שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

בתי ספר נוספים מצטרפים למרד במשרד החינוך: "לשמור על הילדים והצוותים"

עיריות תל אביב וגבעתיים העניקו למנהלי התיכונים והחטיבות רוח גבית לפעול נגד הנחיות הממשלה ולקיים את הלימודים מרחוק או בקבוצות קטנות: "יאפשר לשמור על הריחוק החברתי". בתי ספר נוספים שינו על דעת עצמם את שיטת הלימוד, היום: התייעצות נוספת אצל ראש הממשלה

הממשלה החליטה אמש (שלישי) שלא לסגור את התיכונים וחטיבות הביניים חרף התפרצות הקורונה במערכת הבריאות - אך בתי ספר נוספים חוזרים למתווה הלמידה מרחוק או עוברים ללמידה בקבוצות קטנות, בניגוד להנחיות.

טקס חילופי שר החינוך (צילום: עמית שאבי)
"הנחתות מטופשות". שר החינוך גלנט(צילום: עמית שאבי)

יולי אדלשטיין (צילום: יואב דודקביץ)
תמך בסגירת התיכונים והחטיבות בירושלים. אדלשטיין(צילום: יואב דודקביץ)

 

נגיף הקורונה - כל העדכונים, הנתונים וההנחיות ב-ynet

 

נדגיש, כי בבתי הספר המדוברים כלל לא אובחנו חולי קורונה, אך נראה כי ההידבקות ההמונית בגימנסיה העברית בירושלים - לצד העלייה במספר החולים הכללי בישראל - הבהילה את מנהלי בתי הספר שטוענים כי לא ניתן לקיים את הנחיות משרדי הבריאות והחינוך לקיום הלימודים. שר החינוך יואב גלנט טען אתמול כי "סגירת החטיבות והתיכונים תהיה פגיעה קשה בהורים, תלמידים ומורים" - והדגיש כי מוסד חינוכי שיימצא בו חולה קורונה ייסגר.

 

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, ויו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים, מנשה לוי, טענו כי תפקיד המורים הוא ללמד ולא לשמש כשוטרים שאוכפים את ההנחיות, מה גם שקשה לשמור על מרחק שני מטרים בכיתות צפופות. לוי טען בדיון אתמול בוועדת החינוך של הכנסת: "אי אפשר לאכוף את חבישת המסכות בשיעורים ובהפסקות, אי אפשר לנקות במהלך היום, אי אפשר לקיים הפסקות מדורגות ואי אפשר לשמור על מרחק של שני מטר. הוראות משרד החינוך לא ניתנות ליישום".

 

יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, קרא לאפשר לרשויות המקומיות ולבתי הספר לפעול עצמאית בהתאם לנסיבות: "יש 5,000 בתי ספר ורק כמה עשרות מוסדות חינוך סגורים. ניתן למצוא פתרונות יצירתיים של שילוב למידה מרחוק ולמידה בבית הספר. חייבים פחות מתווים, יותר עצמאות ולשמור על פרופורציות. המורים הם החוסן הלאומי של המדינה והם יודעים לעשות את העבודה".   

 

 

 

בתל אביב, שם אישרה העירייה למנהלי בתי הספר לשלב למידה מרחוק עם למידה בקבוצות בבתי הספר, הודיעו תיכון עירוני א', תיכון עירוני י"ד וגימנסיית הרצליה על הפעלת מתמוודה למידה משלהם. מנהל הגימנסיה אף טען כי "אנו חייבים להתייחס בביקורתיות להנחתות המטופשות שמגיעות מלמעלה". גם בגבעתיים אישרה העירייה למנהלי בתי הספר להפעיל מתווה שונה מהחלטת משרד החינוך.

 

מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל אביב, שירלי רימון-ברכה, אמרה כי "שילוב של למידה מרחוק עם למידה פיזית בכיתה נכון גם בימי שגרה, ובוודאי בעיתות של שגרת חרום. פיצול התלמידים לימים שונים, שעות שונות ומקומות שונים יאפשר למנהלים לעמוד טוב יותר בכללי הריחוק החברתי, ויעזור לכולנו לשמור על בריאות הילדים והצוותים".

 

בתיכון אמי"ת איתן שבמעלה אדומים החליטו, בשיתוף העירייה והנהגת ההורים, לחזור ללמידה מפוצלת - כך שתלמידי כיתות ז'-י' ילמדו מהבוקר עד הצהריים, ותלמידי י"א-י"ב ילמדו החל מהצהריים. תלמידים שיבחרו להישאר בבית יוכלו לצפות בשיעורים בזום.

 

 
בתיכון עמק הירדן שבצפון יעברו החל מיום ראשון ללימודים בקבוצות קטנות וללמידה מרחוק בכיתות ט'-י'. הם שוקלים לקיים את הלימודים במתווה זה גם בכיתות ז'-ח'. 
 

קריית החינוך דרור שבמועצה אזורית לב השרון החליטה על חזרה ללמידה מרחוק במקביל ללמידה בבית הספר בקבוצות של 20 תלמידים. במכתב להורים נמסר כי החל מהיום כל תלמיד ילמד בין יומיים לשלושה בבית הספר, ובשאר הימים ישתתף בלמידה מרחוק. בקריית החינוך לומדים כ-2,600 תלמידים.

