שתף קטע נבחר

זה רק מפני ששטפו להם את המוח

קו ישר עובר בין אלה שמתחילים להרהר אם תפרו לנתניהו תיק לבין אלה שלא מבינים למה צריך להפגין נגד חוקים דרקוניים ורמיסה של הדמוקרטיה

 

הפגנה מחאה שמאל נגד סיפוח שטחים דמוקרטיה כיכר רבין תל אביב (צילום: AFP)
ההפגנה בכיכר רבין, אמש(צילום: AFP)

בערב שבת ישבנו בים של יפו עם חברים והחוף היה מלא באנשים שתעמולת הווירוס כבר לא עובדת עליהם. "תגיד", אמרה חברה שמצביעה מרצ כל חייה, "אתה לא חושב שתפרו לביבי תיק?".

 

 

מה? הבטתי בה בהפתעה. חקירות של שנים, מאות עדים, אלפי מסמכים, עבודה של הפרקליטות, מסמוס של שנים של היועץ המשפטי לממשלה ובסוף יש שלושה תיקים כבדים, ואת שואלת אותי אם תפרו לו תיק? מי, כל האנשים שהוא מינה? מפכ"ל המשטרה? היועץ המשפטי? פרקליט המדינה לשעבר ושאר אנשי הכיפות הסרוגות שמאיישים את הפרקליטות? מה עם האמת הפשוטה שהאיש נאשם בסדרה של עבירות כבדות משקל עם מלא עדים ועובדות מוצקות?

 

היא שינתה קו. "אבל כולם כאלה, לא? ברק, ושרון ואולמרט?".

 

אז? שאלתי. אנחנו צריכים לקבל את השקר והשחיתות והניצול שלנו כדבר שצריך להיעשות?

 

אין לי סבלנות לשקרים ולספינים ועוד פחות למי שנכנע להם. כל זה התחיל כששאלתי את החברים בים למה הם לא מגיעים להפגנות. ביום חמישי הייתי בהפגנה נגד חוק ההסמכה. היו 2,000 אנשים בכיכר רבין. אחוז הצעירים עולה בהתמדה, אם כי מסביב לכיכר ישב המון צעיר בבתי הקפה והמסעדות והביט במפגינים, מספר לעצמו תירוצים למה הוא שותה קפה כשאזרחים אחרים נאבקים נגד חוק שכל מהותו הוא יצירת אווירת חירום מתמשכת בשם וירוס שהנזק העיקרי שלו פוליטי.

 

זה חוק שמעביר לידיו של הנאשם סמכויות דרקוניות. מי שלא מבין את החוק או מקבל אותו, הוא שטוף מוח שהתקשורת רידדה את המסרים שקיבל.

 

חבר אחר שהקשיב לשיחה, בית"ריסט, אמר: "נכון, ביבי גנב את הליכוד. אין שום קשר בין הליכוד של היום לליכוד של פעם וברור שהוא שקרן. אבל לי לא איכפת לחיות בדיקטטורה. זה לא מזיז לי".

 

חכה, אמרתי לו, נראה אם זה לא יזיז לך, לילדיך או לנכדיך כששוטר יעצור אותך ברחוב ולא תהיה לך הגנה מפני החוקים הדרקוניים.

אמש (מוצאי שבת) הגיעה החברה מצביעת מרצ להפגנה בכיכר כדי להתנגד ליוזמת הסיפוח. ייתכן שהכעס שלי עשה את זה. לא שצריך לשכנע מי מאיתנו שמדובר בספין מטומטם ומזיק שמטרתו לעורר מהומה שתסיט את תשומת הלב מהמשפט שמתנהל נגד בנימין נתניהו על שוחד, מרמה והפרת אמונים. אבל אנחנו דמוקרטים שמתנגדים לאג'נדות חטיפת דעת הקהל והסחת הדעת של נתניהו. קוראים לזה מלחמה על תודעה.

 

 

הכיכר הייתה מלאה באזרחי ישראל, ערבים ויהודים. היו בה פי חמישה ויותר מפגינים מאלו שבאו להפגין נגד חוק ההסמכה ביום חמישי. שתי מדינות לשני עמים היא מנטרה ישנה. ברור שלא יהיה סיפוח: דונלד טראמפ נמצא במרעו, ואפילו כאן טיפת ההיגיון שנשארה במערכת לא תיתן לראשיה לדרדר את ישראל עם מהלך שאין בו שום תועלת לאף אחד חוץ מלביבי.

 

בימים המוזרים האלו מתקשרים ראשי המתנחלים לעיתונאי השטחים ושופכים אש וגופרית על התוכנית שתקבע את עתידם. לא אכפת להם מהאפרטהייד, מהגזל, מזה שהתוכנית תבודד את ישראל, שאין בה צורך וכל כולה עשן של הסתה למען חילוץ נתניהו מהמשפט שמתנהל נגדו. עלבונם נובע מכך שביבי, החלש והתחמן בין ראשי הממשלה שהיו לנו מאז ומעולם, מקריב אותם עכשיו.

 

לפני זה הוא הקריב כמעט את כל האחרים. עכשיו נשארו בצד שלו רק החרדים שאליהם הוא מזרים כסף ביד רחבה והמשת"פים מהליכוד. גם אותם הוא יקריב בסופו של דבר על מנת לאחוז בקרנות המזבח של בלפור ולא להגיע למעשיהו.

 

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים