שתף קטע נבחר

גרמניה הזהירה את נתניהו: נתקשה לעצור צעדי ענישה אירופיים נגד הסיפוח

שר החוץ הייקו מאס נפגש עם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ לקראת החלת הריבונות בחודש הבא - והזהיר כי מדינות באירופה יענישו את ישראל בגלל המהלך. נתניהו אמר לו כי "כל תוכנית ריאלית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות הישראלית בשטח", גנץ הבטיח "דיאלוג אזורי מירבי". בשבוע הבא: פגישה עם שגריר ארה"ב

 

בנימין נתניהו פגישה עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס (צילום: EPA)
ראש הממשלה עם שר החוץ הגרמני(צילום: EPA)

שר החוץ הגרמני הייקו מאס הזהיר היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי כי כמה מדינות באיחוד האירופי דוחפות לצעדי ענישה בעקבות הסיפוח, וכי גרמניה שאינה תומכת באותם צעדים, תתקשה לעצור אותם. בפגישות שערך עם השלושה אמר מאס כי הצעד שמסתמן מצד אותן מדינות יהיה הכרה במדינה הפלסטינית.

 

מאס הגיע לביקור בן יממה בישראל ובירדן במטרה ללמוד את סוגיית החלת הריבונות, ומוקדם יותר נפגש עם מקבילו גבי אשכנזי. נתניהו הדגיש בפגישה עם מאס את החשיבות שהוא רואה בהגברת הלחץ על איראן. כמו כן ביקש נתניהו להפסיק את מימון עמותות הפועלות נגד ישראל.

 

מאס ביקש לשמוע על תוכניות ממשלת ישראל בנושא תכנית טראמפ, במיוחד בשל כהונתה הקרובה של גרמניה כנשיאת האיחוד האירופי ובמסגרת חברותה במועצת הביטחון של האו"ם.

 

בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי נתניהו אמר לשר החוץ הגרמני ש"כל תוכנית ריאלית חייבת להכיר במציאות ההתיישבות הישראלית בשטח, ולא לטפח את האשליה של עקירת אנשים מבתיהם".שר הביטחון בני גנץ אמר למאס כי "עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני מהווה הזדמנות היסטורית שהוא רואה חשיבות בקידומה ביחד עם הממשל האמריקני.

 

בהודעת משרד הביטחון הודגש כי עמדתו של גנץ מגיעה "מתוך ראייה אחראית ודיאלוג מירבי עם הגורמים השונים באזור וכחלק מדיאלוג בינלאומי רחב". עם זאת, גם הפעם לא פורט בהודעה מיהם הגורמים שאליהם התכוון גנץ, ואם הכוונה היא גם לרשות הפלסטינית. גנץ אמר בסיום הפגישה כי "לגרמניה יש תפקיד משמעותי בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון".

 

על פי הודעת משרד הביטחון, גנץ ומאס דנו ביחסים בין ישראל וגרמניה, וגנץ הודה לו על המעורבות האישית בהוצאת פעילות ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק בגרמניה, ועל המחויבות שהפגין למאבק בגילויי אנטישמיות ואנטי ציונות.

 

עוד נמסר כי השניים דנו בנתונים המדאיגים שעולים מדו"ח סבא"א האחרון ומצביעים על תוקפנותה של איראן: "גנץ הפנה את תשומת לבו של שר החוץ הגרמני לצורך לפעול באופן אקטיבי במועצת הביטחון ובאיחוד האירופי. הוא אמר כי יש להוביל מדיניות תקיפה שתוודא את קיום הפיקוח ההכרחי שימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיהווה סכנה לעולם כולו".

 

גבי אשכנזי ומקבילו הגרמני הייקו מאס (צילום: עמית שאבי )
אשכנזי מקבל את פניו של מאס, הבוקר(צילום: עמית שאבי )

מאס שוחח בנושא החלת הריבונות גם עם שר החוץ אשכנזי, שאמר: "תוכנית טראמפ היא הזדמנות מצוינת. היא תתבצע בשיתוף פעולה מלא עם גרמניה ובדיאלוג עם שכנינו. ישראל רוצה שלום וביטחון. אנו מצפים שלא יינקטו צעדים לפני החלטה שלנו ושהפלסטינים יבינו שסירובם לא משרת את האינטרסים שלהם".

 

מאס, שנשא גם הוא דברים, הביע את דאגת ארצו ממהלך הסיפוח, שצפוי להתבצע ב-1 ביולי: "כחבר של ישראל - אני מודאג. הוא לא תואם את החוק הבינלאומי. נמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות".

 

בשבוע הבא צפויה להתקיים פגישה של נתניהו, גנץ ואשכנזי גם עם השגריר האמריקני דייוויד פרידמן בסוגיית הסיפוח. ארצות הברית העבירה לישראל את המסר כי היא תתמוך במהלך רק בתנאי שהדבר יוסכם על הליכוד וכחול לבן


פורסם לראשונה 10/06/2020 18:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים