שתף קטע נבחר

המלצה למשרד הבריאות: קצרו הבידוד ל-10 ימים

בעקבות מחקרים מרחבי העולם שמצביעים על ירידה בסיכון להדבקה מוקדם משחשבו, והחלטת המרכז לבקרת מחלות האמריקני לקיצור משך הבידוד ל-10 ימים - ממליץ הערב הצוות לטיפול במגפות למשרד הבריאות הישראלי לאמץ את ההחלטה גם בישראל

המלצה לקצר את הבידוד בישראל: בעקבות החלטת המרכז לבקרת מחלות האמריקני לקצר את משך הבידוד לנדבקי הקורונה ל-10 ימים, ממליץ הערב (ב') הצוות לטיפול במגפות למשרד הבריאות הישראלי לקצר את הבידוד גם בישראל.

 

פרופ' רן בליצר, מהצוות לטיפול במגפות, מסר: "ביום שבת התבשרנו על התפנית בעמדת המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות, אשר המליצו לצמצם את הבידוד לנדבקים ל-10 ימים, וחשוב מכך - שחרור שלהם ללא צורך בבדיקת אימות. אני סבור שזו החלטה נכונה בעת הזו, שתקל מאד על המשק ועל החולים בישראל ומקווה שההמלצה תתקבל. חשוב לשים לב שמדובר בבידוד חולים, ולא במגעים שטרם נבדקו".

 

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

על פי הנתונים שסקר המרכז לבקרת מחלות האמריקני, סיכון ההדבקה עבור מרבית החולים שלקו במחלה קלה עד מתונה צונח משמעותית לאחר 10 ימים מתחילת התסמינים. עבור חלק מהחולים שסבלו ממחלה קשה יותר, סיכון ההדבקה יורד בתוך 10 עד 20 ימים. לדברי ה-CDC, אין כל תיעוד לכך שמחלימים נדבקים שוב בנגיף הקורונה.

 

אישה מבודדת ועצובה (צילום: Shutterstock)
בידוד. עשוי להתקצר ל-10 ימים(צילום: Shutterstock)

 

מהדיווחים הרפואיים עולה כי אצל חלק מהמחלימים נמצאה עדיין עדות להימצאות חלקיקים גנטיים של נגיף הקורונה בדרכי הנשימה, בבדיקות ה-PCR החוזרות, גם למשך 12 שבועות, אולם מדובר בחלקי נגיף שאינם יכולים להדביק אחרים, להשתכפל או לגרום למחלה.

 

לפיכך המליץ ה-CDC לקצר את משך הבידוד, אולם עדיין לא ברור אלו מדינות יחליטו לאמץ את כללי הבידוד המקוצרים החדשים, ומה כוחה של הנחיית ה-CDC.

 

וכך קובעות ההנחיות החדשות:

 

1. עבור מרבית הנדבקים שסובלים ממחלה קלה, יקוצר הבידוד ל-10 ימים בלבד מרגע תחילת הסימפטומים, בתנאי שאין חום 24 שעות לפחות, ובתנאי שהחום התקין אינו תוצאה של שימוש בתרופות להורדת חום.

 

2. חולים הסובלים ממחלה חמורה יותר, עלולים להמשיך ולהדביק אחרים גם לאחר 10 ימים, ולפיכך תקופת הבידוד שלהם צריכה להימשך עד 20 ימים מתחילת התסמינים, על פי החלטת הרופא המטפל.

 

3. עבור אלה שנדבקו בנגיף אך לא פיתחו סימפטומים, החליט ה-CDC לקצר את משך הבידוד ל-10 ימים מרגע התשובה החיובית הראשונה של דגימת הלוע והאף.

 

4. עבור נדבקים הסובלים מכשל חיסוני, ההחלטה על יציאה מבידוד תתקבל באופן פרטני על ידי מומחה למחלות זיהומיות.

 

5. ה-CDC עוד קובע כי עבור מרבית הנדבקים הסובלים ממחלה קשה, אין עוד צורך בבדיקות חוזרות כדי לצאת מבידוד.

 

בישראל בינתיים, משך הבידוד הוא מהארוכים שבמדינות המערב, בשל הסרבול הרב בביצוע הבדיקות הראשוניות ובדיקות השחרור. הבידוד מתבצע לאחר בירור אפידמיולוגי בכל חשד להדבקה, או בכל מקרה שבו נמצא חולה מאומת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
בידוד ביתי. לקצר ל-10 ימים
צילום: Shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים