הספירה לאחור לקראת אולימפיאדת טוקיו נמשכת, כאשר אתמול (ראשון) אישרה הנהלת הוועד האולימפי בישראל את המשלחת הגדולה והמגוונת ביותר שהייתה. הרכב המשלחת יוצג בפני האסיפה הכללית של הוועד האולימפי בישראל - הגוף המעניק את האישור הסופי ב-6 ביוני.
"כ-90 ספורטאים וספורטאיות, מ-21 ענפים המשתייכים ל-15 איגודים, ייצגו את ישראל בטוקיו עם ציפייה להופעה ב-10 גמרים וזכייה ב-2-3 מדליות, ביניהן מדליה בענף חדש בו ישראל לא השיגה עד היום מדליה אולימפית", נמסר בהודעה של הוועד האולימפי.
3 צפייה בגלריה
אשרם עם מדליית הזהב
אשרם עם מדליית הזהב
תזכה במדליה בטוקיו? אשרם
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת הבייסבול שתייצג את ישראל הקיץ באולימפיאדה
(צילום: Margo Sugarman)
במשלחת לטוקיו תשתתף - לראשונה מאז הופעתה של נבחרת ישראל בכדורגל במונטריאול 1976 - נבחרת קבוצתית: בבייסבול. נכון להיום, קבעו 61 ספורטאים את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו. מסתמן, כי עד לסיום מועד תחרויות המבחן האחרונות להשגת הקריטריון במספר ענפי ספורט (בסוף יוני) יתווספו למשלחת עוד כ-30 ספורטאים.
במשלחת ישראל, כך נראה על-פי הנתונים תהיינה 36 ספורטאיות ו-54 ספורטאים. ללא ענף הבייסבול שהוא ענף קבוצתי, 55 אחוז מהמשלחת תהיינה ספורטאיות ו-45 אחוז יהיו ספורטאים.
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
מועמד למדליה. מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
הענפים בהם יהיה מספר גדול של ספורטאים הם השחייה (14-16), ג'ודו (12), אתלטיקה והתעמלות (9). במשלחת ישראל יהיו ספורטאים בענפים חדשים: רכיבה על סוסים, גלישת גלים ובייסבול שכבר השיגו את הקריטריון.
בראש המשלחת יעמוד גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, והמנהל המקצועי של המשלחת הוא דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי.