צילום: AFP)
"סם החיים". שבועיים בלי ללכת לשירותים(צילום: AFP)

למרות עמדות המומחים, טענותיו של ג'אני עוררו עניין בקרב הקהילה הרפואית בהודו. בשנת 2010 בדקה אותו קבוצה של רופאים צבאיים במשך שבועיים בבית חולים באחמדאבד, העיר הגדולה ביותר במדינת המחוז גוג'ראט.

 

ג'אני הוצב אז תחת בחינתן של מצלמות טלוויזיה במעגל סגור, ורופאים סרקו את איבריו, את מוחו ואת כלי הדם שלו וערכו בדיקות ללבו, לראותיו וליכולת הזיכרון שלו. לדבריהם הוא לא אכל, לא שתה ולא עשה את צרכיו, והמגע היחיד שלו עם נוזל היה כשגִרגר או התרחץ מעת לעת.

 

לקריאה נוספת: הגורו הנמלט יצא מהמחבוא ומקים ארץ קוסמית

 

"אנחנו עדיין לא יודעים איך הוא שורד", אמר אז הנוירולוג סודהיר שאה לכתבים. "השאלה איזו תופעה זו היא עדיין תעלומה". תוצאות המחקר מעולם לא פורסמו או נשלחו לביקורת עמיתים.

 

גופתו של ג'אני הועבר לעיירה אמבג'י, הידועה במקדשיה. שם הוא הקים לו אשרם קטן. לפי AFP, גופתו תישמר באשרם ביומיים הקרובים כדי שאנשים יוכלו לחלוק לו כבוד אחרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
פרהלד ג'אני. גופתו תוצב באשרם
צילום: AFP
מומלצים