שתף קטע נבחר

ביידן הבטיח את המועמדות לנשיאות

ג'ו ביידן השיג את מספר הצירים הדרוש והבטיח את מועמדותו בבחירות לנשיאות. הוא אמנם נשאר לבדו במירוץ, אך כעת לא יוכלו מתנגדיו לסכל את מינויו בוועידה הדמוקרטית. בימים שבהם אמריקה בוערת אמר ביידן: "המדינה זקוקה לאחדות ומנהיגות - והפוליטיקה של טראמפ אינה התשובה"

ג'ו ביידן השיג את מספר הצירים הדרוש כדי להיות מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. ביידן נותר לבדו במירוץ בחודש אפריל, אחרי שיריבו ברני סנדרס פרש מהפריימריז. כעת הוא הפך רשמית למועמד המפלגה בבחירות מול הנשיא דונלד טראמפ.

 

"חברים, הלילה השגנו את 1,991 הצירים הדרושים כדי לזכות במועמדות הדמוקרטית", כתב ביידן בטוויטר. "אני הולך לעבוד כל יום במאבק להרוויח את הקול שלכם, כדי שביחד נוכל לנצח בקרב למען נשמתה של האומה הזאת".

ארה
ביידן בעצרת באוניברסיטה בדלאוור(צילום: רויטרס)
 

בפריימריז הדמוקרטיים מחלקים 3,979 צירים בסך הכול. חלוקת הצירים משתנה ממדינה למדינה. אותם צירים הם למעשה נציגי הבוחרים – בדרך כלל פעילים פוליטיים או פוליטיקאים מקומיים. הצירים נוסעים לוועידה הדמוקרטית הארצית כדי להשתתף שם בהצבעה הרשמית, שבה נבחר המועמד הדמוקרטי לנשיאות. כל ציר נותן בה את קולו למועמד שבו בחר הציבור שאותו הוא מייצג.

 

לפי AP כרגע יש לביידן 1,995 צירים. הוא חצה את רף הצירים הדרוש בעקבות פריימריז שהתקיימו השבוע בשבע מדינות, ובמחוז קולומביה שבו נמצאת וושינגטון הבירה. הבטחת המועמדות מונעת ניסיון אפשרי של מתנגדי ביידן - ממחנה סנדרס - לסכל את מועמדותו בוועידת המפלגה הדמוקרטית שאמורה להתקיים באוגוסט.

ארה
(צילום: AFP)
 

ביידן, שהיה סגנו של ברק אובמה במשך שמונה שנים, פתח את הפריימריז בצורה מאכזבת והפסיד באייווה ובניו המפשייר. הניצחון הראשון שלו היה בדרום קרוליינה בסוף פברואר. בהדרגה פרשו מועמדים שנחשבו למתונים והתאחדו סביבו. במפלגה חששו שסנדרס הסוציאליסט יזכה במועמדות ויבריח מצביעים פוטנציאליים רבים שלא רוצים לתמוך במועמד "שמאלני מדי".

 

באפריל גם ברק אובמה הצהיר על תמיכה בביידן, ואמר שיש לו את כל התכונות הדרושות לנשיא. על ההתמודדות בפריימריז, שבשלב מסוים כללה יותר מ-20 מועמדים, אמר ביידן: "היה לי הכבוד להתמודד לצד אחת מקבוצות המועמדים המוכשרת ביותר שהתמודדה אי פעם, ואני גאה לומר שאנחנו מגיעים לבחירות הכלליות האלה כמפלגה מאוחדת".

ג'ו ביידן ביקור ב אנדרטה ב דלאוור יום הזיכרון ב ארה
ביידן באנדרטה בביקור לרגל יום הזיכרון(צילום: AFP)
 

ביידן בן ה-77 השיג את מספר הצירים הדרוש בימים של מהומות ברחבי ארה"ב, בעקבות מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד. "זו תקופה קשה בהיסטוריה האמריקנית. הפוליטיקה הכועסת והמפלגת של דונלד טראמפ היא אינה התשובה", אמר ביידן. "המדינה הזאת זועקת למנהיגות. מנהיגות שיכולה לאחד אותנו ולגרום לנו להיות ביחד".

 

המועמד הדמוקרטי לנשיאות אמר שמותו של פלויד הוא "קריאת השכמה לאומה שלנו". הוא תקף את טראמפ ואמר שהנשיא הפך את ארה"ב ל"שדה קרב". ביידן הבטיח להיאבק ב"גזענות השיטתית" אם ייבחר לבית הלבן.

  (צילום: MCT)
הנשיא טראמפ(צילום: MCT)
 

 
כדי לנצח את טראמפ ביידן זקוק לקולות המצביעים השחורים. לאחרונה, גם בעקבות פליטת פה מביכה שלו שלפיה מי שמתלבט בינו לבין טראמפ אינו שחור אמיתי, נקרא ביידן שלא להתייחס למצביעים השחורים כמובנים מאליהם.

ארה
הסגנית המיועדת? קמאלה האריס(צילום: AFP)
 

ביידן הבטיח שימנה אישה לתפקיד הסגנית המיועדת שלו. אחת המועמדות המובילות היא הסנאטורית קמאלה האריס בת ה-55. האריס, שמכהנת כסנאטורית מטעם מדינת קליפורניה, היא ממוצא הודי וג'מייקני. היא התמודדה בפריימריז הדמוקרטיים, אך פרשה בדצמבר. עם הבטחת המועמדות, במפלגה ממתינים לראות במי יבחר לסגנית המיועדת.

 

כרגע ביידן מוביל על טראמפ בסקרים. לפי ממוצע הסקרים של אתר RealClearPolitics לביידן יש יתרון של 7.1% על הנשיא המכהן. נזכיר כי בשל שיטת האלקטורים בבחירות רוב בסקרים אינו מבשר על ניצחון בבחירות, ובעיקר מבטא את הלך הרוח הכללי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ג'ו ביידן. "טראמפ הפך את ארה"ב לשדה קרב"
צילום: רויטרס
מומלצים