שתף קטע נבחר

שב"כ: בני זוג מלבנון ניסו לגייס ישראליות לחיזבאללה

ישראלית לשעבר שעברה להתגורר עם בעלה בלבנון ועובדת כעיתונאית מקורבת לחיזבאללה, נפגשה בטורקיה עם שתי תושבות מג'ד אל-כרום וניסתה לגייס אותן לשורות הארגון. השתיים נחקרו, ושב"כ יצר קשר עם בעלה של העיתונאית וחשף אותו

 

 

שירות הביטחון הכללי הודיע היום (שלישי) על חשיפת ניסיון של חיזבאללה לגייס ערביות ישראליות מהגליל. משב"כ נמסר כי בתחילת החודש נחקרו שתי תושבות מג'ד אל-כרום שנפגשו עם עיתונאית מלבנון שניסתה לגייס אותן.

 

העיתונאית, ביירות חמוד, היא ישראלית לשעבר שהתגוררה גם היא ביישוב הערבי ועברה בשנת 2013 ללבנון, שם היא מתגוררת עם בעלה בילאל ביזרי. חמוד נועדה עם שתי הישראליות בטורקיה בדצמבר האחרון וניסתה לגייס אותן לארגון הטרור.

 

ניסיון לגייס ערבים ישראלים לריגול ()
ביירות חמוד ובעלה

"ביירות נחקרה על ידי כוחות הביטחון במהלך שנת 2013 בחשד כי יצרה קשר עם פעילי חזבאללה, אותם פגשה בכנסים שהתקיימו במרוקו בשנת 2008 ובתוניס בשנת 2012", ציינו בשב"כ. "לאחר חקירתה בשנת 2013, עזבה ביירות את ישראל ועברה להתגורר בלבנון, שם נישאה לביזרי".

 

עוד נמסר כי "בעקבות קשריה של ביירות לחשודות ולאחר מפגש משותף שקיימו שלושתן בטורקיה במהלך דצמבר 2019, נחקרו השתיים על ידי שירות הביטחון הכללי בחשד כי במהלך הביקור בוצע ניסיון לגייסן לשורות חיזבאללה על ידי ביירות ובעלה. במסגרת החקירה אומת הקשר של השתיים לחמודות, וכן התקבל מידע על המפגש ועל האופן שבו פועל חיזבאללה באמצעות חמוד ובעלה על מנת לגייס ישראלים נוספים לפעילות עבור חיזבאללה".

 

שתי הישראליות שוחררו בתנאים מגבילים לאחר חקירתן. בעקבות החקירה, רכז בשב"כ יצר קשר עם בילאל ביזרי והזהיר אותו על כך שבישראל מודעים לניסיונותיהם למרות הכיסוי העיתונאי. "אני רוצה להעביר לך מסר", נשמע רכז השב"כ אומר בשיחה. "אני רוצה שתבין כדי שהכול יהיה ברור". בתגובה אומר לו בילאל כי "אתם מפחדים יותר מדי, אתם חיים באשליות". לכך עונה לו רכז השב"כ: "תמסור ד"ש למפקד שלכם בחיזבאללה. בעתיד הקרוב יהיו לנו מספר הפתעות באיתנו".

 

ניסיון לגייס ערבים ישראלים לריגול ()
הזוג המתגורר בלבנון

משב"כ נמסר כי "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לניטור וסיכול כל פעילות טרור או ריגול מצד ארגון חיזבאללה וכן מדגיש את החומרה הרבה המיוחסת לניצול האזרחות הישראלית לטובת סיוע בפעילות טרור וריגול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בני הזוג שניסו לגייס ישראליות לחיזבאללה
מומלצים