שתף קטע נבחר

המחבל תיעד עצמו לפני פיגוע הדריסה: "אני לא מרגל של ישראל"

אחמד עריקאת, פלסטיני בן 26 מאבו דיס, טען בסרטון שהגיע לידי ynet כי "מעולם לא בגד בלאום", ככל הנראה מכיוון שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל. תיעוד הפיגוע: המחבל פוגע עם רכבו בעמדת בידוק במחסום הקיוסק, פוצע שוטרת מג"ב קל - ונורה

 

 

יממה לאחר אירוע הדריסה במחסום אבו דיס שבו נפצעה קל לוחמת מג"ב, הגיע היום (רביעי) לידי ynet סרטון שצילם המחבל שחוסל, אחמד עריקאת, ביום ניסיון הפיגוע, שבו הוא נשמע אומר "מעולם לא בגדתי בלאום, אחיכם לא מרגל", ככל הנראה לאחר שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל. במקביל, נחשף גם תיעוד הפיגוע. צפו בו בפתח הכתבה.

 

 

 

אחמד עריקאת המחבל שניסה לעשות פיגוע דריסה באבו דיס ()
עריקאת מתוך התיעוד. "אני לא מרגל"

עריקאת, פלסטיני בן 26 מאבו דיס, מספר בסרטון כי השמועה גרמה לו נזקים רבים. הוא טוען כי כתבו עליו ברשת שהוא מרגל שעובד עם הישראלים והדבר גורם לו לבושה אצל משפחתו והכניס אותו לדיכאון. 

 

האירוע התרחש אתמול בשעה 16:00 לערך, כאשר בפעילות של שוטרי מג"ב במחסום הקיוסק הגיע רכב פלסטיני בנסיעה מהירה למחסום. שוטרת מג"ב סימנה לרכב לעצור, הרכב המשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא סוטה מהנתיב ופוגע בעמדת הבידוק של השוטרת.

תיעוד פיגוע הדריסה באבו דיס: אחמד עריקאת ניסה לפגוע בחיילי מג
תיעוד הפיגוע(צילום: דוברות המשטרה)

תיעוד פיגוע הדריסה באבו דיס: אחמד עריקאת ניסה לפגוע בחיילי מג
(צילום: דוברות המשטרה)

כתוצאה מהפגיעה בעמדת הבידוק השוטרת נפגעה באורח קל. המחבל ירד מהרכב לעבר הכוחות, שוטרת ושוטר מג"ב שפעלו במעבר הגיבו בירי של מספר כדורים לעבר המחבל וניטרלו אותו. כוחות רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותו. 

 

בתיעוד האירוע נראה הרכב שבו נוהג עריקאת מתנגש בעמדת בידוק שמאוישת על-ידי לוחמי מג"ב, ולאחר מכן הוא יוצא ממנו. הוא נורה כעבור שניות ספורות - והתמוטט. גורם במשמר הגבול מסר כי "גורמים שונים בוחרים להציג את האירוע באופן מעוות ולא כפיגוע דריסה, תוך הטלת דופי בתפקוד הלוחמים וטשטוש מעשי המחבל. הלוחמים נדרשים לעיתים קרובות לפעול במהירות ולהגיב לאירועי טרור, וכך היה גם בפיגוע שאירע אתמול".

זירת הפיגוע סמוך לבאבו דיס (צילום: TPS)
זירת הפיגוע סמוך לאבו דיס(צילום: TPS)

זירת הפיגוע סמוך לבאבו דיס (צילום: TPS)
לוחמי מג"ב(צילום: TPS)

אחמד עריקאת המחבל שניסה לעשות פיגוע דריסה באבו דיס ()
צילם את עצמו מתגרה בשוטרי מג"ב

קצין המבצעים של הפלוגה במג"ב איו"ש פקד בן וקנין סיפר על האירוע: "מחבל תושב אבו דיס הגיע במכונית יונדאי. הוא נקרא על-ידי הלוחמת שלנו, הבודקת, לעצור בצד. בשלב הזה הסיט את ההגה לכיוון הלוחמת ופגע בה. המ"כית והלוחם המאבטח נטרלו את המחבל. המחבל ניסה לצאת מהאוטו. כשהוא יצא מהאוטו והתחיל לרוץ לכיוון הלוחמים, הלוחמים והמפקדת נטרלו אותו וסגרו זירה".

 

עוד סיפר: "כעבור זמן קצר, הגיעו כוחות רפואה שקבעו את מותו של המחבל. הלוחמים פעלו תוך חתירה למגע ונטרלו וסיימו את האירוע הזה כמה שיותר מהר עם מינימום נזק לכוחותינו". מדובר בפיגוע דריסה שני תוך חודשיים במחסום הקיוסק באבו דיס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
תיעוד הפיגוע
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים