שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

377 אובחנו ביממה האחרונה, חשש להתפרצות בבת ים

שיא במספר המאובחנים היומי מאז סוף אפריל. לפי דו"ח אמ"ן, חצי מההדבקות בטבריה היו בכוללים. בבת ים התחלואה דומה לזו שהייתה במרץ-אפריל: "חריג מאוד, ושיעור הנדבקים המבוגרים עלול להוביל למספר גבוה של חולים קשה". ראש העיר ביקש לאסור על השהייה בחופים

שיא במספר הנדבקים בנגיף הקורונה  בחודשיים האחרונים: במשרד הבריאות עדכנו היום (ג') כי ביממה האחרונה אובחנו 377 איש כחיוביים לקורונה, הכי הרבה מאז סוף אפריל. אתמול נדבקו בסך הכול 337 איש. בסך הכול בוצעו 12,970 בדיקות ושיעור החיוביים גבוה - 2.6%. מוקדי הסיכון, לפי דו"ח שפרסם הבוקר מרכז המידע והידע הלאומי של אמ"ן, הם ערערה בנגב, בני ברק, אום אל פחם - וגם בת ים.

 

עיריית בת ים (צילום: עיריית בת ים)
דיון חירום בעיריית בת ים(צילום: עיריית בת ים)

מניתוח הנתונים עולה כי  47 נדבקו מאתמול בבוקר בירושלים, 35 בבני ברק, 22 בתל אביב, 19 באשדוד, 16 בערערה שבנגב, 14 בביתר עילית, 13 בבאר שבע ובבת ים, 9 באלעד ובראשון לציון, 8 ברמת גן, 7 בחיפה ,6 בדימונה, פתח תקווה וקריית מלאכי, 5 בבית שמש, כפר סבא, מבשרת ציון, רחובות ושוהם, 4 בהוד השרון, יבנה ולוד, 3 באור יהודה, חדרה, חורה, מודיעין עילית, קריית גת, קריית מוצקין ורמלה, שניים באופקים, אריאל, אשקלון, גבעת שמואל, חולון, טבריה, כוכב יעקב, מודיעין-מכבים-רעות, נס ציונה, נתניה, ערערה – ואדי ערה ורעננה, ונדבק אחד באבן יהודה, אילת, בקה אל גרבייה, גבעתיים, גדרה, גני תקווה, דיר אל אסד, הרצליה, זכרון יעקב, כפר חב"ד, להבים, לקיה, מגדל העמק, מעלה אדומים, נוף הגליל, נצרת, עפולה, פרדס חנה-כרכור, צפת, קריית אתא, קריית יערים, ראש העין, רהט ורכסים.

 

באחד הדו"חות שפורסמו היום על ידי המרכז נכתב כי התחלואה בבת ים דומה בממדיה להתפרצות במרץ ובאפריל. "מדובר במקרה חריג מאוד בהשוואה למתרחש בשאר הערים בארץ", נכתב בדו"ח, שם צוין כי שיעור הנדבקים המבוגרים בעיר עלול להוביל לתחלואה קשה.

 

לפי דו"ח אמ"ן, מה-1 ביוני ועד ה-21 ביוני בחצות אובחנו 117 חולים חדשים בבת ים, וישנם כעת 137 חולים פעילים בעיר, זאת מתוך 4,904 שנבדקו. שיעור הבדיקות החיוביות עלה מ-2.4% בתחילת החודש ל-5% בימים האחרונים.

 

 

התפלגות גילי הנדבקים בעיר מגלה כי יותר מחצי מהם צעירים יחסית - מתחת לגיל 49 - אך ישנם 14% מעל גיל 70. באמ"ן מציינים כי  השיעור הגבוה של החולים מעל גיל 70  עלול להוביל תוך מספר ימים לשיעור גבוה של חולים במצב קשה. יודגש שבת ים מאופיינת בשיעור גבוה של אוכלוסייה מבוגרת, דבר שמגביר את הסיכון לתחלואה קשה נוספת.

 

 

 

לפי הדו"ח, התחלואה מפוזרת על פני העיר כולה. מהחקירות האפידמיולוגיות שבוצעו  עולה כי חלק מן ההדבקות התרחשו במרכזי קניות (בדגש על סופרמרקטים) וחלק התרחשו בבתים. רוב הנדבקים הודבקו על ידי תושבי בת ים, אך חלקם הודבק על ידי תושבים מערים נוספות - בעיקר תל אביב, רמלה וחולון. רוב המדביקים שמקורם מבת ים הדביקו תושבים מבת ים, כמו גם תל אביב, חולון, אשדוד, בני ברק, ראשון לציון וגני תקווה.

 

בעקבות העלייה בתחלואה בעיר פנה ראש עירית בת-ים צביקה ברוט למועצה לביטחון לאומי בבקשה להחזיר זמנית את איסור השהייה בחופי הים, במסגרת התקנות לשעת חירום.

 

לדברי ברוט, "אנו עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את העיר לרמת תחלואה נמוכה, אך שום דבר שנעשה לא יצליח אם לא יהיה שיתוף פעולה מהציבור. אני קורא לכולם להקפיד מאד על כללי משרד הבריאות, ולא לצאת מהבית ללא מסכות. אנו מקיימים הערכת מצב פעמיים ביום וכעת מחכים להכרעת הממשלה לגבי חופי הים. אין שום דרך לאכוף את מה שמתרחש שם, והממשלה צריכה לקחת אחריות בשאלה אם היא חשה בנח עם המצב בחופים - ולעמוד מאחורי ההחלטה הזאת, עם כל המשמעויות שבדבר".

 

ברוט הורה כבר ביום שישי אחרון לסיים את שנת הלימודים לתלמידי כיתות ה׳ ומעלה, והם עברו ללמידה מרחוק. כעת הוא שוקל לצמצם גם את לימודי כיתות א׳ עד ד׳ במטרה להביא למניעת התפשטות הקורונה בעיר. בנוסף קיים אתמול ראש העיר שיחת זום עם מנהלי כל הסופרמרקטים בעיר, וביקש מהם להפעיל שעות ייחודיות לקניות רק עבור אזרחים ותיקים. במקביל הגבירו העיריה והמשטרה את האכיפה בנושא הקורונה, וברוט הורה לבצע ביקורי פתע כמה פעמים ביום בסופרים בעיר.

 

 

לגבי טבריה עלה מהדו"ח כי החל מ-1 ביוני נרשמו בעיר 49 חולים חדשים, וכי התחלואה החדשה מרוכזת בעיקר בשכונות חרדיות במערב העיר, אך ישנם חולים גם בשכונות אחרות. מהחקירה האפידמיולוגית עולה כי מתוך ההדבקות שמקום התרחשותן ידוע, 52% אירעו במוסדות לימוד ("כוללים") ו-48% אירעו בבית. ייתכן שההדבקה הראשונה התרחשה סביב חג שבועות והגיעה מנתניה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים