2 צפייה בגלריה
חנויות נפתחו בניגוד להנחיות בקריון
חנויות נפתחו בניגוד להנחיות בקריון
הקריון בקריית ביאליק
(צילום: שמיר אלבז)
קריית ביאליק, שהפכה "אדומה לפי מתווה הרמזור, חוותה את העלייה המשמעותית בתחלואה בנגיף הקורונה בשבוע האחרון. לפי דברים שאמר ל-ynet ראש העיר אלי דוקורסקי, מקורה בעיקר בבית הספר היסודי "נעורים" שבמרכז העיר.
נאבקים בנגיף - כתבות נוספות
מנתונים מעודכנים עולה כי בעיר נמצאים כעת 132 מאומתים בנגיף, ולדברי דוקורסקי יותר מ-80 מהם קשורים למוסד החינוכי. בנוסף, שיעור הבדיקות החיוביות בשבעת הימים האחרונים עמד על 4%.
בתחילת השבוע שחלף כ-30 מאנשי הצוות והתלמידים בבית הספר אובחנו כחולי קורונה. המוסד הלימודי נסגר, והתלמידים חזרו ללמוד מרחוק באמצעות הזום. בנוסף, כ-300 תלמידים ואנשי צוות נכנסו לבידוד. בימים שלאחר מכן, עלה מספר החולים בשכונת סביניה שסביב בית הספר.
2 צפייה בגלריה
אלי דוקורסקי ראש עיריית קריית ביאליק
אלי דוקורסקי ראש עיריית קריית ביאליק
ראש העיר אלי דוקורסקי. "רוב החולים - מבית ספר"
(צילום: עיריית קריית ביאליק )
"יש לנו מורה שבעלה ושני ילדיהם אובחנו כחולים. גם שאר החולים באזור קשורים בדרך זו או אחרת לנדבקים מבית הספר", אמר ראש העיר. הוא סיפר כי "בשאר בתי הספר התחלואה היא אפסית. בבית ספר אחר אחת המורות חלתה, היא אינה תושבת העיר, ולכן ילדי הכיתה נכנסו לבידוד".
ראש העיר הוסיף כי פקחי העירייה מגיעים בימים אלה לבתי הספר בשעות יציאת התלמידים, במטרה לאכוף את הנחיות משרד הבריאות - מניעת התקהלות ועטיית מסכות בעת פיזור הילדים ואיסופם בידי ההורים.


בנוסף, בתיאום עם המשטרה, הוגברה האכיפה ברחובות העיר, בדגש על מרכזים מסחריים. המשטרה התבקשה גם להגביר את האכיפה בסוף השבוע שחלף בבתי הכנסת, עקב מה שהוגדר בעיר "התרופפות" ו"פריצת ההגבלות".
בתוך כך, בעירייה פרסמו פנייה לציבור הדתי, יחד עם המועצה הדתית, במטרה להביא להקפדה מחודשת על המגבלות בבתי הכנסת. "אני קורא לתושבים להמשיך ולהקפיד על עטיית מסכות ועל ריחוק", הוסיף ראש העיר, "עדיין לא הגיע הזמן להיתפס לשאננות החיסונים".