3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' מנסור עבאס
בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' מנסור עבאס
הרב טאו תמך, הציונות הדתית מתנגדת. נתניהו, עבאס וסמוטריץ'
(צילום: הדר ייואביאן, קובי קואנקס, עידו ארז)
האם בנימין נתניהו יצליח להקים ממשלת ימין בהימנעות מפלגת רע"מ של מנסור עבאס? אחרי שיו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחברו לסיעה ח"כ איתמר בן גביר פסלו פעם אחר פעם אפשרות להקמת ממשלה בתמיכה כזאת או אחרת של מפלגת רע"מ, קרא אמש (יום א') מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, הרב צבי טאו, להקמת ממשלת ימין עם 59 מנדטים. טאו אמנם לא כתב שהוא תומך בהימנעות של עבאס, אבל רמז לכך - אך התקוות של נתניהו נגוזו במהירות כשבן גביר וסמוטריץ' הודיעו כי הם עומדים בהתנגדותם לכך.
"אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית", הודיע הבוקר סמוטריץ'. "מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית יישא אות קין עד אחרון ימיו".

בהודעת הציונות הדתית נאמר כי סמוטריץ' הבהיר את הדברים אמש לראש הממשלה בפגישתם ואף הבהיר לו שיפעל בכל הכלים שלרשותו על מנת לוודא שממשלה שכזו לא תקום בכל מקרה ובכל צד של המפה הפוליטית.
"מצער מאוד שנתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו", תקף סמוטריץ'. "יש מתווה טוב שמאפשר הקמת ממשלת ימין כבר היום. כל השחקנים מכירים את פרטי המתווה אך הוא דורש ויתורים של כל השחקנים. אדוני ראש הממשלה, גדעון, נפתלי, המשחקים הללו מסוכנים לעתידה של מדינת ישראל. אנו מציעים לחדול ממשחקי האגו ולהקים ממשלת ימין באופן מיידי".
מעוצמה יהודית של בן גביר נמסר כבר הלילה כי "אין שום שינוי בעמדת המפלגה. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס".
הרב טאו נימק במכתב שפרסם את הכרעתו. בין השאר הוא כתב כי "בימים אלו, מתוך הזעזוע הנורא מהאסון הכבד שפקד את כלל ישראל בעיצומה של שמחת ההילולה במירון, מתעוררות מחשבותינו להתבונן ולהקשיב לקול ד' הדובר בנו, דרך המאורעות, לטהר את ליבנו ולהסיר מעלינו את הנגע הנורא של ליבוי שנאת החינם המאיימת בחרפות ביטויי שנאתה, ותעמולת הטפתה, על חוסן מדינתנו ועל יציבות סדרי השלטון לקידומה ושגשוגה של המדינה".
3 צפייה בגלריה
הרב צבי טאו בהפגנת תמיכה בעד בנימין נתניהו
הרב צבי טאו בהפגנת תמיכה בעד בנימין נתניהו
הרב טאו
(צילום: מוטי קמחי)
בהמשך הדגיש הרב כי יש לדחות את השנאה וההכפשה כלפי ראש הממשלה נתניהו "וביתר שאת, ומתוך כך, עלינו לדחות בשאט נפש, את תעמולת השנאה וההכפשה במה שנוגע לכבוד ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו.
"הצלחתו הגדולה של ראש הממשלה בחיזוק חוסנה של המדינה, בעמידה מול אויבי ישראל העומדים עלינו לכלותינו כאן בארץ, בשינוי המשוואה האזורית בעמידת עמי העולם מול המזימה המסוכנת של איראן, בהבאת המזור הרפואי והכלכלי לישראל מול מגפת הקורונה, גרמה, לצערנו ולחרפתנו, לגורמים שונים המנסים לפגוע בחוסנה של המדינה, ליצור תעמולה שקרית, בלתי פוסקת, רצופה בשנאה אישית וכפיות טובה, שכל מטרתה להדיח את ראש הממשלה על ידי הפצת פילוג שנאה בקרב הציבור מחד, והכנת כתבי שטנה משפטיים נגד ראש הממשלה מאידך".
עוד ציין הרב טאו את הסכנות בהקמת ממשלת שמאל. לדבריו, "מזימתם של גורמי השמאל הקיצוני, מובילי 'מדינת כל אזרחיה', אינה רק להדיח את בנימין נתניהו ולהקים ממשלה שמדיניותה המדינית-ביטחונית תהיה מיסודה נטולת זקיפות קומה ועלולה לגרום נזקים כבדים בעמידתנו נגד איראן ובעמידה על שלמות ארצנו, תוך קידום מחשבת הכזב של 'שתי מדינות לשני עמים'.
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"לא ניתן כוח למנסור עבאס". איתמר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"מגמתם מסוכנת וחמורה הרבה יותר, בכל הנושאים הנוגעים להחלשת המדינה כמדינת הלאום של עמנו. השמאל הקיצוני 'הפרוגרסיבי' ערוך לממש את רעיונותיו המסוכנים, כביטול חוק הלאום, והכרזת המדינה כמדינת 'כל אזרחיה', בפגיעה בצה"ל כצבא העם הערוך לנצח את אויבינו, ובקידום רעיונות ה'פוסט מודרנה' בכלל, כבעיוות התודעה האישית והמשפחתית דרך מערכות החינוך, ובהמשך הפגיעה בשבת כיום המקודש במדינה היהודית, בביטול הרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה, ובכך ליצור חס וחלילה פירוד בין חלקי האומה, והכל בסדרת חוקים הרסניים שיכללו כמובן את שריון מעמד מערכת המשפט כמכריעה בכל שאלה ערכית ולאומית".
בהתייחס לאפשרות שממשלת הימין שתוקם תסתמך על הימנעות מבחוץ של רע"מ, ציין הרב טאו לסיכום כי "נורא הדבר! ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות שלהן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי. אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו"גדול הוא קידוש ד' מחילול השם".

"יצטרפו כוחות נוספים"

הוא ציין עוד כי "ממשלה זו אשר תנהיג את האומה בגאון שם ד' הנקרא עליה, תוסיף עוז לעמנו ותרבה קידוש ד' ובמהרה, כעת ממש, יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להישענות על כאלה שאינם יהודים.

"על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".
ההערכה היא כי בעקבות המכתב צפוי ח"כ אבי מעוז, נציג מפלגת נעם בסיעת הציונות הדתית, לתת אור ירוק מצדו להקמת קואליציית מיעוט הנשענת על רע"ם, מה שעשוי ליצור תפנית גם בעמדתם של חברי הכנסת סמוטריץ' ובן גביר. עם זאת, נכון לעכשיו השניים לא שינו כאמור את עמדתם.

פורסם לראשונה: 00:08, 03.05.21