יהודה כהן, שהיה סוכן שתול של שירות הביטחון הכללי בקריית ארבע וסייע בחשיפת מחתרת בת עין, נרצח בשבת בביתו בעיר הנופש טולום במקסיקו. לפי דיווחים בתקשורת במקסיקו, כהן נרצח ביריות על ידי שלושה חברי כנופיה מקומית שקשורה לקרטלי הסמים. השלושה פרצו לביתו של כהן וירו בו בראשו.
1 צפייה בגלריה
יהודה כהן
יהודה כהן
יהודה כהן
כהן, בן 43 במותו, גויס על ידי שב"כ לאחר שהשתחרר משירות צבאי ביחידה קרבית. הוא הופעל על ידי החטיבה היהודית כסוכן שפעל בלב ליבו של הימין הקיצוני ביהודה ושומרון. במשך עשור העביר למפעיליו ידיעות מודיעיניות תמורת אלפי שקלים בחודש.

שורת רציחות של פלסטינים

ב-2003 העביר כהן מידע שסייע לחשוף את מחתרת בת עין - חוליית הטרור שתכננה לבצע פיגוע ליד בית ספר לבנות במזרח ירושלים. בשב"כ ייחסו לחוליה שורת רציחות של פלסטינים.
כלפי חוץ היה כהן פעיל בולט של הימין הקיצוני בבת עין, בחברון ובקריית ארבע. הוא הקיף מאחזים בלתי חוקיים, התעמת עם כוחות הביטחון והטיל מורא על האוכלוסייה הפלסטינית.
מה ששבר את כהן היה רצח חברו ארז לבנון, תושב בת עין שנדקר למוות ליד העיירה הפלסטינית בית אומר בתחילת 2007. כהן ביקש אז לעזוב את השירות לאחר שלטענתו "איבדתי את האישיות ולא ידעתי מי אני".
ואולם, כהן טען שבשב"כ התנגדו לכך שיפרוש והפעילו עליו לחצים ואיומים ששיאם היה לדבריו כשהשירות נקם בו באמצעות תלונה על עבירת אינוס ומעשים מגונים שביצע לכאורה בנערה מתחת לגיל 16.
הוא נעצר ביולי 2008 בשל החשדות לעבירות המין. בעיצומו של ההליך המשפטי ברח מהארץ ונעצר בארגנטינה - משם הוסגר לישראל. בשב"כ דחו בתוקף את הטענות לתפירת תיק נגד כהן.
בשנים האחרונות התגורר כהן במקסיקו ועסק, בין היתר באבטחה. הוא שימש כקב"ט פרטי.