 

בתי הספר התיכוניים של רשת ברנקו וייס עברו גם הם לשילוב של הוראה מרחוק ולמידה בכיתה. מנכ"לית רשת בתי הספר, סיגל מורן, אמרה כי "המתווה של משרד החינוך אינו ישים. התפרצות הקורונה בבתי הספר לא מפתיעה". לדבריה, "לא ניתן לשמור על מרחק בכיתות של 40-30 תלמידים. המורים צריכים ללמד, לא להיות שוטרים ולהקפיד על מסכות ושמירת מרחק. עברנו לשילוב של למידה מרחוק ולמידה בכיתה כדי לשמור על ריחוק לצד למידה".

 

 

במכתב שנשלח להורים בבית הספר "מיתרים" של רשת ברנקו וייס נמסר כי "הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד 20 תלמידים. כל תלמיד בשכבות ז'-י' ילמד שלושה ימים בבית הספר ושלושה ימים בבית באמצעות משימות לימודיות שוטפות. השינוי יאפשר למידה ללא מסכות בכיתות, כי התלמידים יישבו במרחק הנדרש אחד מהשני. חובת עטיית המסכות תהיה בהפסקות, במרחב הציבורי ובהסעות".

 

בתיכון שער הנגב שבעוטף עזה הוחלט כי תלמידי י"א-י"ב והחינוך המיוחד ימשיכו ללמוד כרגיל, ותלמידי כיתות ז'-י' יחזרו ללמידה מרחוק עד לסוף השבוע. ביום ראשון תפורסם מערכת חדשה שמטרתה הקטנת מספר התלמידים בכיתה.

 

לצד זאת, ברקע התפרצות הקורונה בכמה בתי ספר בבאר שבע, החליטו מרבית ההורים במקיף ז' בעיר שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר. "ההחלטה התקבלה לאור ריבוי ההידבקויות בבתי הספר בארץ ובבאר שבע בפרט", אמרו ההורים. "הורה שבכל זאת מעוניין לשלוח את ילדו לבית הספר, מובן שזו זכותו".

Здание Еврейской гимназии в Иерусалиме. Фото: Алекс Гамбург ()
ההתפרצות החמורה ביותר. הגמנסיה העברית בירושלים

 

 

לפי הנתונים שפרסם אמש משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו שמונה חולי קורונה נוספים במערכת החינוך. בסך הכל אובחנו עד כה 225 חולי קורונה בבתי הספר - מרביתם בגימנסה העברית בירושלים. 4,925 תלמידים ועובדי הוראה הוכנסו לבידוד, ועוד 5,010 נמצאים בבית מכיוון שמוסדות החינוך שבהם הם לומדים נסגרו. נכון לשעות הערב נסגרו 36 בתי ספר - חמישה מהם אתמול.

 

מספר זה גדל הלילה בעקבות החלטת עיריית בת ים לסגור שני תיכונים בעיר, בהם התגלו שלושה חולי קורונה. לפי העירייה, ההחלטה נעשתה בהתייעצות עם משרד החינוך, לאחר שבתיכון שזר בעיר התגלתה תלמידה חולה אחת, ובתיכון מלטון התגלו שתי תלמידות חולות. בתחילת השבוע, לאחר שהתגלו שני מקרים, החליטה העירייה להמשיך ולהפעיל את שני התיכונים תוך בידוד חלק מהתלמידים והמורים, אך לאחר גילוי המקרה השלישי הוחלט לסגור אותם עד לתום ביצוע בדיקות לכל המבודדים.

 

בירושלים, שם ההתפרצות היא החמורה ביותר, נדבקו עד כה 179 תלמידים ואנשי צוות. 138 ו-21 אנשי צוות והורים נדבקו בגימנסיה העברית, ויתר החולים מפוזרים בבתי ספר שונים בעיר. התפרצות חמורה נוספת אירעה ביישוב חורה שבנגב, שם נסגרו ארבעה בתי ספר יסודיים - אלמסתקבל, אלביאדר, אלמג'ד ואלסלאם - בעקבות מקרי קורונה מאומתים. גם גני ילדים נסגרו בעקבות הידבקויות שונות.

 

שר הבריאות יולי אדלשטיין תמך אתמול בסגירת החטיבות והתיכונים בירושלים בלבד, בניגוד לעמדת מנכ"ל משרדו שתמך בחזרה ללמידה מרחוק. שר החינוך, יואב גלנט, התנגד לסגירת בתי הספר - ואמר כי יש לסגור רק את המוסדות שבהם אובחנו חולים. בסופו של דבר החליטה הממשלה, כאמור, שהלימודים יתקיימו כרגיל.

 

ממשרד ראש הממשלה נמסר לאחר הדיון אתמול כי "ראש הממשלה ביקש נתונים נוספים וביקש לבדוק כיצד ניתן לחזק את ההגנה והמיגון על התלמידים מפני הדבקה. הדיון יימשך מחר ועל פי הנתונים שיוצגו יקבל ראש הממשלה את ההחלטה בעניין מערכת החינוך".


פורסם לראשונה 02/06/2020 23:40

 

איתי בלומנטל השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוזרים ללמידה מרחוק, ארכיון
מומלצים