שתף קטע נבחר

חדש ברשת: שידור חי מקינון עטלפים בצפון

בשמורת הבניאס הוצבה מצלמה המתעדת את פעילות עטלפי הפרסף הגמדיים. בין היתר תועד ניסיון של אם ללמד גור לעוף. צפו

מי שקינון רחמים, נשרים או ינשופים גדול עליו, מוזמן לצפות בשידור החי של קינון עטלפי הפרסף הגמדיים, במבנה הנמצא בשמורת הבניאס בצפון. בימים האחרונים החלו ההמלטות במושבה, והמצלמה מאפשרת מעקב רציף אחר האמהות והגורים.

 

שידור חי של הקינון בבניאס 

 

 

מושבת הרבייה של העטלף הזעיר, שמשקלו כ-4 גרם בלבד, מאוכלסת מדי שנה באביב. ד"ר עמית דולב, אקולוג מחוז צפון ברשות הטבע והגנים, סיפר כי הרבייה במושבה נמשכת ברצף כבר 20 שנה. לדבריו, מדובר כמעט בעטלף הקטן ביותר בישראל (הקטן ביותר הוא עטלף בודנהיימר, שמשקלו 2.5 גרם).

 

לראשונה הותקנה מצלמה במסגרת ניטור ארוך טווח אחר מושבת הרבייה. המצלמה, המאפשרת מעקב רציף אחר המושבה, הוצבה כחלק מפרויקט מחקר משותף של רשות הטבע והגנים עם ד"ר מוטי צ’רטר מכון שמיר למחקר ואוניברסיטת חיפה. המצלמה תאפשר ללמוד על התנהגות הרבייה, הצלחת הרבייה וקצב גידול אוכלוסיית המין באיזור. המצלמה פועלת על בסיס תאורת לילה, שלא מפריעה לעטלפים. היא הותקנה בחלון הזמן שבו העטלפים לא פעילים במקום.

 

(צילום: ד''ר מוטי צ'רטר, מכון שמיר למחקר ואוניברסיטת חיפה)

 

"המטרה היא ללמוד על הביולוגיה של החיה", אמר ד"ר דולב, "באיזה תקופה הם מגיעים ועוזבים, כמה גורים מגיעים לבגרות, הדבר נועד לגבש את אופן הטיפול באתרים דומים אחרים. אנו מקווים שהאפשרות לצפות ולהכיר מקרוב בבעלי חיים אלה, שאינם מוכרים לציבור, תאפשר להכיר את פעילותם מקרוב וחשיבותם למערכת האקולוגית בישראל".

 

בין האירועים שתועדו כבר במצלמה, עטלפות מניקות וכן עטלפה שמלמד את הגור לעוף, לראשונה בחייו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ד''ר מוטי צ'רטר, מכון שמיר למחקר ואוניברסיטת חיפה
עטלפים בבניאס
צילום: ד''ר מוטי צ'רטר, מכון שמיר למחקר ואוניברסיטת חיפה
מומלצים