הסדרה המדוברת והמעולה, "הריקוד האחרון", על השושלות של מייקל ג'ורדן, פתחה דיונים ו־ויכוחים רבים. הרבה שחקנים, מאמנים ועסקנים לא היו מרוצים מהדרך שבה הוצגו או לא הופיעו בסדרה. אני דווקא רוצה להתעכב על אגדה אחרת שהייתה פעילה באותה תקופה וגם היא לא הופיעה בסרט במקרה או שלא במקרה.
הרבה שוכחים שבדראפט 84 המפורסם נבחרו עוד שניים שנכנסו להיכל התהילה: האקים (דה דרים) אולאג'ואן שנבחר שני מקומות לפני מייקל, וצ׳ארלס בארקלי שנבחר במקום החמישי.

1 צפייה בגלריה
האקים דה דרים
האקים דה דרים
האקים דה דרים
(צילום: Gettyimages)

האקים הקדים את מייקל כי הוא היה אז פשוט שחקן יותר טוב ממנו. למצוא סנטר ברמה של שלו זה כמעט בלתי אפשרי ונוצרים כאלה אולי אחד או שניים בדור. האקים עשה קריירה מופלאה ובדרך זכה בשתי האליפויות שהבולס השאירו מאחור בשנתיים בהן מייקל פרש.
ב"ריקוד האחרון" מוזכרת החזרה של ג'ורדן וההפסד לאורלנדו של שאקיל בפלייאוף, מה שלא הוזכר זאת העובדה שיוסטון של האקים ניפנפה את אורלנדו בגמר בסוויפ מהדהד,
ועוד אחרי שהם הגיעו מהמקום השישי במערב, שכבר אז התחילה לתת את אותתותיה כקונופרנס המתחזק לעומת המזרח הנחלש.
שנה לפני, בעונה שבה מייקל בכלל לא שיחק וגם היא לא הוזכרה בסדרה, יוסטון לקחה את האליפות הראשונה שלה בקרב מותח מול הניקס של יואינג. האקים היה סנטר שפשוט אי אפשר היה להוריד ממנו את העיניים, והמהלכים האלגנטים שלו לא הותירו שום סיכוי לשחקנים מולו.
הוא זז כמו גארד וזה מה שהבדיל אותו מסנטרים אחרים. להבדיל מג'ורדן המוחצן (והשחצן) והטראש טוקר, האקים עשה הכל בשקט, בסולידיות ובלי להיות בכותרות. אני לא זוכר ולו פרשיה אחת שקשורה לאיש הגדול.
יוסטון של האקים לא הגיעה לשחק נגד הבולס בגמר, וזה חבל, כי אף אחד לא יודע איך זה היה נגמר כשהאקים היה בשיאו. אולי אז הוא היה נכנס לריקוד האחרון.
אז נכון שבפרספיקטיבה לאחור מייקל היה יותר גדול, אבל בכל מקרה להשוות את האקים למשהו יהיה פשע.
אחד הסנטרים אם לא הגדול בהיסטוריה של הכדורסל שעשה קריירה ארוכה ומפוארת, אבל לא ייצר כותרות ולא הופיע בסדרה של גו׳רדן הוא אגדה שתישאר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
פורסם לראשונה: 19:27, 31.05.20