שתף קטע נבחר

ברקע הסגר - עשרות מפגינים בביתר עילית: "אין לנו מה לאכול"

כ-50 מוחים התאספו בכיכר מחוץ לעיר וקראו קריאות בגנות הממשלה. הם הניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "לא נשלם את מחיר כישלון הממשלה" ו-"נתניהו אשם בכל". העירייה: "סוכם על הקמת מלון ייעודי לחולים, הם יפונו מהעיר תוך 48 שעות"

 

 

 

כ-50 תושבים מביתר עילית מוחים הערב (יום ד') בכיכר שמחוץ לעיר במחאה על הסגר שהוטל עליהם בשל התפשטות נגיף הקורונה. המפגינים קוראים קריאות בגנות הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, ומניפים שלטים.

 

על השלטים, נכתב, בין היתר: "נתניהו, אני חרדי עובד ואין לי מה לאכול בגללך". מפגין אחר הניף שלט שעליו נכתב: "לא נהיה שעירים לעזאזל. לא נשלם את מחיר כישלון הממשלה".

 

הפגנת תושבים בביתר עילית בעקבות הסגר (צילום: אלי מנדלבאום )
הפגנת תושבים בביתר עילית בעקבות הסגר(צילום: אלי מנדלבאום )

הפגנת תושבים בביתר עילית בעקבות הסגר (צילום: אלי מנדלבאום )
(צילום: אלי מנדלבאום )

הפגנת תושבים בביתר עילית בעקבות הסגר (צילום: אלי מנדלבאום )
(צילום: אלי מנדלבאום )

מעיריית ביתר עילית נמסר כי "לאחר פניות חוזרות ונשנות מצידו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, נציגי המטה לביטחון לאומי, פיקוד העורף ומשרד הבריאות הגיעו לישיבת חירום. בישיבה סוכם על הקמת מלון ייעודי לחולים מביתר עילית, מלון 'כינר׳, והוחלט על מאמץ פינוי מסיבי של חולים מהעיר ב-48 השעות הקרובות.

 

ראש העיר מאיר רובינשטיין מסר: "אני שמח שהרשויות מתעוררות. לצערי הסגר עדיין לא הוסר, אבל נפעל בשילוב ידיים לפינוי החולים מהעיר, לצמצום התחלואה בתקווה שהסגר יוסר מעלינו בקרוב".

 

הסגר שהוטל על העיר מגיע בעקבות נתוני התחלואה שפרסם משרד הבריאות, שלפיהם לא פחות מ-1,320 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה, כשמוקד הסיכון הגדול ביותר נותר ביתר עילית - שם אובחנו בשבעת הימים האחרונים לפחות 179 חולי קורונה חדשים - ו-16% מהבדיקות שנערכו לתושביה היו חיוביות, יותר מפי 3 לעומת הממוצע הארצי.

 

 

לפני הסגר - רבים עזבו את העיר: "בורחים כל עוד אפשר"

ראש העיר מאיר רובינשטיין סיפר לאולפן ynet על התסכול מהטיפול בבעיה: "זה פייק טיפול, הסגר לא עושה כלום מלבד מדגרה והכפלה של מספר החולים". הסגר עצמו נכנס לתוקף ב-13:00, אז נצפו פקקי ענק ביציאות מהעיר החרדית: תושבים רבים העדיפו לעזוב את העיר ולשהות בימים הקרובים אצל קרובי משפחתם.

 

 

 

המונים
כוחות בביתר עילית(צילום: עמית שאבי)

המונים
המונים עוזבים את העיר לפני הסגר(צילום: עמית שאבי)

המונים
שוטרים בביתר עילית(צילום: עמית שאבי)

המונים
"בורחים כל עוד אפשר"(צילום: עמית שאבי)

דקות לפני תחילת הסגר על ביתר עילית ארזו תושבים רבים ויצאו מהעיר בשיירת מכוניות. אחד מהם אמר ל-ynet: "אני בורח כל עוד אפשר. אין מה לעשות. מקווים לחזור עוד שבוע. "עשרות רכבים נצפו יוצאים מהעיר רגע לפני תחילת הסגר.

 

בקבוצות הווטסאפ השונות התלוננו תושבים על הסגר שנכפה עליהם. "למדתי את הנתונים", כותב אחד התושבים. "בגבעתיים יש עלייה של 20 אחוזים. 48 משפחות לא מצדיקות סגר על 10,000 משפחות, על 62,000 תושבים".  אחר ענה לו: "הבעיה שאנחנו לא בשמאל".

 

תושבת העיר, דנה ורון, אמרה ל-ynet: "מייצרים פה פשוט מדגרה של קורונה. אי אפשר להגיד למשפחה של תשע נפשות להיות בסגר כשהאבא חולה קורונה. הוא ידביק את כולם, כל הילדים שלו יסתובבו בעיר המסוגרת וכולם יהיו חולים. צריך לשלוח את מי שחולה למלונות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
הפגנות בביתר עילית
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים