שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

השרים הכריעו: העיר אלעד ושכונות בטבריה - אזורים מוגבלים

לפי החלטת ועדת השרים, ההגבלות ייכנסו לתוקף בשעה 8:00 בבוקר למשך שבוע. תיאסר כניסה ויציאה של מי שאינו תושב מקומות אלו, למעט יציאה לעבודה ולבגרויות. מתחילת החודש אובחנו בטבריה 53 חולים חדשים ובאלעד 78. נתניהו: "מחר נידרש ליישובים אחרים"

 

ועדת השרים לקביעת "אזור מוגבל" בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו החליטה הערב (יום ג') להכריז על אלעד ושכונות בטבריה כאזורים מוגבלים.  

 

ההגבלות יוטלו על כל השטח המוניציפלי של העיר אלעד ועל השכונות הבאות בטבריה: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון.

 

ההכרזה על אזור מוגבל תהיה למשך שבוע ממחר, יום רביעי, בשעה 8:00 בבוקר ועד ליום רביעי הבא בשעה 8:00. 

 

ראש הממשלה אמר בתום הדיון: "בעקבות עליית התחלואה קיבלנו הערב בוועדת השרים את המלצת משרד הבריאות להטיל מגבלות על כמה שכונות בעיר טבריה וביישוב אלעד. אנחנו מחר בבוקר נבדוק גם יישובים אחרים. הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגפה זה שכל אזרחי ישראל יעטו מסכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו מחר נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו".

 

היערכות לסגר בעיר אלעד (צילום: מוטי קמחי )
היערכות לסגר בעיר אלעד(צילום: מוטי קמחי )

 

בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות בהתייחס לאזורים המוגבלים נאמר כי "באזור המוגבל תיאסר הכניסה אל האזור והיציאה ממנו, למעט במקרים החריגים המפורטים בתקנות, ובנוסף תותר יציאה של עובד מהאזור וכניסה אליו לצורך הגעה לעבודה או חזרה ממנה וכן הגעת תלמיד לבחינת בגרות או חזרה ממנה. לא יחולו הגבלות על יציאת אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל למרחב הציבורי ועל פעילות עסקים וחנויות בתוך האזור.

 

"משרד הבריאות שב וקורא לציבור להקפיד על הכללים החשובים של שמירה על ריחוק פיזי, עטיית מסכות והיגיינה על מנת להתמודד עם נגיף הקורונה ולמנוע את התפשטות המחלה.

 

כעס בטבריה: "לא ברור מדוע מדובר בפריסת רחובות רחבה"

לפי נתוני משרד הבריאות, מאז יום ראשון אובחנו ארבעה חולים חדשים בטבריה. כיום בעיר יש כ-60 חולים פעילים. טבריה מדורגת במקום ה-11 בארץ בשיעור התחלואה בפועל ל-100 אלף תושבים

 

באלעד אובחנו השבוע 19 חולים חדשים. בעיר 83 חולים פעילים והעיר מדורגת במקום התשיעי בארץ בשיעור התחלואה בפועל ל-100 אלף תושבים.

 

מתחילת החודש אובחנו בטבריה 53 חולים חדשים ובאלעד 78. לשם השוואה, בתל אביב אובחנו החודש 540 חולים.

 

מעיריית טבריה נמסר: "בהמשך להודעת משרד ראש הממשלה, לא ברור לנו מדוע מדובר בפריסת רחובות כל כך רחבה אל מול הנתונים שהצפנו למשרד הבריאות והעניין עדיין מטופל מול גורמים במשרד הבריאות. בכל מקרה לא מדובר על סגר של כל העיר אלא על הגבלות ספציפיות באזורים מסוימים בעיר".

 

 

 

חוף הסלע בבת ים ()
חוף הסלע בבת ים

עיריית בת ים (צילום: עיריית בת ים)
דיון חירום בעיריית בת ים(צילום: עיריית בת ים)

ראש העיר בת ים צביקה ברוט סיפר שבתקופה האחרונה בוצע מעקב אחר החולים - וזה מה שהוביל לכוונה לסגור את החופים: "זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים שהחולים אצלנו הם דווקא הצעירים. אנחנו אחת הערים המבוגרות בארץ, ולכן החשש שלנו גדול. מהר מאוד הכול יכול להתהפך, אני רוצה לעצור את מוקדי ההדבקה האפשריים".

 

התפרצות קורונה נרשמה בבית ספר התיכון לבנות "אור חנה" באור יהודה: העירייה עודכנה ש-16 תלמידות ושתי מורות אובחנו חיוביות לנגיף. במקביל החליטו ראש העיר ליאת שוחט ומשרד החינוך לסגור עד יום שישי את בית הספר היסודי אורות הסמוך מחשש להרחבת ההתפרצות, וכן את בית הספר היסודי אור מנחם שבו לומדים בני משפחה של תלמידות שנמצאו מאומתות. 

  

נסגרו גם כמה כיתות נוספות במעונות היום בעקבות גל ההדבקה האחרון באור חנה: מעון סביונים (כיתת בוגרים), מעון ענבל (שתי כיתות) ומעון ללי (שתי כיתות). מעון אניטה ישוב לפעילות מחר.

ביקרנו במעבדות בדיקת הקורונה של MyHeritage בפתח תקווה (צילום: נדב אבס)
(צילום: נדב אבס)

מוקדם יותר הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז עוד היום על אזורים מוגבלים שבהם קיימת תחלואה גבוהה. שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים אחר הצהריים תדרוך לעיתונאים בבית החולים תל השומר: "יש כמה מוקדים שהגיעו לקריטריונים שקבענו לעצמנו ככתומים ואדומים ונכריז עליהם היום כאזורים מוגבלים. לא נגיע לסגר טוטאלי או במונחים צבאיים - סגר נושם". אדלשטיין טען כי אין מחסור בציוד לצוותים הרפואיים - גם לא במוסדות הגריאטריים.

 

משרד הבריאות מסר בבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 377 איש כחיוביים לקורונה, הכי הרבה מאז סוף אפריל. אתמול נדבקו בסך הכול 337 איש.

 

 

 

 

אתמול בוצעו 12,970 בדיקות ושיעור החיוביים גבוה - 2.6%. מוקדי הסיכון, לפי דו"ח שפרסם הבוקר מרכז המידע והידע הלאומי של אמ"ן, הם בת ים, בני ברק, ערערה בנגב ואום אל פחם.

 

באחד הדו"חות שפורסמו היום על ידי המרכז נכתב כי התחלואה בבת ים דומה בממדיה להתפרצות במרץ ובאפריל. "מדובר במקרה חריג מאוד בהשוואה למתרחש בשאר הערים בארץ", נכתב בדו"ח, שם צוין כי שיעור הנדבקים המבוגרים בעיר עלול להוביל לתחלואה קשה.

  

בעקבות העלייה בתחלואה בעיר פנה ראש העיר בת ים צביקה ברוט למועצה לביטחון לאומי בבקשה להחזיר זמנית את איסור השהייה בחופי הים, במסגרת התקנות לשעת חירום.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
העיר אלעד
צילום: מוטי קמחי
מומלצים