שתף קטע נבחר

אחרי חודשיים וחצי: הר הבית נפתח מחדש למתפללים

תחת נוכחות כבדה של כוחות הביטחון, המוני מוסלמים הגיעו לרחבת אל-אקצה שפתיחתה אושרה תחת מגבלות הקורונה. הווקף חילק את האזור למתחמים מופרדים בדומה לרחבת הכותל. " 70 ימים לא הייתי בהר, עכשיו אני מרגיש הכי טוב בעולם", סיפר אחד המתפללים לאולפן ynet

 

 

אחרי חודשיים שבהם נותר סגור, מתחם הר הבית נפתח הבוקר (ראשון) למתפללים המוסלמים שהגיעו בהמוניהם אל תפילת השחר. "אני מתרגש, 70 ימים לא הייתי בהר הבית", סיפר עבד שרף, אחד המתפללים, בריאיון לאולפן ynet.

פלסטינים הר הבית ירושלים (צילום: EPA)
הכניסה לרחבה, הבוקר(צילום: EPA)

פלסטינים הר הבית ירושלים (צילום: AFP)
ממתינים לתפילה(צילום: AFP)

פלסטינים הר הבית ירושלים (צילום: EPA)
נוכחות כבדה של כוחות הביטחון(צילום: EPA)

"חבל שההר היה סגור ברמדאן, אבל עכשיו אני מרגיש הכי טוב בעולם", הוסיף שרף שהעיד על ההתרגשות הרבה במקום. בדומה לרחבת הכותל, עובדי הווקף חילקו את המתחם לכמה מתחמים, כך שבכל אזור היו 50 מתפללים. התפילה במסגדים עדיין אסורה, והמבקרים יוכלו להתפלל רק ברחבה. 

 

ברקע מותו הטרגי של איאד אל חלאק אתמול על-ידי שוטרים, פתיחת המסגדים והכנסיות בעיר העתיקה לוותה בנוכחות כבדה של המשטרה. בשל הפרות הסדר שהתפתחו בעלייה להר נעצרו שמונה מתפללים מוסלמים. במשטרה ציינו כי במקום נשמעו קריאות לאומניות עקב סגירת ההר, אולם ההחלטה התקבלה על-ידי הווקף.

 

למקום הגיעו גם מאות מבקרים יהודים למשך ארבע שעות. בין המבקרים היו גם חברי הכנסת לשעבר יהודה גליק, אורי אריאל ושולי מועלם. "אחרי 70 ימים שבהם מנעו מיהודים לעלות להר הבית ללא הצדקה ורק בגלל הווקף, הישראלים חזרו להר הבית - המקום הקדוש ביותר לעם היהודי", טען תום ניסני, ראש תנועת "סטודנטים למען הר הבית".

עולים להר הבית (צילום: סטודנטים למען הר הבית)
גם מבקרים יהודים עלו להר(צילום: סטודנטים למען הר הבית)

גם מאור צמח, יו"ר ארגון "לך ירושלים", טען כי יש מי שמנצל את הוראות משרד הבריאות כדי להסית נגד ישראל וטוען כי מטרת סגירת המסגד הייתה כדי לפגוע במוסלמים. "ישראל חייבת להפגין נחישות בהסתה, ובאותה הנחישות לשמור על בריאות הציבור בירושלים ובמזרח העיר בפרט", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ממתינים לתפילת השחר
צילום: AFP
מומלצים