שתף קטע נבחר

ארה"ב מזהירה: "אלימות ביו"ש יכולה לפרוץ ללא התרעה"

אזהרה ביטחונית, ברקע תוכניות הסיפוח של נתניהו וההצהרה הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני: שגרירות ארה"ב קראה "לשמור על ערנות גבוהה בגדה ובעזה. אלימות יכולה לפרוץ תוך זמן קצר, היעדים עלולים להיות תחנות מרכזיות, שווקים ואתרי תיירות"

נשיא ארה
"אזהרה ביטחונית". הנשיא טראמפ(צילום: gettyimages)

אזהרה ביטחונית אמריקנית, על רקע תוכניות הסיפוח של ראש הממשלה בנימין נתניהו וההצהרה הפלסטיני לגבי הפסקת התיאום הביטחוני: שגרירות ארצות הברית הודיעה לאזרחים האמריקנים המתגוררים ביהודה ושומרון - או שמתכוונים לנסוע לגדה או לעזה - "לשמור על ערנות גבוהה ולקחת את האמצעים הנדרשים כדי להעלות את המוכנות הביטחונית".

 

"אלימות יכולה לפרוץ תוך זמן קצר או ללא התרעה", נכתב בהודעה האמריקנית, שם צוין כי היעדים עלולים להיות "אתרי תיירות, תחנות מרכזיות, מחסומים, שווקים, מתחמי קניות ומתקנים ממשלתיים. אזרחי ארצות הברית צריכים לבחון היטב את הסיכונים לביטחון האישי כשהם שוקלים ביקורים לאתרים שעלולים להיות יעדים פוטנציאליים".

 

לקראת הכרעה: השאלות והתשובות על האפשרות לסיפוח ישראלי

מלך ירדן מזהיר: "סיפוח ישראלי יוביל להתנגשות גדולה איתנו"

דיון במועצת הביטחון: "סיפוח - ההפרה החמורה ביותר של הדין הבינלאומי"

 

Поселение Офра. Фото: ЕРА ()
"לשמור על ערנות גבוהה". התנחלות ביהודה ושומרון
 

King Abdullah II of Jordan  (Photo: Reuters)
הזהיר מהתנגשות. המלך עבדאללה(Photo: Reuters)

לפי ההודעה, אנשי ממשל אמריקני שעובדים ומתגוררים בישראל מנועים מלבקר בגדה המערבית, מלבד בחלקים של כביש 1, כביש 443 וכביש 90. בנוסף, נכתב, ממשלת ארצות הברית אוסרת על עובדיה להגיע לרצועת עזה.

 

החודש הזהיר מלך ירדן עבדאללה את ישראל מפני סיפוח שטחים ביהודה ושומרון - ואמר כי אם זה יקרה בחודש יולי, "זה יוביל להתנגשות גדולה עם הממלכה". בריאיון ל"דר שפיגל" הגרמני אמר עבדאללה: "אני לא רוצה לאיים או ליצור אווירה של פחד או אווירה טעונה, אבל אנחנו בוחנים את כל האפשרויות ומסכימים עם הרבה מדינות באירופה ובעולם שקובעות כי חוק וכוח לא יכול להיות מיושם במזרח התיכון".

 

במסגרת תוכנית השלום האמריקנית "עסקת המאה", שמאפשרת לישראל ריבונות בחלק מהיישובים בגדה, נקבע שתקום גם מדינה פלסטינית שבירתה חלקים ממזרח ירושלים. הפלסטינים מתנגדים בחריפות לתוכנית, שכוללת גם חילופי שטחים וחיבור באמצעות כבישים בין עזה ליהודה ושומרון.

 

בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה כי "הסיפוח הוא איום קיומי לתוכנית הלאומית הפלסטינית והוא מחסל את פתרון שתי המדינות". זאת, לאחר שאבו מאזן הצהיר על הפסקת התיאום הביטחוני. גורמים בכירים בישראל אמרו כי חרף הודעת הפלסטינים על ביטול התיאום הביטחוני, שיתוף הפעולה בין הצדדים צפוי להימשך - אך בערוצים חשאיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
רמאללה
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים