3 צפייה בגלריה
הפגנה למען הלומי הקרב מול משרדי אגף השיקום
הפגנה למען הלומי הקרב מול משרדי אגף השיקום
הפגנה למען הלומי הקרב מחוץ למשרדי אגף השיקום
(צילום: מוטי קמחי)
כמה שעות אחרי שהלוחם לשעבר איציק סעידיאן (26), שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות "צוק איתן", הצית את עצמו מול אגף השיקום במשרד הביטחון - הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מחויב לביצוע רפורמה מקיפה בדרך שבה אנו מטפלים בנכי צה"ל ובפצועינו". מאז חלפו שלושה שבועות, ועל אף כל ההבטחות סירבו אתמול ראש הממשלה ושר האוצר ישראל כץ להעלות את אישור רפורמת "נפש אחת" לדיון בממשלה.
הרפורמה, שגובשה בשבועות האחרונים בהובלת שר הביטחון בני גנץ, נועדה לשפר את התנאים של נכי צה"ל ולקצר את התהליכים המתישים, ולעיתים גם המשפילים, שעליהם לעבור מול אגף השיקום בדרך למימוש זכויותיהם. בעיקרי הרפורמה ניתן למצוא הקלה בביורוקרטיה, הכפלת כוח האדם שמטפל בנכים, הקמת קו סיוע שיפעל 24 שעות ביממה עבור נפגעי פוסט טראומה, וכן הרחבת סל הטיפולים והקמת מרכז מחקר וטיפול לנפגעי פוסט טראומה.

ההבטחות לנכי צה"ל: כתבות נוספות

השר גנץ קרא אמש לנתניהו ולכץ לאפשר את העלאת הרפורמה בממשלה כפי שהתחייב ראש הממשלה בקולו. "שר הביטחון ומשרד הביטחון ימשיכו להיאבק עם ארגון נכי צה"ל עד העלאת הרפורמה, אישורה ומימושה, למען נכי צה"ל שהקריבו את גופם ונפשם עבור מדינת ישראל", הוסיף.
3 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן עם זיו שילון
איציק סעידיאן עם זיו שילון
מונה להוביל את הרפורמה. זיו שילון
(צילום: עידו איז'ק)
ואילו בארגון נכי צה''ל הקימו כבר אתמול מאהל מחאה מול הכנסת. "ראש הממשלה נתניהו הפר את הבטחתו לנכי צה"ל", אמר אמש יו"ר הארגון עידן קלימן. "רפורמת נפש אחת חייבת לעבור בדיוק על פי המתווה שארגון נכי צה"ל אישר, ולא נקבל אף שינוי. במידה שהרפורמה לא תעבור היום נכי צה''ל יחזרו לרחובות וידרשו את שמגיע להם - טיפול, יחס מכבד ועמידה בהסכמים. סיכנו את חיינו והקרבנו את הכל למען המדינה, הגיע הזמן שמדינה תדאג לנו".
במשרד הביטחון הסבירו אתמול כי "לאורך השבועות האחרונים קיימו במשרד הביטחון שיח עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד המשפטים. הצעת ההחלטה מוכנה והועברה למזכירות הממשלה בתיאום עם ארגון נכי צה"ל, והיא מצריכה מקור של 350 מיליון שקל באופן מיידי. לא ניתן לאשר את ההצעה ללא מתן מקור תקציבי מהאוצר, ולכן הנושא תלוי במשרד האוצר ובמשרד ראש הממשלה".
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה להודעה של משרד הביטחון: "אין לנו כוונה לשחק במשחקי המתקפות בתקשורת בנושא כה חשוב ורגיש. ראש הממשלה מקדם מול כל הגורמים הרלוונטיים את תוכנית הרפורמה באגף השיקום כדי להביאה בהקדם לאישור הממשלה. במקום שמשרד הביטחון יוציא הודעות חסרות בסיס, אנו מציעים שיסייע במציאת פתרון תקציבי ופתרון אמיתי שיביא לבשורה חשובה ולשינוי מבורך והכה נדרש באגף השיקום במשרד הביטחון".
3 צפייה בגלריה
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל חוסמים את הכביש בנתיבי איילון
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל חוסמים את הכביש בנתיבי איילון
נכי צה"ל חוסמים את איילון, בחודש שעבר
(צילום: מוטי קמחי)
שר האוצר כץ מסר בתגובה: "מדינת ישראל מחויבת מוסרית ומעשית למתן מענה הולם לצורכי נכי צה״ל. אני תומך בגיבוש תוכנית ממשלתית שתיתן מענה מקיף לנכי צה"ל אחרי שנים של הזנחה. בהתאם לחוק, אגף השיקום, האחראי על הטיפול בנכי צה"ל, כפוף בלעדית למשרד הביטחון. ה'תוכנית' אותה הציג משרד הביטחון, ללא דיון מעמיק עם כלל משרדי הממשלה וללא מקורות תקציביים מתוך מערכת הביטחון, היא חסרת כל היתכנות, ובהתאם לכך היועץ המשפטי לממשלה לא נתן להעלותה לאישור הממשלה. כדי לאפשר קבלת החלטות גם בתקופה זו של תקציב המשכי גיבשתי הצעת מחליטים שתאפשר לממשלה להקצות מאות מיליוני שקלים בטווח הקצר לטובת הטיפול בנכי צה"ל, ולגבש וליישם תוכנית כוללת שתמומן באמצעות תקציב הביטחון בחודשים הבאים".