שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

המסעדות נפתחות, עוד נוסעים במכוניות ובמוניות | המדריך להקלות החדשות

השרים ביטלו איסורים נוספים בגלל נתוני התחלואה המעודדים - ומהיום ייפתחו המסעדות, בריכות השחייה, הברים ואטרקציות תיירותיות. בנוסף, ניתן להסיע יותר מאדם אחד ברכב. השר אדלשטיין: "מתנה לרגל שבועות". כל ההקלות שאושרו בממשלה

 

 

 

אחרי שהממשלה אישרה שורת הקלות נוספות במסגרת היציאה ממשבר הקורונה, החל מהיום (רביעי) תתרחב הפעילות במשק גם למסעדות, בריכות שחייה, ואתרי תיירות שיצטרכו להצהיר במשרד הכלכלה על העמידה בכללים החדשים. גם התחבורה הציבורית תחזור למתכונת הרגילה בסופי השבוע. ynet עושה סדר בהקלות החדשות.

 

 לעיון בסיכום ההקלות של משרד הבריאות - לחצו כאן

מה מותר – ומה עדיין אסור? הרשימה המתעדכנת של הקלות הקורונה

 

מסעדות, ברים ואולמות

אחרי המאבק של המסעדנים, שרבים בתחומם נאלצו לסגור את העסקים שלהם בעקבות ההגבלות הנוקשות, הממשלה אישרה פתיחה מחודשת של בתי האוכל והברים מהיום.

בר הקונסיירז' (צילום: מוטי קמחי )
בר בתל אביב(צילום: מוטי קמחי )
 

Один из тель-авивских ресторанов. Фото: Нофер Тагар ()
המסעדות נפתחות

בעלי העסקים יצטרכו להקפיד על סימון מקומות עמידה בתור, וקביעת מנגנון ויסות מבקרים בהתאם לתו הסגול. עסקים שתפוסת הקהל שלהם היא יותר מ-100 מבקרים, נדרשים להכניס עד 85% מהמותר. המסעדות נדרשות למדוד חום ללקוחות בכניסה. יש לשמור על מרחק של 1.5 מטר בין השולחנות. השירות יהיה בהגשה לשולחן בלבד, כלומר אסור לפתוח "בופה" שבו הסועדים מגישים מזון לעצמם.

 

ככל הניתן, על בעלי המסעדות להכניס לקוחות על בסיס הזמנת מקום מראש. יש לנקות ולחטא את השולחנות, הכיסאות, וכן את המלחיות והפלפליות והמתקנים לרטבים המונחים על השולחנות. יש לערוך את השולחן רק אחרי שהלקוחות הושבו במקומם. על המסעדות להשתמש בתפריטים חד פעמיים.

 

אולמות אירועים ייפתחו רק ב-14 ביוני, לפי הכללים שאושרו לגביהם. יתקיים רישום של אורחים בכניסה, כדי שהאולם ידע ליצור קשר בהודעת טקסט עם האורחים אם יתגלה שהיה חולה קורונה באירוע. הנהלת האולם תציב סימון ושילוט, לשמירת ריחוק חברתי של שני מטרים בעמידה וסימון מרחק בכניסה למתחם למניעת התקהלות. יתבצע חיטוי משטחים פנימיים באופן תדיר, כמו כן יתבצע ניקיון וחיטוי מוגבר של מתחמי השירותים אחת לשעה.

 

באולמות יוצבו עמדות חיטוי, ובפרט בכניסה ובסמוך לשירותים. מותר להכניס אורחים לפי מפתח של שני מטרים רבועים לאורח, ובלבד שמספר האורחים באולמות שלפי רישיון העסק יכולים להכיל יותר מ-200 אורחים, לא יעלה על 85% מהמותר לפי רישיון העסק. על האולמות לערוך תשאול של העובדים והאורחים לגבי מצבם הבריאותי. לא תותר כניסה למי שלא השיב בשלילה על השאלות בתשאול.

 

כמו כן יימדד חום בכניסה לכל האורחים והעובדים. בעלי חום של 38 מעלות ומעלה לא יורשו להיכנס. תהיה שמירה על קפסולות עובדים. העובדים באירוע העוסקים בתחום ההסעדה, יעטו מסיכות בכל עת ויקפידו על רחיצת ידיים באופן תדיר.

 

האורחים באירוע מתבקשים לעטות מסכות, למעט בזמן אכילה ושתייה. משפחות גרעיניות ישבו באותם שולחנות, ויוקם אזור הושבה נפרד לאורחים הנמנים עם קבוצת סיכון. ריקודים באירוע מותרים, אך לא מומלצים לאוכלוסיות בקבוצת סיכון. ניתן להפעיל מזנון אוכל מרכזי, אך הגשת המזון תיעשה על ידי איש צוות.

 

למרות הסרת המגבלות - מתחמי המזון המהיר בקניונים עדיין לא נכללים בפעימה הנוכחית. מפעילי מסעדות וברים שלא יעמדו בתנאים - יידרשו לקנס של 2,000 שקל. אולמות וגני אירועים שיעברו על הגבלת ההתקהלות יידרשו לקנס של 5,000 שקל.

