שתף קטע נבחר

תיעוד: הטיל הישראלי המסווג פוגע לראשונה בטווח של 400 ק"מ

התעשייה האווירית השלימה ניסוי כפול בלב הים התיכון של מערכת הנשק ההתקפי "לורה", שפגעה בדיוק רב בשתי מטרות נייחות. השיגור נערך מהגרסה היבשתית של המערכת, שהותקנה על אונייה אזרחית

 

 

התעשייה האווירית ערכה ניסוי ירי כפול מבצעי מוצלח במערכת הנשק "לורה" - טיל תקיפה בליסטי מדויק. הניסוי נערך בחודש האחרון בלב ים וכלל שיגור של שני טילים ארוכי טווח אל עבר נקודת פגיעה מתוכננת מראש בים בשני מתארים.

 

המערכת ימית ויבשתית וכוללת טיל קרקע-קרקע ארוך טווח, משגר ייחודי, מערכת שליטה ובקרה ומערכת יבשתית/ימית תומכת. המערכת נותנת מענה לתקיפה בליסטית בטווחים שונים עם דיוק של כעשרה מטרים.

מערכת נשק לורה בניסוי בלב ים (צילום: התעשייה האווירית)
"הטיל פגע במטרה בדיוק רב". מערכת הנשק "לורה" בניסוי בלב ים(צילום: התעשייה האווירית)

מערכת נשק לורה בניסוי בלב ים (צילום: התעשייה האווירית)
(צילום: התעשייה האווירית)

מהתעשייה האווירית נמסר כי בניסוי "נבחנו והודגמו בהצלחה מגוון יכולות מתקדמות של מערכת הנשק 'לורה' לטווח קצר של 90 ק"מ ולטווח ארוך של 400 ק"מ". השיגור נערך בלב הים התיכון, מאונייה אזרחית שעליה הותקנו לראשונה, כפלטפורמה ימית, כלל הרכיבים של הגרסה היבשתית של המערכת. המטרה, בגודל לוח מתכת, דימתה יעד נייח שנמצא בחוף, והפגיעה בו הייתה בניסיון הראשון. כך גם בתרחיש שנערך במקביל, לטווח הנמוך יותר של המערכת - 90 ק"מ. זו הפעם הראשונה שהמערכת ההתקפית מוכיחה יכולת ממשית לפגוע בטווח המקסימלי שלה - 400 ק"מ.

 

"בשני מתארי הניסוי הטיל שוגר למסלולו, ניווט את עצמו אל עבר המטרה ופגע במטרה בדיוק רב", נמסר. "מערכת הנשק והטיל עמדו בהצלחה בכל היעדים שהוצבו להם". בשל מגבלות הקורונה, נערך הניסוי באמצעות שדה ניסוי נייד וצוות קטן (קפסולה) שניהל את העבודה מרחוק.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לניסוי המוצלח: "במקביל למלחמתנו בקורונה אנחנו ממשיכים לשמור על ביטחון ישראל - בהגנה ובהתקפה. כל הכבוד לתעשייה האווירית ומערכת הביטחון. הניסוי המוצלח הוא עוד בשורה טובה לאזרחי ישראל ועוד בשורה רעה לאויבי ישראל".

מערכת נשק לורה בניסוי בלב ים (צילום: התעשייה האווירית)
המערכת תיתן מענה לתקיפה בליסטית. הניסוי בלב ים(צילום: התעשייה האווירית)

מערכת נשק לורה בניסוי בלב ים (צילום: התעשייה האווירית)
(צילום: התעשייה האווירית)

מערכת הנשק פותחה בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה האווירית האמונה על פיתוח ובניית מערכות הגנה אווירית כגון מערכת הנשק חץ 2 וחץ 3, ברק 8, טילים משוטטים ואינספור מערכות טילים ומערכות לוויין מתקדמות. החטיבה פיתחה גם את לוויין התקשורת הלאומי "דרור" ואת החללית "בראשית" ששוגרה בשנה שעברה אל הירח. החללית התרסקה על אדמתו ולא השלימה את משימתה.

 

ה"לורה" קיימת כבר יותר משני עשורים ונחשבת מסווגת ואסטרטגית עבור הלקוחות, בהם הזרים, שרכשו אותה. תיעוד נדיר שלה נחשף לפני כשנתיים, כאשר אזרבייג'ן, מהמדינות שרכשו את המערכת מישראל, הציגה אותה במצעד צבאי בפני נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בשנים האחרונות מערכת הטיל עברה כמה שדרוגים ושיפורים, והשיא שלהם הגיע בניסוי שהוכיח והדגים בפני צבא זר את יכולת המערכת, היעילה גם באופן קרקעי וגם בתווך הימי.

 

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, בועז לוי אמר: "ניסוי מורכב זה, שבוצע תחת מגבלות הקורונה, הוכיח והדגים את יכולותיה המתקדמות של התעשייה האווירית ומערכת הנשק. הניסוי בוצע במתאר מבצעי מלא ובו נבדקו יכולות התמרון, התקיפה ודיוקי המערכת יחד עם פיתוחים ושיפורים טכנולוגיים שבוצעו על ידי הצוות ההנדסי בחברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: התעשייה האווירית
מערכת הנשק "לורה" בניסוי בלב ים
צילום: התעשייה האווירית
מומלצים