שתף קטע נבחר

מאות בהלוויית הצעיר הלוקה באוטיזם שנורה למוות

"לא ניכנע", קראו הנוכחים בהלווייתו במזרח ירושלים של איאד אלחלאק. עשרות הפגינו בכיכר השעון ביפו, ולאחר מכן מול ביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בת"א, במחאה על התקרית בעיר העתיקה. שליח האו"ם כתב: "טרגדיה שצריכה ויכולה הייתה להימנע"

 

 

 

הלילה השתתפו מאות בני אדם בהלווייתו של אלחלאק במזרח ירושלים. "לא ניכנע, לאל אקצה הולכים מיליוני שהידים", קראו הנוכחים בהלוויה. לפני כן הפגינו עשרות בני אדם הערב (ראשון) בכיכר השעון ביפו, במחאה על מותו של איאד אלחלאק אתמול מירי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים. זמן קצר לאחר מכן מחו בעקבות התקרית כעשרים פעילי שמאל מול ביתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בתל אביב.

 

אם האוטיסט שנהרג: "אביא ארונו לאל אקצה"

השוטר בחקירה: "צעקתי 'חדל אש'; הוא ביצע תנועה חשודה"

 

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב התייחס הערב לתקרית וכתב בטוויטר: "תנחומיי מעומק הלב למשפחתו של איאד אלחלאק, פלסטיני לא חמוש שנהרג אתמול בירושלים. טרגדיה שצריכה ויכולה הייתה להימנע! על הרשויות לחקור בזריזות ולוודא שתקריות שכאלה לא יתרחשו".

הלוויתו של איאד אלחלאק ()
הלוויתו של איאד אלחלאק

 

 

הפגנה בכיכר השעון ביפו (צילום: מוטי קמחי )
ההפגנה בכיכר השעון ביפו(צילום: מוטי קמחי )

הפגנה מול ביתו של אוחנה בתל אביב (צילום: מוטי קמחי )
למרות פסיקת בית המשפט: המפגינים מול ביתו של אוחנה(צילום: מוטי קמחי )

המפגינים ביפו נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "רוצחים במדים", "רוצחים ואז מבררים", "60 ערבים נרצחו על ידי המשטרה", "צדק לאיאד" ועוד. בהפגנה מול ביתו של השר אוחנה בשדרות ההשכלה קראו המפגינים בין השאר "אוחנה אל תדאג, עוד נראה אותך בהאג", "פוליטיקאים מסיתים, ערבים נהרגים" ו"ציונות זה גזענות".

 

ההפגנות התקיימו בעקבות מותו של איאד אלחלאק (32), תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים על הרצף האוטיסטי, שנורה בידי שוטרים סמוך לשער האריות בעיר העתיקה. השוטרים ירו בו מכיוון שחשדו שהוא מחזיק אקדח. גופתו נמסרה הערב מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר לסהר האדום, שיעביר אותה לבית החולים אל-מקאסד במזרח ירושלים. הלוויתו צפויה להתקיים הלילה, כאמור.

 

הציוץ של שליח האו"ם מלדנוב:

 

 

איאד אלחלאק ()
הצעיר שנורה למוות איאד אלחלאק

ההפגנה מול ביתו של אוחנה התקיימה למרות פסק דין מספטבר 2019, שבו נקבע כי במקום מותר להעמיד משמרת מחאה של עד חמישה מפגינים. פסק הדין ניתן בתגובה על עתירה של דיירי הבניין לאחר הפגנות מחאה עקב מותו של הצעיר סלומון טקה. לפי הפסיקה מותר לקיים הפגנה רועשת וגדולה יותר במרחק של 400 מטרים מהבניין.

 

עבד סטל, ממארגני ההפגנה ביפו, אמר: "אלחלאק לא הראשון ולא האחרון, זו מדיניות שמכוונת מלמעלה שמתירה רצח של חפים מפשע, של אוטיסט שפחד מנוכחות משטרה ונגזר עליו גזר דין מוות. אני קורא לישראלים לעמוד נגד הפשע הזה ולהגיד 'די, מספיק'. זאת מדיניות של פשיזם וקיצוניות. אנחנו עוזבים את החיים שלנו ובאים למחות נגד מדיניות המשטרה ונגד אקדחים שמופנים נגד הערבים במדינה".

 

ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) אמר בהפגנה: "אנחנו בעצרת חשובה כי נרצח אתמול על ידי המשטרה עוד תושב ערבי בירושלים כשהוא היה בדרכו לבית הספר. הוא פחד מהמשטרה כי ידע שהם לא יגנו עליו, הם בשבילו דבר מאיים. אנחנו כאן כמה ימים אחרי שמוסטפה יונס מערערעה הולך לבית החולים תל השומר לקבל טיפול, ואז כוחות ביטחון של בית חולים יורים בו כדורים אחרי שכבר השתלטו עליו. עוד לא נכנס לתפקיד הפשיסט אוחנה, והוא אומר לשוטרים שיש להם אור ירוק. לא יקרה להם כלום שרוצחים ערבים בדמוקרטיה היהודית. אנחנו פה נגד הגזענות, וזה מקור כל הבעיות. זו לא תהיה הפגנה האחרונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים