הממשלה אישרה אמש את הפעימה השלישית של תוכנית היציאה מהסגר. המשמעות: באמצעות תו ירוק תתאפשר פעילות מלאה של בתי המלון שיוכלו להפעיל את חדרי האוכל, זאת בניגוד למצב כיום שרק למלונות בים המלח, שמוגדר אי תיירותי ירוק, מותר להפעיל את חדר האוכל. בדקנו אילו מלונות חוזרים לפעילות ואילו יישארו בינתיים סגורים.
מקבוצת נקש נמסר כי למעט מלונות הרברט סמואל, רויאל שנגרילה אילת ואורכידאה אילת, שנמצאים בשיפוצים וייפתחו לקראת פסח, כל בתי המלון של הקבוצה יהיו פתוחים החל מיום ראשון. מדובר במלונות סטאי תל אביב וסטאי כינרת, ובמלונות הנמנים עם רשת הרברט סמואל: בית בגליל, אוקיינוס סוויטס הרצליה, אופרה תל אביב, הרברט תל אביב, הרברט סמואל ירושלים, מילוס ים המלח, הריף אילת ומלון אורכידאה תל אביב.
רשת מלונות פתאל הודיעה כי תפתח ביום ראשון כ-20 מלונות באילת, בים המלח וחלק מהמלונות של הרשת בתל אביב ובטבריה. שאר המלונות ייפתחו בהמשך באופן הדרגתי. ענת אהרון, מנהלת חטיבת שיווק ומכירות בפתאל, אמרה: "אנחנו פותחים את המלונות בכל חלקי הארץ באופן הדרגתי, ומאושרים להחזיר את חברי הצוות שלנו לעבודה".
3 צפייה בגלריה
מלון סטאי כנרת
מלון סטאי כנרת
מלון סטאי כינרת, חוזר לפעול
(צילום: אסף רוזן)
רשת ישרוטל הודיעה כי תפתח, לראשונה מאז חודש ספטמבר, את כל 20 המלונות שלה. מרשת דן נמסר כי המלונות "המלך דוד" ירושלים, דן אכדיה הרצליה ודן כרמל חיפה ייפתחו ב-18 במרץ כמלונות כשרים לפסח. מלון דן פנורמה חיפה ייפתח ב-24 במרץ. כל שאר מלונות הרשת (דן בוטיק ירושלים, לינק תל אביב ומלון נצרת) יישארו סגורים עד 30 באפריל לפחות.
רשת מלונות אפריקה ישראל, המחזיקה במותג קראון פלזה, הודיעה כי קראון פלזה אילת המחודש ייפתח ביום ראשון, מלון ביי ויו (bay view) חיפה ייפתח ב-15 במרץ ומלון לגון בנתניה ייפתח ב-18 במרץ. קראון פלזה ים המלח וקראון פלזה תל אביב כבר פעילים ופתוחים.
רשת ישראל קנדה מלונות הודיעה כי מלון לייק האוס בטבריה ייפתח ב-18 במרץ ואורחיו ייהנו מכניסה חינם לחמי טבריה. ביום ראשון מלון סוליי אילת ייפתח לאורחים, כולל ארוחת בוקר בחדר האוכל. כפר הנופש נופי גונן ומלון ווסט אשדוד ייפתחו גם כן ביום ראשון. מלון גלי כינרת ייפתח בחודש יוני, מלון דניאל ים המלח ייפתח בחודש מאי ומלון פליי (Play) תל אביב ייפתח בחודש יולי.
כמו כן, מלון ג'ייקוב טבריה ומלון וטירת בת שבע ירושלים ייפתחו ביום חמישי הקרוב. מלון ibis ירושלים מרכז העיר ייפתח מחר ומלון סי לייף ריזורט בנהריה יפתח ב-23 במרץ.
רשת מלונות מטיילים הודיעה כי פתחה את ששת המלונות שלה, אך במתווה של צימרים, כלומר הם לא מחייבים אורחים להציג תוצאה שלילית של בדיקה או חיסון. "החדרים שלנו מבודדים ובאוויר הפתוח", נמסר מהרשת, "נכון לעכשיו אנו ממשיכים במתווה סלסילות ארוחת בוקר לחדרים ולא פותחים עדיין חדרי אוכל".
3 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת, מקווה להתאושש
(צילום: shutterstock)
מלון קיסר פרמייר אילת ייפתח ביום ראשון באופן מלא, כמו גם מלון קיסר פרמייר טבריה. רויאל ביץ' תל אביב ואוריינט ירושלים ייפתחו ביום חמישי לאחר שהיו סגורים מאז חודש ספטמבר.
רשת גולדן קראון כבר פתחה את גולדן קראון חיפה ומלון הבוטיק טמפלרס חיפה, וב-18 במרץ תפתח את גולדן קראון נצרת (הר הקפיצה).
מלון חוף נחשולים ומלון The Vera Hotel בתל אביב נפתחו כבר אתמול.
3 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
החדרים בתל אביב מחכים
(צילום: shutterstock)
מלון אדמונה שבצפון הארץ הודיע כי יפתח את שעריו ביום שלישי הבא, מלון נוף גינוסר הודיע כי ייפתח ב-18 במרץ ומלון מגדלה ייפתח ב-25 במרץ.
מלון אלמא בזיכרון יעקב הודיע כי ישוב לפעול החל מיום חמישי לאחר שעבר שיפוץ מקיף. מהמלון נמסר כי "אורחים בעלי 'תו ירוק' מוזמנים ליהנות מחופשה ישראלית ייחודית. מלון רמדה חדרה ייפתח ב-11 במרץ.
מלון טריפ בת שבע בירושלים נפתח היום. היום נפתחו גם מלונות מרקט האוס (יפו), סינמה (תל אביב), סנטר (תל אביב), ים (תל אביב), שדות (צומת אסף הרופא) ונובה באילת. גם מלון קרלטון תל אביב נפתח היום וחזר לשגרה. מלון שינקין בתל אביב נפתח אתמול, ומלונות 65, ארטיסט ומלודי התל אביביים ייפתחו ב-10 במרץ, וכך גם מלונות ארתור והרמוני בירושלים, ביי קלאב בחיפה, פבריק בתל אביב ומלון השלום בירושלים.
גם רשת אברהם הוסטלס פותחת שעריה בהתאם להנחיות התו הירוק. הרשת שהציעה עד כה חלופות דיור בלבד חזרה בתחילת החודש לעבוד בצורה מלאה. כמו כן, הסיורים של אברהם טורס, שיוצאים מההוסטלים, מתקיימים ופועלים על פי הנחיות התו הסגול.
מלון עין גדי יפתח את שעריו ב-10 במרץ.