עם התברר תוצאות האמת ולפיהן מפלגת רע"מ האיסלאמית עוברת את אחוז החסימה, היא הפכה לחוליה כמעט הכרחית בממשלה עתידית. על אף הבטחות קודמות של נתניהו שאין סיכוי להסתמך על קולותיה, יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, מסר הבוקר (יום ד') כי "יש לעשות הכול למנוע בחירות חמישיות".
"מחובתנו לעשות הכול, אבל הכול, כדי למנוע בחירות חמישיות", טען זוהר. "יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".

לפני שבוע התארח ראש הממשלה בנימין נתניהו באולפן ynet ונשאל על תסריט ולפיו הגוש שלו עומד על 59-58 מנדטים.
אתה יכול להתחייב שלא תקים ממשלה בהסתמכות או הימנעות או תרחיש אחר של רע"מ מבחוץ? "חד משמעית אני מתחייב שלא יהיה דבר כזה. לא אשען עליהם ולא אכלול אותם. לא בהימנעות ולא שום דבר כי הם מפלגה אנטי ציונית".
גם מנסור עבאס? "בוודאי. הוא הצביע נגד הסכמי השלום שהבאתי עם מדינות ערב, זה פשוט לא ייאמן, תראי עד איפה המשטמה שלהם מגיעה. לא אציע ולא אישען, לא כלום".



ואולם כאמור אחרי הבחירות, נראה שלא כולם מיישרים קו - ובליכוד יש מחלוקת. צחי הנגבי רמז בריאיון לקשת שתיתכן פנייה לרע"מ, אם לא תתממש האפשרות המועדפת של ממשלת ימין עם בנט. "זה פותח פתח לאפשרויות שהן כרגע לא רצויות אבל אולי הן יותר טובות מבחירות חמישיות. אחת מהן היא כמובן שמנסור עבאס יממש את מה שהוא אמר לאורך כל הקמפיין - שיתמוך בכל קואליציה שתגבש תוכנית שמתמודדת עם הבעיות של המגזר שלו".
ח"כ שלמה קרעי הגיב על דברי הנגבי ואמר במשדר ynet: "בשום פנים ואופן לא. רה"מ אמר בצורה מאוד מפורשת, ממשלת הימין בראשותו לא תישען ולא תיתמך לא מבפנים ולא מבחוץ על כאלו שמקומם בכלל לא בפרלמנט הישראלי, שלא מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
"אני עוד מחכה לתוצאות האמת ומקווה שנשיג את 61 המנדטים המיוחלים", הוסיף קרעי. "אבל גם אם לא, אני מניח שיימצאו כמה כאלו עם אחריות לאומית שלא ירצו לגרור את מדינת ישאל לבחירות בפעם החמישית".
מוקדם יותר הבוקר נשאל גם סגן השר גדי יברקן מהליכוד בנושא במשדר ynet, ושמר על הקו של ראש הממשלה. כשנשאל אם לספור את עבאס במחנה הקמת ממשלת נתניהו ענה "לא ולא. ממש לא".