נוסעים הורדו מטיסה מארה"ב לישראל, לאחר שקראו לחרדים במטוס "מפיצי מחלות": זה קרה במוצ"ש, בטיסת של חברת יונייטד איירליינס UA90 מנמל התעופה ניוארק ליברטי בניו ג'רזי, לנמל התעופה בן גוריון. במטוס הדרימליינר של החברה היו באותה עת כ-60 נוסעים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
האירוע החמור התחיל עוד בשער העלייה למטוס, כאשר זוג הנוסעים אמרו לאברך חרדי שהמתין במקום: "אתם מפיצים את המחלה" ובהמשך צעקו לעברו לעיניי כל: "למה אתה לא לובש את המסכה גם על האף".
בהמשך, אחרי העלייה למטוס, המשיכו בני הזוג להשפיל את הנוסעים החרדים, כשהם דורשים מהם לשבת רחוק מהם. בין היתר אמרו: "תשבו ביחד כולכם במרוכז בגלל שאתם מפיצי מחלות ואנחנו לא רוצים להידבק מכם".

"זו הייתה התנהגות מגעילה"

עדי ראייה אומרים כי באותה העת היו עדים לאירוע עשרות נוסעים שהיו, לדבריהם, המומים. חלקם התלוננו בפני צוות המטוס והדיילים על בני הזוג, ולאחר מספר דקות הוחלט להורידם מהמטוס ולסלקם מהטיסה. האירוע החמור פורסם לראשונה באתר ב"חדרי חרדים".
שימי, שהיה עד למתרחש בטיסה, אמר ל-ynet: "אני לא יודע למה אנשים צריכים להתנהג ככה. בני הזוג פשוט חיפשו חרדים כדי להשפיל אותם. מי מדבר בצורה כזאת?" הוסיף, "מה הם עשו להם כבר? בגלל שהם לבושים שונה ומקיימים אורח חיים אחר, זאת סיבה לדבר אליהם לא יפה? היו חייבים להוריד אותם מהמטוס, זאת הייתה תנהגות מגעילה".
מיונייטד אירליינס נמסר בתגובה: "יונייטד לא תסבול אפליה מכל סוג שהוא. כאשר הובא לידיעתנו המקרה הזה, הורדנו את הנוסעים האלה והם הועלו ליעד בטיסה מאוחרת יותר. אנו מעריכים את התגובה המהירה של הצוות שלנו שמאמין בסביבה בטוחה ומכבדת".
אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, אמר כי "מדובר בהחלטה ראויה של חברת יונייטד. אסור לאפשר מצב שבו נוסע מסרב לשבת ליד נוסע אחר בצורה כה בוטה, מזלזלת וחצופה. כולי תקווה שיונייטד תמשיך במדיניות זו גם כלפי נוסעים שמסרבים לשבת לצד נוסעים חרדים, וגם כלפי נוסעים חרדים שמסרבים לשבת לצד נשים".
קראו עוד בערוץ היהדות: