שתף קטע נבחר

בליכוד מותחים ביקורת על אופן חלוקת התיקים

הח"כים המאוכזבים בליכוד, שלא זכו לקבל משרת שר או, כמו ח"כ שטרית, לא קיבלו את התיק לו ייחלו, מתחו ביקורת על שרון, על אופן ניהול המו"מ הקואליציני, על אופן חלוקת התיקים ועל גודל הממשלה

בקיעים ראשונים בהרמוניה הפנימית בליכוד התגלו אתמול (ד') בישיבת הסיעה: אריאל שרון, ראש הממשלה המיועד, ביקש מחברי הסיעה משמעת סיעתית בהצבעה על שני החוקים שיועלו לדיון בכנסת: חוק טל וחוק הבחירה הישירה, ונתקל בהתנגדות.
חברי הכנסת יובל שטייניץ וישראל כץ, ממקורבי נתניהו שלא זכו לקבל תפקיד בממשלת שרון, הודיעו, כי אין לראות את תמיכתם כמובנת מאליה. ח"כ ישראל כץ אמר: "אף אחד כאן לא מחוייב לשום דבר. אני אמנם תומך בחזרה לשיטת הבחירות הישנה אבל לסיעה אין סמכות לחייב אותנו להצביע בדרך מסויימת. אלה נושאים הנתונים להכרעת מרכז הליכוד".
ח"כ יובל שטייניץ קבל על כך, שלמרות שדרש דיון יסודי בסיעה בנושא חוק הבחירה הישירה, דיון כזה לא התקיים. לדבריו, יש לו הסתייגויות בנושא החוק לביטול הבחירה הישירה והוא היה רוצה שהן יזכו להתייחסות.
ח"כ כץ גם תקף את העובדה, שרובי ריבלין ניהל את ישיבת הסיעה בעוד שהיה עליו, לדעתו, להתפטר מראשות הסיעה מייד עם מינויו לשר התקשורת. "לא יתכן, שראש סיעה ישמש כשר", אמר כץ.
מספר ח"כים, שנותרו מאוכזבים עם סיום חלוקת התיקים בממשלת שרון, נעדרו מישיבת סיעת הליכוד. בינהם: ח"כ יהושוע מצא, שציפה להתמנות לשר ולבסוף מצא עצמו מסרב לתפקיד סגן שר, ח"כ איוב קרא, שציפה גם הוא להיות השר הלא יהודי הראשון והתאכזב.
גורמים בליכוד מתחו ביקורת על אופן חלוקת התיקים של שרון. לטענתם, השיקולים שהנחו את שרון בחלוקת התיקים בלתי ברורים ונובעים כולם משיקולים צרים, אישיים ובלתי עניניים. מקורבי ח"כ מאיר שטרית, למשל, אמרו כי מינויו של מי שמחזיק ברקורד של עשיה ציבורית בתחום החינוך, לשר המשפטים, תמוה.
ח"כ מאיר שטרית עצמו מתח אתמול ביקורת על גודלה של ממשלת שרון ואמר, שהממשלה צריכה היתה להיות מורכבת מ-18 עד 20 שרים בלבד. באשר למינויו לשר המשפטים סיפר, כי בצאתו לפגישה אמש עם שרון הוא היה בטוח שיקבל את תיק החינוך, על פי סיכום מוקדם שהיה בינו לבין שרון, "ואז הגעתי וקיבלתי הפתעה. לא קיבלתי שום הסבר מניח את הדעת. מאד רציתי לחולל מהפכה בחינוך. כשאני אהיה ראש ממשלה אני אחזיק בתיק החינוך", אמר שטרית.
ח"כ רובי ריבלין אמר, שגם הוא לא שלם עם אופן חלוקת התיקים, אך לדבריו, האסטרטגיה היתה שכדי לשכנע את השותפות הקואליציוניות להכנס לממשלה, צריך להציע להן תיקים משמעותיים, "במיוחד אמורים הדברים לגבי מפלגת העבודה, לה צריך היה להראות שאנחנו יוצאים מגדרינו".
אחד מחברי הכנסת בליכוד, המזוהה עם נתניהו אמר, שהלילה הוקמה אופוזיציה פנימית לשרון בתוך הליכוד, שתחכה לרגע האמת ותשמיע את דברה. לדבריו, אנשי נתניהו, למרות מינויו לשר של חה"כ דני נווה, לא ישקטו ויפעלו להחזרת נתניהו לפוליטיקה, אם כי, לדבריהם, אין מדובר בפעולות מיידיות.
שרון אמר בישיבת הסיעה, שהמשא ומתן הקואליציוני היה כרוך במאמץ גדול מאד ולדבריו, לא כל מה שחשב ורצה לעשות יצא בסופו של דבר לפועל וזאת עקב האילוצים הפוליטיים שנוצרו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישראל כץ. אף אחד לא מחויב לשום דבר
צילום: שאול גולן
מאיר שטרית. היה בטוח שיהיה שר אוצר
צילום: שאול גולן
מומלצים