שתף קטע נבחר

הרמטכ"ל שיבח את הלוחם שחילץ פלסטיני שהותקף: "להוקיע אלימות לאומנית"

בשיחה עם מ"מ מפכ"ל המשטרה, ציין רא"ל אביב כוכבי כי החייל מגולני שתועד מחלץ פלסטיני שהותקף על ידי יהודים בחברון פעל כמצופה מלוחם בצה"ל: "יש לטפל בחומרה באלימות לאומנית". ניצב מוטי כהן: "נמשיך לפעול עד לאיתור המעורבים". שני נערים נעצרו בחשד למעורבות בתקיפה

 

 

גיבוי מהרמטכ"ל ללוחם גולני שתועד מחלץ פלסטיני שהותקף על ידי יהודים בחברון: בשיחה עם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, שיבח היום (א') הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, את התנהגות הלוחם, אפי, שלפי ההודעה המשותפת לצה"ל ולמשטרה "פעל להפרדה בין מתיישבים שפעלו באלימות מול פלסטיני". הרמטכ"ל הוסיף כי החייל פעל כמצופה מלוחם בצה"ל ומנע פגיעה באזרח פלסטיני. בשיחה ציין רא"ל כוכבי כי אלימות לאומנית היא פשע שיש למנוע, להוקיע ולטפל בו במלוא חומרת הדין.

תגרה אלימה בעיר העתיקה בחברון ()
"החייל פעל כמצופה מלוחם". תיעוד התקרית

אפי לוחם גולני שהציל את הפלסטיני בחברון ()
לוחם גולני, אפי. שבחים מהרמטכ"ל

אביב כוכבי בטקס במחנה גלילות להוקרה על הפעילות במשבר הקורונה (צילום: יריב כץ)
מגבה את הלוחם. הרמטכ"ל כוכבי(צילום: יריב כץ)

כעבור שעות ספורות מהודעת הגיבוי של הרמטכ"ל, הודיעה המשטרה כי שני נערים נעצרו ונחקרו בחשד למעורבות בתקיפה.

 

לפי ההודעה המשותפת, מ"מ מפכ"ל המשטרה הדגיש כי כוחות השיטור ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילותם לצד כוחות צה"ל במישור הגלוי והסמוי נגד כלל אירועי האלימות והפשיעה באזור, עד לאיתור המעורבים ומיצוי הדין עמם. בשיחתם הדגישו השניים את החשיבות הגבוהה שרואים בשני הארגונים בשיתוף הפעולה שבין צה"ל למשטרה באופן שוטף, וסיכמו כי ייעשה כל מאמץ להמשך אכיפה נחושה של החוק והסדר, כהמשך ישיר לביטחון האזור.

 

אתמול שיבח גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, את החייל. "חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו. "צה"ל מחויב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר".

Боец
החילוץ מהתגרה האלימה
  

בתיעוד התקרית החריגה בחברון נראה לוחם צה"ל מחלץ את איברהים בדר מעימות אלים מול קבוצה של צעירים יהודים. הלוחם, שמשתייך לגדוד 51 של גולני שאחראי על גזרת העיר בחטיבה המרחבית חברון, זיהה את המתרחש, רץ לנקודה ובלם בגופו את המשך האלימות תוך שהוא מניס את הפלסטיני מהמקום. לפי התחקיר הצה"לי הלוחם בעצמו ספג אגרופים מחלק מהתוקפים היהודים, ולאחר שהניס את הפלסטיני הזעיק כוח תגבור.

 

כמה נערים זומנו לחקירה במשטרה בעקבות האירוע, לאחר ששוטרים הגיעו בלילה לבתיהם וחיפשו אותם. עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את אחת המשפחות שמשטרה הגיעה אליהן במהלך הלילה והשאירה זימון לחקירה, אמר כי "ברגע שמרשי שאינו לומד בחברון ידע על החקירה הוא התייצב, אולם כבר כעת מבירור שנערך עולה כי הערבי המצולם אינו תמים כפי שניסו להציג אותו. הוא פגע עוד קודם לכן במספר צעירים והם הגיבו".

 

בדר, שהותקף, שחזר את האירוע בשיחה שקיים עם ynet אתמול. "הלכתי ברחוב השוהדאא', קרוב לבית הדסה, סמוך מאוד לבית שלי ודיברתי בטלפון הנייד. פתאום הגיחה מולי קבוצה של שבעה-שמונה מתנחלים. לא דיברתי ולא יצרתי מגע איתם. לפתע הם החלו לתקוף אותי ולהרביץ לי. כל שנותר לי היה להגן על עצמי", אמר. "החייל אכן חילץ אותי מידיהם אבל גם אחר כך שהוזעקו למקום עוד כוחות רבים, אף אחד לא עצר את התוקפים והם עדיין משוחררים".

 

חיכוכים מהסוג שאירע בחברון מתרחשים בעיר הפלסטינית היחידה בגדה שבתוכה יש גם יישוב יהודי, אך הפעם בניגוד לפעמים בעבר, נראה לוחם צה"ל מגיב במהירות ובאופן אקטיבי תוך הפעלת כוחו. בנוסף, העיר חברון נחשבת לעיר המצולמת ביותר ביהודה ושומרון, עם למעלה מ-100 מצלמות קבועות של מערכת הביטחון ביישוב היהודי וסביבתו, וכמאות מצלמות נוספות שזמינות באופן מידי לתיעוד המתרחש על ידי הפלסטינים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים