שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

בהערכת מצב אצל רה"מ הוחלט: בתי הספר לא ייסגרו

שוב - עמדתו של בר סימן טוב לא התקבלה: כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, החטיבות והתיכונים יישארו פתוחים חרף התפרצות הקורונה החמורה במערכת החינוך. מנכ"ל משרד הבריאות תמך בסגירת כלל בתי הספר העל-יסודיים, השר אדלשטיין צידד בסגירה בירושלים בלבד

יולי אדלשטיין משה בר סימן טוב (צילום: אוראל כהן)
משה בר סימן טוב ויולי אדלשטיין(צילום: אוראל כהן)
 

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שלישי) התייעצות בעקבות התפרצות הקורונה במערכת החינוך, שבסופה הוחלט להותיר את המצב על כנו ולא לסגור את בתי הספר. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, המליץ בדיון על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים בירושלים בלבד - בניגוד לעמדת מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, שקידם בימים האחרונים סגירה של כל בתי הספר העל-יסודיים.

 

ממשרד רה"מ נמסר: "בדיון בנושא מערכת החינוך נסקרו הנתונים והצעדים שבוצעו. ראש הממשלה ביקש נתונים נוספים וביקש לבדוק כיצד ניתן לחזק את ההגנה והמיגון על התלמידים מפני הדבקה. הדיון יימשך מחר ועל פי הנתונים שיוצגו יקבל ראש הממשלה את ההחלטה בעניין מערכת החינוך".

 

 

ישיבת ממשלה (צילום: אמיל סלמן)
ישיבת ממשלה(צילום: אמיל סלמן)

 

 

נגיף הקורונה - כל העדכונים, ההנחיות והסיפורים ב-ynet

 

השר אדלשטיין אמר בצהריים כי "לא נסגור בקלות עסקים או בתי ספר". לדבריו, "נצטרך לחיות בכלים שלובים, ולכן נרחיב את מעגל הבדיקות כולל א-סימפטומטיים". גם במהלך היום נמסר מלשכת השר כי הוא אינו תומך בסגירת כל מערכת החינוך.

 

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שהצעותיו של בר סימן טוב, שנחשב לסמן הקיצוני יותר באשר להנחיות, לא מתקבלות. גם קריאתו ביום שישי האחרון לסגור את מערכת החינוך נדחתה באופן גורף על-ידי ראש הממשלה נתניהו. מנכ"ל משרד הבריאות היוצא גם הציע מתווה מגביל יותר לפתיחת מערכת החינוך מזה שאושר בסופו של דבר.

 

"בר סימן טוב עשה למעשה 'שלח לחמך'", אומר גורם במשרד. "הוא ניסה לראות מה תהיה התגובה לכך שהמלצת המשרד תהיה סגירה גורפת". במשרד מספרים גם כי השר אדלשטיין סבור שניתן להכיל את המצב הנוכחי חרף ההתפרצות, ולהימנע מסגירה כוללת בשלב זה.

יולי אדלשטיין בטקס חילופי השרים במשרד הבריאות (צילום: דוברות משרד הבריאות)
"בר סימן טוב רצה לראות מה תהיה התגובה". אדלשטיין והמנכ"ל היוצא(צילום: דוברות משרד הבריאות)

 

 

 

 

בינתיים, כמה בתי ספר החליטו שלא לחכות להחלטת משרד החינוך ולחזור למתווה הלמידה מרחוק. בחלקם יתקיימו לימודים בקבוצות קטנות. ארגוני המורים והמנהלים העל-יסודיים מתנגדים לקיום הלימודים - בין אם במתכונת רגילה ובין אם בקבוצות קטנות - וקוראים למשרד החינוך והבריאות לחזור למתווה הלמידה המקוונת.

 

לפי הנתונים שפורסמו הערב, ביממה האחרונה אובחנו שמונה חולי קורונה נוספים במערכת החינוך. בסך הכל אובחנו עד כה 225 חולי קורונה בבתי הספר - מרביתם בגימנסה העברית בירושלים. 4,925 תלמידים ועובדי הוראה הוכנסו לבידוד, ועוד 5,010 נמצאים בבית מכיוון שמוסדות החינוך שבהם הם לומדים נסגרו. עד כה נסגרו 36 בתי ספר - חמישה מהם היום.

 

מוקדם יותר היום המליץ מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה לדלל את הנוכחות בכיתות הלימוד באמצעות שימוש בלמידה מרחוק. סקירת המרכז התמקדה בהתפרצות בגימנסיה העברית בירושלים, לאחר ש-173 בני אדם שקשורים בצורה זו או אחרת למוסד נדבקו בנגיף. 25 מהנדבקים האלה הם כלל לא תלמידים או מורים בבית הספר.

 

מספר הנדבקים המאובחנים בישראל עלה היום ל-17,285 - מהם 72 שאובחנו היום. עד כה החלימו 14,940 בני אדם מהמחלה, 21 מהם היום. שני חולי קורונה נוספים מתו - ומניין המתים עומד על 290. בסך הכל ישנם 2,055 חולים פעילים בישראל, 29 מהם מונשמים במצב קשה.

 

איתמר אייכנר השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
אילוסטרציה
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים