שתף קטע נבחר

מתקן שעשועים מסוכן מאוטובוס: הטבלה המלאה של הסיכון להידבקות

משקף שפרסם משרד הבריאות עולה כי מועדון לילה, בית כנסת, פאב ואצטדיון ספורט הם המקומות שבהם הסיכון להידבקות בקורונה הוא הגבוה ביותר. הסיכון הכי נמוך: בפעילות פיזית בחוץ. הנתונים לקוחים בכלל מחקירות אפידמיולוגיות בחו"ל

מתפלל במרחק נגיעה מבית הכנסת (צילום: שמחה הלר)
בית כנסת. בסיכון גבוה(צילום: שמחה הלר)

מועדון לילה הכי מסוכן, בפעילות פיזית הסיכון להידבק בנגיף הקורונה הוא הכי נמוך: שקף חדש שפרסם משרד הבריאות מראה היכן קיים הסיכון הגבוה ביותר להידבקות, ומהן הפעילויות הבטוחות ביותר. לאחר הפרסום התברר כי הנתונים לקוחים בכלל מפרסומים על חקירות אפידמיולוגיות בחו"ל. על פי השקף, בילוי במועדון לילה נמצא ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. 

 

מעט מתחת לכך, אך עדיין ברמת סיכון גבוהה להידבקות, נמצאים השתתפות בהצגה או בקונצרט, ביקור בבית כנסת, מסגד או כנסייה, בילוי באצטדיון ספורט, בילוי בפאב (בישיבה בפנים) ובילוי במסיבה (במבנה). גם השתתפות בחתונה, חיבוק או לחיצת יד, חוסר הקפדה על עטיית מסכה, אכילה במזנון ומתקן שעשועים הם ברמת סיכון גבוהה לפי משרד הבריאות, אך מעט נמוכה יותר.

טבלת פעילויות והסיכון ()
טבלת הפעילויות והסיכון
 

ברמת סיכון בינונית להידבקות בקורונה, אך עדיין גבוהה יחסית: טיסה, אכילה במסעדה, נסיעה באוטובוס או ברכבת, התעמלות בחדר כושר, באולינג, ביקור אדם זקן בביתו ומשחק כדורסל. עדיין ברמת סיכון בינונית, מעט פחות מסוכן: ביקור בקולנוע או מופע, ביקור בבית ספר או בקייטנה, בילוי בקזינו, עבודה במשרד משותף, ביקור במספרה ומשחק במגרש משחקים. בהמשך: רחצה בבבריכה ציבורית, בילוי בקניון, שימוש בשירותים ציבוריים, פיקניק או "על האש" מחוץ לבית ושהייה בבית מלון.

 

ברמת סיכון נמוכה יותר להידבקות, מהגבוה לנמוך ביותר: אירוח בבית משפחה אחרת, ביקור אצל הרופא, אכילה מחוץ לבית, קנייה בסופרמרקט או מכולת, בילוי בחוף רחצה והליכה ברחוב סואן. בהמשך: משחק משותף של ילדים גדולים, שימוש בשירותים בבית אחר, תדלוק בתחנת דלק, קמפינג וביקור במוזיאון. הפעילויות הכי בטוחות הן קבלת משלוחי אוכל ופעילות פיזית בחוץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים