שתף קטע נבחר

ג'ון ג'ונס: "30 מיליון דולר או שאפרוש"

האם לאלוף הוותיק ביותר של ה-UFC נמאס להגן על החגורה שלו, או שהכל רק עניין של כסף

ג'ון ג'ונס ואלכסנדר גוסטפסון  (צילום: רויטרס)
"תן לי רגע, יש לך שם מלא לכלוך"(צילום: רויטרס)

 

זה לא איך שזה אמור היה להיגמר. ג'ון ג'ונס, האלוף הוותיק ביותר ב-UFC, הודיע כי יוותר על החגורה שלו לאחר שלא הוצע לו מספיק כסף כדי לעלות משקל למחלקה הכבדה. דיינה ווייט, נשיא הארגון, טען שהוא דרש 30 מיליון דולר, "כסף כמו של דאונטיי וויילדר", לדבריו. ג'ונס מכחיש, ומספר שדרש סכום צנוע יותר, רק מחצית מזה.

מעולם לא היה אלוף UFC דומיננטי ושנוי במחלוקת כמו ג'ון ג'ונס, שלא הפסיד את חגורת האליפות במשקל קל-כבד (עד 93 ק"ג) מאז 2011. הוא זכה בה כשהיה בן 23, ואז פירק את כל ההתנגדות האפשרית שהייתה לו במחלקה: מאוריציו רואה, קווינטון ג'קסון, רשאד אוונס. שמות שנשמעים היום כמו היסטוריה. אחר כך הוא עשה בית ספר ליריבים כמו אלכסנדר גוסטפסון ודניאל קורמייה (עם כוכבית גדולה על עניין קורמייה, שתכף נגיע אליה).

 

 

למעשה, אפשר לומר שהאדם היחיד שג'ון ג'ונס אי פעם הפסיד לו הוא ג'ון גונס עצמו (להוציא הפסד טכני ושנוי במחלוקת מ-2009). הוא הופשט מהתואר פעמיים, פעם אחת ב-2015 על הפרת קוד ההתנהגות של ה-UFC כאשר גרם לתאונת פגע וברח ופעם שנייה כשנתיים לאחר מכן על שימוש בסטרואידים (והנה הכוכבית על הנצחונות על קורמייה). וזה רק חלק קטן מרשימה ארוכה של צרות שעולל: תאונות דרכים, קוקאין, תקיפה של מלצרית במועדון חשפנות.

ועדיין, זה לא איך שזה היה אמור להיגמר. ג'ונס בן 32 היום וכבר עבר בקריירה שלו מספיק אירועים, טובים ורעים, והוא חלק אדיר – וכאמור, שנוי במחלוקת – בהיסטוריה של ה-UFC. השם שלו עולה בכל פעם שמנהלים את הדיון העקר אבל כיפי "מי ה-GOAT" (כלומר, הגדול בכל הזמנים), ואפשר להתווכח עליו מעתה ועד עולם. ניצח, אבל עם סמים. גדול, אבל בזירה, נוראי מחוץ לה. ניצח גם אחרי ימי הסטרואידים, אבל נראה שבקושי.

 

 

לא, השופטים נתנו לו את הניצחון כי הם מוטים. לא, אין לו מוטיבציה. הוא יעלה למשקל כבד, יעשה לפרנסיס אינגאנו בית ספר ויראה לכולם ממה הוא עשוי כשיש לו מוטיבציה. לא, אין לו סיכוי, הוא אף פעם לא אכל אגרופים בכזה משקל, זה יהיה הנוקאאוט הראשון שלו. בקיצור, התכונה הכי טובה – ואולי הכי טובה ל-UFC מבחינה שיווקית – היא שלכולם יש דעה על ג'ון ג'ונס. הרבה פעמים אפילו כמה דעות. לפעמים הן אפילו סותרות אחת את השנייה.

 

ג'ון ג'ונס (צילום: AP)
"אתה בטוח שככה אומרים שלום בימי הקורונה?"(צילום: AP)

 

והנה עוד הזדמנות לכמה דעות על ג'ון ג'ונס. למשל, האם הוא באמת הולך לפרוש או שהוא רק במשחק צ'יקן ממושך עם ווייט? או שאולי הוא באמת השיג במחלקה את כל מה שיכול היה להשיג? ג'ונס של שני הקרבות האחרונים שלו, מול ת'יאגו סנטוס ודומיניק רייס, נראה שונה מכל מה שראינו אי פעם: זהיר, מהוסס, כמעט חסר עניין. הוא לא רצה להפסיד, אבל זה די כל מה שהוא רצה.

כמה מוטיבציה כבר אפשר לגייס בשביל לגשת לאותו אתגר שוב ושוב? בוודאי קיים סכום הכסף הנכון בשביל להדליק את העיניים של ג'ונס פעם אחת נוספת, אבל אם ווייט יבחר לא למצמץ – והוא מקפיד לא לתת ללוחמים שלו את התחושה שהוא ניתן לכיפוף (הוא בטח היה בוחר במילה "סחיטה") – יכול להיות שג'ונס יקבל את מבוקשו האמיתי.

 

 


פורסם לראשונה 04/06/2020 09:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"מי לא יכול לנשום עכשיו, אה?!"
צילום: AFP
מומלצים