 

 

אנשים מבלים בכיכר דיזינגוף בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
כיכר דיזנגוף(צילום: מוטי קמחי)

אנשים מבלים בכיכר דיזינגוף בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
אמש בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

בריכות שחייה ומקומות בילוי

שרי הממשלה אישרו כי בריכות השחייה יוכלו להיפתח לקהל הרחב מהיום, אך המתווה קובע כי יחס המבקרים בתוך מי הבריכה יהיה רוחץ אחד על כל 6 מ"ר, ובשטחים שמחוץ לבריכה לפחות 10 מ"ר. מותר להפעיל סאונה יבשה, אך אסור סאונה רטובה וג'קוזי. למלתחות מותר להיכנס ביחס של שני אנשים לכל מקלחת.

בריכה בכפר עזה (צילום: רועי עידן)
עונת הרחצה נפתחת - תחת מגבלות(צילום: רועי עידן)

גם אטרקציות תיירות, למשל לונה פארק, יוכלו להיפתח מהיום. יש לשמור על יחס של אורח ל-10 מ"ר במתחם האטרקציה, למעט המשתתפים בפעילות. בתוך המתקנים יש לשמור על יחס של 2 מ"ר לאדם במתקן משותף או כלי רכב (למעט במקרה של משפחה גרעינית). ההוראה היא לחטא את המתקנים אחרי השימוש. עדיין אסור להפעיל ג'ימבורי ופארקי מים. גם המוזיאונים יוכלו להיפתח היום, עם מגבלה של אורח אחד לכל 7 מ"ר, ותוך שמירה על שגרת ניקיון וחיטוי.

 

לפי המתווה שגובש במשרד הבריאות, המגבלה על כמות הלקוחות בחנויות, קניונים, שווקים ועסקים לטיפולים שאינם רפואיים - מבוטלת. כעת, במקום יחס של אדם אחד על 15 מ"ר - ניתן יהיה להכניס לקוחות ביחס של אדם אחד לכל 7 מ"ר - אך לא יותר מ-50 בני אדם במקביל ובתנאי שהריחוק הפיזי נשמר.

 

כמו כן, במקומות פתוחים שבהם ישנם דלפקי שירות - יוצבו מחיצות למניעת העברת רסס בין העובד ללקוח (כפי שהונהג כבר בחנויות).

 

נסיעה ברכב ובתחבורה הציבורית

אחרי יותר מחודשיים של איסור על נסיעה של יותר משני בני אדם ברכב אחד - ניתן להסיע נוסע נוסף. במכוניות עם יותר מספסל אחורי אחד - ניתן להסיע שלושה נוסעים מלבד הנהג. במקרים של נסיעה של דיירי אותו הבית - אפשר להכניס יותר נוסעים לאותו הרכב.

 

כמו כן ממחר תתאפשר נסיעה של עד 46 בני אדם באוטובוסים בינעירוניים, 49 נוסעים בקווים עירוניים ו-75 באוטובוסים מפרקיים. במוניות תתאפשר נסיעה של שני נוסעים בספסל אחורי אחד.

נסיעה בתחבורה ציבורית ()

השרים החליטו כי ברכבלים תותר נסיעה רק של מחצית ממספר הנוסעים המרבי - ולא יותר מ-20 בני אדם.

 

מקומות עבודה

השרים ביטלו את הגבלת שהיית העובדים  בחדרים סגורים - וכל עוד נשמר מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם או מוצבת מחיצה בין העובדים, ניתן לחזור למקומות העבודה.

 

כמו כן, ניתן להרחיב את הפגישות המקצועיות לעד 50 משתתפים כל עוד נשמר המרחק בין העובדים.

חוף חוקוק בכינרת (צילום: אביתר כהן, איגוד ערים כינרת)
חוף חוקוק בכינרת(צילום: אביתר כהן, איגוד ערים כינרת)

 

נתניהו ביום שני: "גל שני קטלני יותר". למחרת: "תעשו חיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על המהלך ואמר כי המטרה היא להקל על החיים ולאפשר יציאה להתאווררות. "קיבלנו היום בשורה מאוד משמחת. קודם כל אנחנו רוצים לעזור לכלכלה, לבעלי העסקים ולעצמאים שמייחלים לרגע הזה. שנית, אנחנו רוצים לחזור ככל שניתן לשגרה, לשתות כוס קפה, לשתות גם בירה. אז קודם כל, תעשו חיים, אבל אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות, ובהתאם להתפתחות התחלואה, ניערך בהתאם. מקווה שלא נצטרך לשנות".

Ресторан в Нетании, который начал работу еще до официального разрешения. Фото: Яир Саги ()

רק ביום שני אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד כי הנגיף עדיין לא חלף, וכי הממשלה צריכה להיערך לגל השני שיהיה קטלני הרבה יותר.

 

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי ההקלות הן המתנה של הממשלה לרגל חג השבועות. "הגברנו משמעותית את שחרור המשק מלפיתת הקורונה", אמר השר. "פתחנו את הברים, המסעדות, הבריכות, וגם בבתי הכנסת יוכלו להתפלל עד 70 איש. כל זה יוכל להימשך רק אם כל אחת ואחד מאיתנו יקפיד על הנחיות משרד הבריאות. בלי זה הנגיף יחזור - ואיתו גם הסגר".


פורסם לראשונה 26/05/2020 23:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
בר בתל אביב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים